Gå til innhold

Hva koster 5 dager i storby?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser sjelden, men har sett på en reise i november-12 til storby i Europa. Hva er billig for en slik tur? Hva er "normal" pris?

Gjest gjest17
Skrevet

Det kommer jo helt an på hvor du vil reise, hva du har sett for deg å gjøre, hvor du liker å spise og hva standard du liker på overnattningstedet. Fortell litt mer hva du har sett for deg, så blir det noe enklere å svare deg :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker først og fremst kun på utgifter til fly+hotell. Og kunne tenke meg å reise til paris/barcelona/london o.l. :) Jeg er litt pirkete på hotellstandard, skal ikke være et høl, men trenger ikke luksus. Men vil gjerne bo sentralt.

-ts

Gjest gjest17
Skrevet

Norwegian og Ryanair har ofte bra priser på flybilletter, sjekk på sidene dems. Rundt 1000-1500,- tur/retur inkl. baggasje og avgifter er ikke umulig. SAS har også kampanjer på "billigbilletter" i perioder, jeg betalte sist litt i overkant av 1000 tur/retur Paris. Gjelder å kunne være litt fleksibel angående datoene, og bestille i god tid i forveien :-)

Finner mye greie hoteller til rundt tusenlappen natta også, bruk booking.com eller lignende sider.

AnonymBruker
Skrevet

De billigste flybillettene med SAS til London koster vel rundt 600 kr, og de billigste som det er litt volum på rundt 700. Overnatting koster rundt 1500/natt for to for sentralt vanlig hotell, eller 600-800 for små, ofte familiedrevne hotell litt utenfor sentrum. Noen av dem er ganske koselige, og noen et uhygienisk hull.

Skrevet (endret)

Jeg har vært i London to ganger, i august og september, og vi betalte langt fra 1500 kr natta! Vi (to pers) betalte 3500 for 5 netter sist vi var der, bodde da i Kensington, altså rimelig sentralt. Vi brukte da www.hotels.com (jeg har forøvrig gode erfaringer med www.hostelbookers.com også, her finner man både hoteller, hostels, leiligheter, gjestehus og campingplasser) og gjorde en del research i forhold til hotellene vi så på gjennom sider som TripAdvisor. Nå har jeg nettopp bestilt tur til Paris i juni og betaler rundt 3700 for 5 netter (to pers) på et 3-stjerners, nyoppusset hotell sentralt i Paris. Det gjelder å lete på flere nettsider og ha litt tålmodighet, for det er utrolig mange muligheter når det kommer til bosted.

Paris og London har flere gode hostels som kan være verdt å ta en titt på også, om man ikke bo på hotell :)

Er du under 26 kan du benytte deg av SAS sine ungdomsbilletter, men ofte er lavpriskalenderen et like godt, om ikke bedre alternativ.

www.dohop.no er en veldig god søkemotor for flybilletter, synes jeg :) (Her kan man også lete etter hotell og bil)

Endret av Lumos
Skrevet (endret)

Bør gå an få det ganske rimlig som Lumos sier. I hvert fall hvis man er tidlig ute.

Jeg har hørt at Barcelona er fantastisk, men har ikke vært der selv.

Lykke til med jakten på en billig og fin ferie.

//H

Reklame fjernet

Bond, adm

Endret av Bond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...