Gå til innhold

Ligger Førde i Møre og Romsdal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, helt ærlig så har jeg hørt værre feil bli gjort. Greit, Førde er kanskje en stor plass i S&F men det er ikke kjempelangt fra M&R heller. Alså nabofylket. Jeg synes det er mye verre når folk ikke vet hvilke land som tilhører hvilke kontinenter, eller hvor de største byene i Norge er.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, helt ærlig så har jeg hørt værre feil bli gjort. Greit, Førde er kanskje en stor plass i S&F men det er ikke kjempelangt fra M&R heller. Alså nabofylket. Jeg synes det er mye verre når folk ikke vet hvilke land som tilhører hvilke kontinenter, eller hvor de største byene i Norge er.

Det tar meg jo en 3-4 timer å kjøre til grensa til møre, så helt kort er det heller ikke. Det er mye nærmere til hordaland da.

Skrevet

Det tar meg jo en 3-4 timer å kjøre til grensa til møre, så helt kort er det heller ikke. Det er mye nærmere til hordaland da.

Nei selvfølgelig ligger det ikke klin opp på fylkesgrensen, men så er jo ikke Førde verdens navle heller da vet du - så hva skal man forvente ;-) (ironi var dette ment som). Poenget er at begge fylkende tilhører landsdelen Vestlandet, og er nabofylker. Det jeg sier er at jeg har jammen meg hørt mye værre feil om geografi.

• Liker 1
Gjest foremma
Skrevet

Ligger ikke det i Troms da? Nord-Norge altså...

så vittig du er

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd i Førde, og det tar 3-4 timer med bil å kjøre nordover mot grensa til M&R, mens det bare tar 1 time å kjøre sørover mot grensa til Hordaland.

Har ofte tatt bil eller buss mellom Førde og Bergen, og det tar 3-4 timer. Shopping i Bergen :shoppe:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fra M&R, og vet selvfølgelig godt at Førde ikke ligger klin inni fylkesgrensa, men jeg har faktisk hørt verre. Det virker som mange har en tendens til å sause sammen S&F og M&R, spesielt folk fra andre landsdeler. Det er småkomisk, men jeg har hørt det før.

AnonymBruker
Skrevet

Nei selvfølgelig ligger det ikke klin opp på fylkesgrensen, men så er jo ikke Førde verdens navle heller da vet du - så hva skal man forvente ;-) (ironi var dette ment som). Poenget er at begge fylkende tilhører landsdelen Vestlandet, og er nabofylker. Det jeg sier er at jeg har jammen meg hørt mye værre feil om geografi.

Det er ikke bare Møre & Romsdal og Sogn & Fjordane som tilhører vestlandet - Hordaland og Rogaland tilhører vestlandet også. :)

Skrevet

Ja men det er vel sånn at vi er oss selv nærmest, så vi har veldig god greie på området vi selv bor i, men jeg tror selv folk i Førde kan ta feil i norsk geografi i andre landsdeler. Og jeg gir meg ikke; jeg har hørt mye værre enn å tro at Førde er i M&R :-)

AnonymBruker
Skrevet

Ja men det er vel sånn at vi er oss selv nærmest, så vi har veldig god greie på området vi selv bor i, men jeg tror selv folk i Førde kan ta feil i norsk geografi i andre landsdeler. Og jeg gir meg ikke; jeg har hørt mye værre enn å tro at Førde er i M&R :-)

Det er sant, man kjenner best det stedet man bor på.

Jeg har bodd på vest og østlandet, og er godt kjent i de fleste fylkene her, mens sørlandet, midt-norge og nord-norge er jeg lite kjent.

Vet sånn ca.hvor ting ligger, men når jeg aldri har vært der vet jeg ikke hvordan det er. LIksom ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...