Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har egentlig ikke så peiling på noter osv, men har lekt litt med tanken på å ta en tatovering av en G-nøkkel. Har lyst å ta fra en sang jeg og faren min alltid sang sammen da jeg var liten, men jeg synes alle g-nøkler ser like ut. Er dette tilfellet? Sikkert et utrolig dumt spørsmål, men jeg har virkelig ikke peiling :)

Skrevet

De ser alltid like ut, ja.

Skrevet

G nøkkelen ser alltid lik ut ja. Det finnes også C og F nøkkel men G er den mest brukte da denne kan brukes av flest instrumenter. Nøkkelen er et symbol som gir informasjon til musikantene så om feks jeg skulle spille trompet etter noter i c nøkkel måtte jeg ha konvertert alle notene for at det skulle bli riktig.

Så, konklusjonen. Til en tatovering vil det være mest naturlig å bruke G nøkkelen, det er også den nøkkelen som er "penest" som symbol.

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Tusen takk for svar. Nesten litt flaut å spørre, burde vel visst slikt :) Får kanskje tenke ut noe annet da, som gjør det litt mer spesielt. Kanskje hele første strofen/verset :)

Skrevet

Tja, den fineste strofa i sangen eller du kan ta den første strofa i noter :) Jeg har lyst på en g nøkkel med et lite hjerte i bunnen. Kunne tegna for deg men det er ikke så lett her :P

Gjest Herr Drue
Skrevet

Så, konklusjonen. Til en tatovering vil det være mest naturlig å bruke G nøkkelen, det er også den nøkkelen som er "penest" som symbol.

Med mindre man f.eks. er bassist. Men jeg er selvfølgelig enig med deg ellers.

Uansett, jeg må si at g-nøkkel-tatovering er fryktelig uorginalt. For din egen del anbefaler jeg deg å finne på noe annet.

Og om du skulle bestemme deg for å ha tatovering med noter, så sjekk for all del at det blir gjort ordentlig. Jeg har f.eks. sett tatoveringer der notene er skrevet feil vei, etc. etc. Det ser veldig dumt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...