Silfen Skrevet 28. juli 2013 #81 Skrevet 28. juli 2013 Dette er en stund siden, og alle uttrykkene jeg hørte var på et annet språk. De sa at laser ble brukt for å kutte egglederne. Men at kirurgen hadde kommet borti laserknappen uten å merke det da han holdt på, og dermed kom det hull i tarmen. De begynte å lekke, infeksjoner i bukhulen, osv. Det var en skrekk-historie som jeg tenkte en del på der og da. Siden det hendte med noen man kjente. For å være ærlig så har jeg aldri hørt om uttrykket "bipolar koagulering" før det dukket opp her. Jeg tenker at siden mine eggstokker kun er innsnevret, så bør alt fungere som det skal i forhold til produksjon av hormoner. Jeg ble forøvrig behandlet på et helt annet sykehus, og av en meget oppegående lege. Send meg en PM om du vil ha flere detaljer. Var det via kikhull? På min mor kuttet de aorta og drepte henne nesten på bordet.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #82 Skrevet 28. juli 2013 Det er nok sant det TS skriver her. Etter å ha lest tråden og alle disse linkene som er omtalt her, brukte jeg flere timer på å lese meg opp om det. Merkelig at ingen snakker om sånne bivirkninger her i Norge. Anonymous poster hash: 7976b...a6f
Gjest Skrevet 28. juli 2013 #83 Skrevet 28. juli 2013 Var det via kikhull? På min mor kuttet de aorta og drepte henne nesten på bordet. Jupp. En inn i navlen, og et kledelig lite smilehull litt til høyre. Nesten vekk nå, er en stund siden. Legen anbefalte ikke å sterilisere i forbindelse med keisersnittet, for da var alt så hovent og det ville være vanskelig å være sikker på at alt ble rett. Alle inngrep har en viss risiko. Men har hørt mange historier rundt dette med sterilisering. Glad "min" lege var ekstremt flink til grensen mot pedantisk. Kjente han siden han hadde tatt to keisersnitt på meg. Da var det lettere.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #84 Skrevet 28. juli 2013 Themis du er nok heldig som har gjort det i utlandet. De norske legene ser ikke ut til å være like flinke og profesjonelle. Anonymous poster hash: 7976b...a6f
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #85 Skrevet 28. juli 2013 Skrekkelig å lese dette! Hadde bestemt meg for å sterilisere meg, men nå .. ALDRI I VERDEN! Takk for info TS!! Anonymous poster hash: f18fa...659
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #86 Skrevet 28. juli 2013 Men problemet er da: hva slags prevensjon skal man bruke når man ikke vil ha (flere) barn? Hva gjør man hvis man ikke kan bruke hormonelle preparater og spiral gir smerter osv.? Skal man bare bruke kondom i et fast forhold? Anonymous poster hash: 7976b...a6f
Silfen Skrevet 28. juli 2013 #87 Skrevet 28. juli 2013 Essure, som tidligere er nevnt i denne tråden, er et godt og sikkert alternativ til sterilisering.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #88 Skrevet 29. juli 2013 Essure, som tidligere er nevnt i denne tråden, er et godt og sikkert alternativ til sterilisering. Faktisk ikke, dessverre. Du kan google "essure side effects" så vil du se at bivirkningene er mange. Anonymous poster hash: 7976b...a6f 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #89 Skrevet 28. oktober 2013 Hei, jeg steriliserte meg i fjor. Før steriliseringen brukte jeg ikke p-piller og hadde veldig kraftige blødninger (jeg blødde i 8 dager og jeg hadde veldig kort syklus). Etter steriliseringen har jeg faktisk fått mindre blødninger som varer færre dager enn før. Men jeg nå har jeg fått smerter hver gang jeg har eggløsning. Dette hadde jeg ikke før jeg steriliserte meg. Andre bivirkninger har jeg ikke merket enn så lenge. Anonymous poster hash: 6ae9f...987
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #90 Skrevet 28. oktober 2013 Skrekkelig å lese dette! Hadde bestemt meg for å sterilisere meg, men nå .. ALDRI I VERDEN! Takk for info TS!! Anonymous poster hash: f18fa...659 Kjempebra! Neste uke skal vi snakke om livsfarlig vaksinering. Skal bare finne masse god informasjon på noen engelskspråklige sider først. Anonymous poster hash: 0cf8b...870 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #91 Skrevet 28. oktober 2013 Men problemet er da: hva slags prevensjon skal man bruke når man ikke vil ha (flere) barn? Hva gjør man hvis man ikke kan bruke hormonelle preparater og spiral gir smerter osv.? Skal man bare bruke kondom i et fast forhold? Anonymous poster hash: 7976b...a6f Har du hørt om LadyComp eller pearly? hvis ikke kan det være en ide å google det.. Jeg har rukt det i 10 år siden jeg ikke tåler hormonprevensjon og er for ung til sterilisering- og kondom er uaktuelt i årevis.. Det er altså en liten sak som du måler tempen m under tunga, og som deretter gir deg lyssignaler som indikerer om du er fruktbar eller ikke: grønt: kjør på, rødt: keep off (vi hopper av i svingen her. jada, vet folk sier at det ikke er bankers men vi har gjort det i 10 år nå og jeg blir beviselig lett gravid når det gås inn for det).. Synes dette er genialt. da vet jeg alltid hvor jeg er i syklusen og det er lett å planlegge graviditet- vet akkurat når EL dukker opp... sjekk det ut! Mtp det ts skriver her synes jeg det er interessant - og i alle fall noe man bør prøve å vurdere før an sier "neivel, ingen leger tror på deg, da er det bare tull!" Halloooo legene lo av akupunktur og for ikke så lenge siden, så ble det tatt inn i varmen gitt.. De lo av candida og- nå vet man plutselig mer om skadevirkningene av soppvekst i tarm pga antibiotika etc, og noen leger har sågar fått øynene opp for kiss-kidd-diagnose og østrogendominans!! Herremin, disse folka er da virkelig ikke universets overmennesker... De feiler stadig og er skremmende bakstreverske og arrogante når de presenteres for alternative forklaringer. anyway, jeg skal definitivt se på linkene som er lagt ut. Min mor er sterilisert og har for øvrig slitt både med cyster, kraftig mens og vektøkning ift tidligere. men det kan selvsagt være tilfeldig. skal uansett lese mer, takk! Anonymous poster hash: b90df...617 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #92 Skrevet 28. oktober 2013 Har du hørt om LadyComp eller pearly? hvis ikke kan det være en ide å google det.. Jeg har rukt det i 10 år siden jeg ikke tåler hormonprevensjon og er for ung til sterilisering- og kondom er uaktuelt i årevis.. Det er altså en liten sak som du måler tempen m under tunga, og som deretter gir deg lyssignaler som indikerer om du er fruktbar eller ikke: grønt: kjør på, rødt: keep off (vi hopper av i svingen her. jada, vet folk sier at det ikke er bankers men vi har gjort det i 10 år nå og jeg blir beviselig lett gravid når det gås inn for det).. Synes dette er genialt. da vet jeg alltid hvor jeg er i syklusen og det er lett å planlegge graviditet- vet akkurat når EL dukker opp... sjekk det ut! Mtp det ts skriver her synes jeg det er interessant - og i alle fall noe man bør prøve å vurdere før an sier "neivel, ingen leger tror på deg, da er det bare tull!" Halloooo legene lo av akupunktur og for ikke så lenge siden, så ble det tatt inn i varmen gitt.. De lo av candida og- nå vet man plutselig mer om skadevirkningene av soppvekst i tarm pga antibiotika etc, og noen leger har sågar fått øynene opp for kiss-kidd-diagnose og østrogendominans!! Herremin, disse folka er da virkelig ikke universets overmennesker... De feiler stadig og er skremmende bakstreverske og arrogante når de presenteres for alternative forklaringer. anyway, jeg skal definitivt se på linkene som er lagt ut. Min mor er sterilisert og har for øvrig slitt både med cyster, kraftig mens og vektøkning ift tidligere. men det kan selvsagt være tilfeldig. skal uansett lese mer, takk! Anonymous poster hash: b90df...617 edit: vi har gjort det i 10 år uten uhell selv om jeg lett blir gravid om jeg vil, skulle det stå Anonymous poster hash: b90df...617
Gjest Eurodice Skrevet 28. oktober 2013 #93 Skrevet 28. oktober 2013 Overskriften på denne tråden er ikke korrekt etter min mening. Det kunne stått "Sterilisering av kvinner kan ha alvorlige bivirkninger". Ved alle operasjoner er det en viss risiko for at det kan gå galt og at man kan få plager. I denne tråden hører vi bare om skrekkhistorier om ting som har gått galt. Uten at jeg kan fremlegge tall, vil jeg anta at andelen som er strålende fornøyd med sin situasjon etter sterilisering, er mye større enn disse tilfellene. 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #94 Skrevet 28. oktober 2013 Tror de plagene bare er tilfeldigheter og at de ikke har noe med at man er sterilisert. Jeg har en del av de samme plagene og jeg er sterilisert, men disse plagene oppsto før steriliseringen Anonymous poster hash: a261a...aee 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #95 Skrevet 28. oktober 2013 Men problemet er da: hva slags prevensjon skal man bruke når man ikke vil ha (flere) barn? Hva gjør man hvis man ikke kan bruke hormonelle preparater og spiral gir smerter osv.? Skal man bare bruke kondom i et fast forhold? Anonymous poster hash: 7976b...a6f Ja faktisk Anonymous poster hash: a261a...aee
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #96 Skrevet 29. oktober 2013 Jammen ikke lett å være kvinne Alt det vi kvinner må tåle for å ikke bli uønsket gravide.... Anonymous poster hash: 6ae9f...987 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #97 Skrevet 11. mai 2018 Bumper gammel tråd da jeg er i samme situasjon. Anonymkode: b1109...8f4
Gjest making.a.mess Skrevet 11. mai 2018 #98 Skrevet 11. mai 2018 Har tatt sterilisering for flere år siden. Ikke noe å klage på. Kanskje litt mer blødning.
tiny957 Skrevet 27. november 2023 #99 Skrevet 27. november 2023 Hei gjest ødelagt. Er du fremdeles på kvinneguiden? Trenger noen med råd og erfaringer i forhold til dette, jeg gjennomgår akkurat det samme selv nå. mvh
Fighter83 Skrevet 27. november 2023 #100 Skrevet 27. november 2023 (endret) Veldig gammel tråd men kan jo svare på noe av påstandene her. Man får sterkere menstruasjonssmerter og blødninger fordi man ikke går på hormonprevensjon o.l som hindrer eggløsningen + at man har ikke noe i kroppen som styrer blødningene generelt lengre. Vektøkning: kommer av at man blir eldre og metabolismen går tregere. Dette skjer normalt i slutten av 30 årene og videre inn i alderdommen. Spiser man det samme så vil jo vekta øke etterhvert. Godt mulig man også er blitt mye mindre aktiv også.... Vektøkning øker sannsynligheten for mer magesmerter, irritabel tarm og sikkert cyster på eggstokker også(dette punktet er jeg ikke helt sikker på men finnes sikkert noe forskning som kan verifisere dette). Smerter under samleie: du er ikke våt og kåt nok evt så har du fått noe typ vaginisme. Evt så har man endometriose o.l. i den gata. Men jeg kan jo si at om man hater mensen generelt så er ikke sterilisering veien å gå. Man blir ikke kvitt mensen ved å sterilisere seg som kvinne, man stenger muligheten for egget til å reise til livmora(og dermed hindrer man det i å bli befruktet). Ønsker man å fjerne mensen så fjerner man eggstokker eller livmor. Ellers så vet jeg at man en periode brukte en steriliseringsmetode der man dyttet noe greier inn i egglederne som gjorde at det dannet seg betennelser og dermed oppstod det arrvev der. Men dette ødela en del mer også og dermed noe av livskvaliteten til en del av kvinnene etterpå. Denne metoden har man sluttet med, usikker på om de noensinne benyttet denne i Norge. I Norge i dag så tror jeg man kutter av egglederne og fjerner de. Også brenner man av for å lukke ordentlig(tror det er det man gjør). Man jobber hardt for å finne gode metoder for å unngå å etterlate noe i kroppen til folk generelt. Det man oftest etterlater i kroppene våre via en operasjon er nødvendig for å opprettholde en funksjon, da får man beskjed i såfall evt så står det også alltid i operasjonsbeskrivelsen. Endret 27. november 2023 av Fighter83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå