Gjest Kevlarsjäl Skrevet 5. mai 2012 #1 Skrevet 5. mai 2012 Jeg elsker mat, og har i mange år spist for store posjoner. Nå prøver jeg å spise litt mindre posjoner, men da blir jeg bare så utrolig sulten! Går sultfølelsen over etter en stund når magesekken og hjernen vender seg til å få mindre mat? Hvor lang tid tar det? Med mindre mener jeg å spise 1 og en halv brødskive i stedet for to. En skål suppe i stedet for halvannen. Osv. Jeg spiser allerede etter tallerkenmodellen, og vet mye om hvilken mar man kan spise mer av enn andre.
Gjest Tekola Skrevet 5. mai 2012 #2 Skrevet 5. mai 2012 Det høres kanskje dumt ut, men har du prøvd å spise av mindre tallerkner? Sånn at det ser ut som om det er mer mat enn det egentlig er? Eller så er det vel sånn at man venner seg til matmengder etter hvert også. Etter en lengre sykdomsperiode hvor han nesten ikke fikk ned noe, har mannen min nå begynt å spise mye mindre porsjoner før han blir mett. Men hvor lang tid det tar, det er vanskelig å si.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #3 Skrevet 5. mai 2012 Drikk masse vann før du spiser Da får du en metthetsfølelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå