AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #101 Skrevet 27. november 2023 Fighter83 skrev (5 minutter siden): Veldig gammel tråd men kan jo svare på noe av påstandene her. Man får sterkere menstruasjonssmerter og blødninger fordi man ikke går på hormonprevensjon o.l som hindrer eggløsningen + at man har ikke noe i kroppen som styrer blødningene generelt lengre. Vektøkning: kommer av at man blir eldre og metabolismen går tregere. Dette skjer normalt i slutten av 30 årene og videre inn i alderdommen. Spiser man det samme så vil jo vekta øke etterhvert. Godt mulig man også er blitt mye mindre aktiv også.... Det er feil. Forbrenningen er ca samme fra 20-60. Anonymkode: cb32a...cfa
Fighter83 Skrevet 27. november 2023 #102 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er feil. Forbrenningen er ca samme fra 20-60. Anonymkode: cb32a...cfa Var det ikke sånn at man trenger 200 kcal mindre? Ellers så kommer det jo an på om muskelmassen er den samme + om man sover godt nok + om hjertet, nyrer og lever fungerer som det skal. Er jo en helhetlig greie.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2023 #103 Skrevet 27. november 2023 AnonymBruker skrev (På 5.5.2012 den 18.35): Man kommer ikke i overgangsalderen bare fordi man steriliserer seg. Alt funker som vanlig bare at man ikke kan bli gravid. Er selv sterilisert og kjenner flere og ingen av oss har hatt noen problemer. Helt enig, samme her. Jeg stoler mer på legen min enn en tråd på Kvinneguiden når det gjelder sånt! ☺️ Anonymkode: 4248e...e7d 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2024 #105 Skrevet 13. august 2024 Silfen skrev (På 28.7.2013 den 23.57): Essure, som tidligere er nevnt i denne tråden, er et godt og sikkert alternativ til sterilisering. Spol noen år fram i tid, så viser det seg at det var feil også… «Etter lanseringen ble det rapportert et betydelig antall langtidskomplikasjoner, spesielt til amerikanske helsemyndigheter (U.S. Food and Drug Administration, FDA) og til EU (4–6). I 2016 kom U.S. Food and Drug Administration med en såkalt black box warning, som er den sterkeste form for advarsel som helsemyndighetene kan gi. I 2017 ble det i EU besluttet suspensjon av CE-merkingen av Essure på grunn av rapporterte komplikasjoner. Kort tid etter dette trakk produsenten (Bayer) preparatet fra markedet, bortsett fra i USA, angivelig på grunn av lite salg. De mest vanlige komplikasjonene er uttalte underlivs- og magesmerter, store og langvarige menstruasjonsblødninger, hodepine, nikkelallergi/hypersensitivitet, utmattelse, hårtap, perforasjon av implantatet til bukhulen eller fragmentering av implantatet som er funnet andre steder i kroppen, blant annet i lungekretsløpet. Det er også rapportert dødsfall (2–7).» Jeg har null problemer med å tro på de som rapporterer om bivirkninger som legene avfeier. Selv hadde jeg kobberspiral i mange år, og den skal jo være uten særlig bivirkninger, med unntak av kraftige blødninger. Etter minstemann ble født slet jeg med muskelspenninger i mage, mellomgulv, hals og tunge, samt kronisk forstoppelse. Det falt meg ikke inn at det kunne skyldes spiralen, jeg (og legen min) trodde det skyldtes stress etter å ha blitt tobarnsmor og begynt i en travel jobb. Jeg ble sykemeldt i flere omganger, ungene ble større (og dermed livet enklere), men problemene vedvarte. Da jeg etter seks år tok ut spiralen fordi blødningene plutselig ble mye kraftigere, slapp også forstoppelsen og muskelspenningene. Legen min mener det var tilfeldig, jeg vet at det ikke var det. Anonymkode: 09d3c...28f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå