AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #1 Skrevet 4. mai 2012 Er det slik at disse produktene inneholder noe som gjør at en helst skal holde seg unna sola??
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #2 Skrevet 4. mai 2012 Ja glycol syre. Men slik jeg har forstått det så gjelder det kun for de produktene som skal ligge på huden over tid, som feks serumet. Jeg har sluttet å bruke serumet for våren/sommeren, men bruker fremdeles ansiktsvasken og skrubben og de to produktene har jeg tenkt å bruke året rundt Men det er ikke alle produktene deres som inneholder glycolsyre (tror jeg).
Belle de Jour Skrevet 5. mai 2012 #3 Skrevet 5. mai 2012 Jeg har hørt litt delte meninger rundt det. Noen sier at man skal være forsiktig med alle produktene som inneholder glycolsyre, fordi det vil gjøre huden mer ømfintlig for sol selv om det vaskes av. Det kommer vel også an på hvordan huden er. Selv holder jeg meg unna alt annet enn skrubben for å være på den sikre siden når det er sommer (men jeg er litt i overkant redd for solskader også). Jeg ville i hvert fall ha brukt høy faktor.
Gjest Swarovski Skrevet 5. mai 2012 #4 Skrevet 5. mai 2012 Og jeg er av typen som skyr solen. Så jeg kan fremdeles finne på å bruke serumet om natten. (Ikke om dagen) Og bruke høy solfaktor hvis jeg absolutt må ut i solen. Men en burde være forsiktig ja. Det står advarsel på både rensen, skrubben og serumet om å bruke solfaktor på minst 15spf.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #5 Skrevet 5. mai 2012 Og jeg er av typen som skyr solen. Så jeg kan fremdeles finne på å bruke serumet om natten. (Ikke om dagen) Og bruke høy solfaktor hvis jeg absolutt må ut i solen. Men en burde være forsiktig ja. Det står advarsel på både rensen, skrubben og serumet om å bruke solfaktor på minst 15spf. Så man kan med andre ord bruke rensen og serumet om man bruker fuktighetskrem med høy solfaktor? Og om vinteren, når det er sol, hva skal man gjøre da? Vil det gjøre noe skade om man bruker serumet på dagtid, men tar på seg krem med høy solfaktor?
Gjest Swarovski Skrevet 5. mai 2012 #6 Skrevet 5. mai 2012 (endret) Fuktighetskrem med solfaktor? Nei, det ville jeg ikke stolt på. (ikke på sommeren, vinteren derimot burde gå greit). Jeg ville brukt skikkelig solkrem som skal smøres på hver 3-4. time hvis jeg skulle ordentlig ut i sola. Og jeg er nok fremdeles såpass "redd", at jeg aldri ville brukt serumet på dagtid på sommeren. Men samtidig så tenker jeg at MD faktisk blir brukt i land som har mye mer sol enn det norge har, og det går helt greit. Men de har gjerne hud som er litt mer "herdet" enn det vi har. Hvis en skal være veldig påpasselig, så skal en jo faktisk bruke solfaktor på vinteren også. Men en må nesten bestemme litt selv hvor engstelig en skal være, og se an huden sin og solvanene sine. Jeg kommer ikke til å anbefale noe til deg. Rett og slett fordi det er mange meninger der ute om hva som er best. Jeg har funnet ut hva som passer meg. Men det betyr ikke at det passer for deg. Hilsen en som aldri blir brun (bare rød), har d-vitamin mangel og unngår sol for alt det er verdt Edit. Hilde Christina har skrevet noe om hva hun tenker om md og sol http://www.hildechristina.com/solvett-med-md-formulations Endret 5. mai 2012 av Swarovski
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå