Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På daglig basis drikker jeg mellom 1 og 1,5 liter pepsi max. Jeg spiser ca en porsjon is, og kanskje en liten sjokolade og en lakrisstang daglig (Kan variere, kan ikke spise noe den ene dagen, men masse den neste). Jeg spiser nudler til lunch (mye palmeolje og kcal), men knekkebrød til frokost. Middag varierer alt fra pannekaker til pizza, men akkuratt middagen vil jeg ikke endre noe særlig på annet enn å tilføye mer grønt og mindre kcal.

Hvor mye er det realistisk å gå ned hvis jeg holder meg til et glass pepsi max om dagen, kutter ut godteriet i hverdagen og bytter ut nudlene på jobben med f.eks knekkebrød eller rundstykker?

Jeg sliter med skader og slitasjer forskjellige steder, og kan kun svømme, noe jeg gjør en gang i uken. Ellers går jeg mye (ca 1 time om dagen) og går mye i trapper i løpet av en arbeidssdag. Skal prøve å sykle litt, men pga skadene kan jeg ikke sykle mer enn maks 20 minutter om dagen.

Gi meg også gjerne tips og triks til hva som hjalp DERE med å gå ned i vekt! :) Jeg vil gjerne bli fit til sommeren, og det klarer jeg ikke på egenhånd! Jeg veier 62kg og er 1.63cm høy. Jeg er ikke tjukk, men har en del "kjærlighetshåntak" og valpefett på magen og lårene.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kutt ut Pepsi Max'n helt, og du vil sannsynligvis få mindre søtsug også ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kutt ut Pepsi Max'n helt, og du vil sannsynligvis få mindre søtsug også ;)

Så høye forhåpninger har jeg rett og slett ikke. Er avhengi, og tror jeg må ha NOE. Spesielt når jeg fra før kan drikke 2 liter på en lørdag...

AnonymBruker
Skrevet

Pepsimax ineholder Aspartam. ett ganske helseskadelig søtningsmiddel.

Du kan blandt annet miste synet. selv har jeg veldig dårlig syn etter og ha drukket det i noen år.. samme med min mor og søster.

Etter jeg kuttet ut så merket jeg at søtsuget og den konstante "Jeg er litt sulten eller har litt lyst på noe" følelsen ble borte.

Så jeg anbefaler absolutt og kutte ut pepsimax.. lær deg og drikke vann og/eller forskjellige typer juice istedenfor.. det inneholder iallefall noe som er godt for kroppen, i motsettning til pepsimax som kun gir deg avhengighet og forgifter deg samtidig:)

Lykke til forresten. :klemmer:

Skrevet

du burde kunne gå ned ca 0,5 kg i uken ved å bytte ut nudlene med knekkebrød og unngå snop i ukedagene. Hvor mye pepsi max du drikker er uvesentlig, det er ingen kalorier der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En halv kilo i uka? bare på å kutte nudler og godteri?

Vet at pepsi max er uten kcal, men jeg tenkte at alle sier at man blir godtesjuk og at man får oppblåst mage av det så kunne det være greit å begrense det litt. Er nok lettere å kutte godteriet hvir jeg slutter å drikke noe som fremprovoserer godtesjuke? :)

• Liker 1
Skrevet

Akkurat Pepsi Maxen har ikke noe å si for vektnedgangen med mindre du får søtsug av det (noe jeg aldri har opplevd.) Hvor mye du går ned i uken er vanskelig å si, men 1/2 kilo i uken er ganske passelig. Det er viktig å få i seg nok mat. Legg deg litt under vedlikehold og fokuser på å få i deg nok proteiner og sunt fett. Det er masse informasjon på internett, for eksempel fitnessbloggen.no som kan hjelpe deg til hvordan du bør sette sammen kostholdet ditt, også avhenger det også av hva du foretrekker selv. Lykke til:)

Skrevet

Syns det er rart at du kan gå mye og går en del i trapper, men ikke kan sykle men?

Prøv å svøm litt mer da, bra trening uten å belaste!

AnonymBruker
Skrevet

Herregud for et kosthold... Skremmende!

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat Pepsi Maxen har ikke noe å si for vektnedgangen med mindre du får søtsug av det (noe jeg aldri har opplevd.) Hvor mye du går ned i uken er vanskelig å si, men 1/2 kilo i uken er ganske passelig. Det er viktig å få i seg nok mat. Legg deg litt under vedlikehold og fokuser på å få i deg nok proteiner og sunt fett. Det er masse informasjon på internett, for eksempel fitnessbloggen.no som kan hjelpe deg til hvordan du bør sette sammen kostholdet ditt, også avhenger det også av hva du foretrekker selv. Lykke til:)

Får prøve å kutte godiset og litt av pepsimaxen først, og se om jeg klarer det med litt pepsimax. Hvis ikke får jeg bare bite i det sure eplet og droppe maxen helt. Men vil helst ikke kutte det helt, liker det veldig godt og noe må jeg kunne unne meg :)

Jeg er litt dårlig på å få i meg nok mat, men det er fordi jeg spiser mye godis ellers. Kutter jeg ut det, går det nok bedre. :) Jobber også seint, så blir aldri kveldsmat.

Syns det er rart at du kan gå mye og går en del i trapper, men ikke kan sykle men?

Prøv å svøm litt mer da, bra trening uten å belaste!

Jeg kan ikke sykle fordi jeg går for mye i trapper. Jeg kan ikke slutte å gå i trapper på jobben, men det gjør at jeg ikke kan bevege meg så mye når jeg er ferdig på jobb igjen. Hadde jeg ikke jobbet kunne jeg sikkert syklet masse, men ettersom at jeg trenger penger og må jobbe hver dag, så er det vannskelig å få til begge deler :) Jeg har smerter etter 8timers arbeidsdag om jeg har gått for mye, og å sette seg på syklen eller dra ut å jobbe da er uaktuelt. Har bare mulighet til å svømme en gang i uken pga arbeidstidene mine. Svømmehallen er stengt før og etter jobb.

Herregud for et kosthold... Skremmende!

Er det ikke da positivt at jeg vil endre det da? I stedet for å komme med dritt, kan du vel bidra med noe? Idiot.

Skrevet

søtsuget som flere mener de får av pepsi max fører jo ikke i seg selv til flere kcal, det handler om å være standhaftig. pepsi max i seg selv er nokså ufarlig (noe annet er heller ikke bevist)

Gjest Tidssone
Skrevet

Pepsi har vel nok pengr til å motbevise at aspartam er ufarlig, uansett hvor farlig det skulle vise seg å være?

AnonymBruker
Skrevet

uansett skal ikke tråden handle om hvorvidt pepsi max er farlig eller ikke. jeg røyker også, og vet det er farlig.

Men starter i morgen, så får se. en halv kilo i uken hadde vært bra, da tar det ikke så lang tid før jeg er på 55!

Skrevet

uansett skal ikke tråden handle om hvorvidt pepsi max er farlig eller ikke. jeg røyker også, og vet det er farlig.

Men starter i morgen, så får se. en halv kilo i uken hadde vært bra, da tar det ikke så lang tid før jeg er på 55!

ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

Kan du ikke prøve deg på pilates, yoga, styrketrening eller noe sånt da? Også dropper du bare øvelsene som sliter på de områdene av kroppen du føler er hardest. Evt. legg opp et opplegg med en personlig trener som du kan følge?

Det kan du jo få masse utbytte av til senere også! Finnes jo vanvittig mye rart man kan gjøre! :)

AnonymBruker
Skrevet

Brenner vel ikke kalorier med Yoga?

Startet i går, gikk greit så langt i hvertfall :ler: Satte på et ekstra gir når jeg gikk med hunden også.

Gjest Tekola
Skrevet

Du brenner kalorier med yoga om du gjør det riktig! :fnise:

Skrevet

På daglig basis drikker jeg mellom 1 og 1,5 liter pepsi max. Jeg spiser ca en porsjon is, og kanskje en liten sjokolade og en lakrisstang daglig (Kan variere, kan ikke spise noe den ene dagen, men masse den neste). Jeg spiser nudler til lunch (mye palmeolje og kcal), men knekkebrød til frokost. Middag varierer alt fra pannekaker til pizza, men akkuratt middagen vil jeg ikke endre noe særlig på annet enn å tilføye mer grønt og mindre kcal.

Hvor mye er det realistisk å gå ned hvis jeg holder meg til et glass pepsi max om dagen, kutter ut godteriet i hverdagen og bytter ut nudlene på jobben med f.eks knekkebrød eller rundstykker?

Dette klarer du lett :) Du sier mye rett. Fjern nudlene helt og fullstendig. Skal du spise knekkebrød, gå for lavkarbo eller rugsprø-variantene. De fine knekkebrødene er ikke mye sunnere enn vanlig brød.

Bytt pannekakene til proteinpannekaker, smaker mye bedre.

Bytt sukker med sukrin

Bytt pizza til lav karbo-bunn eller fullkornsbunn

Bytt kjøttdeig med karbonadedeig/kyllingkjøttdeig

Bytt ut rømme med mager kesam

Bytt ut hvetemel med grovt mel/fuberhusk/mandelmel e.l.

Er bare små enkle ting som skal til.

Gode pålegg:

Makrell i tomat, egg i all form, magert kjøttpålegg uten majones (alternativ er lettere philadelphia o.l.), tunfisksalat av mager kesam. Mager kesam med funlight saft i seg smaker yoghurt men inneholder mange ganger mer proteiner og veldig karbohydratfattig og fettfattig, godt alternativ :)

Rundstykker er ikke ett godt alternativ med mindre du baker dem selv. De rundstykkene duf år i kantiner/butikker gir ofte uttrykk for å være grove, men er langt ifra i 99% av tilfellene. Prøv å kutt ned på gluten. Drikk melk, te med suketter, kaffe, Pepsi Max kan du drikke så mye du vil av sålenge du ikke trener noe søtt til den. Pepsi Max er ikke farlig, aspartam er kun helsefarlig om du drikker over 4-5 liter daglig (noe ingen gjør).

Kjøpt deg en treninsmatte og gjør baseøvelser og tren kjernemuskulaturen hjemme :)

Ja og som du selv sier, fyll på med brokkoli, gulrot, rotgrønnsaker o.l. til middagene, smaker kjempegodt, billig og enkelt å tilberede. Kutt ned på saltet, salt er en tilvenningssak.

Synes du er kjempeflink som tar tiltak. Dere som kritiserer kostholdet til TS: Ligg unna tråden.

TS du kan gå ned akkurat så mye som du vil, det går kun på motivasjon og viljestyrke.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...