Gå til innhold

Sterilisering av kvinner har ALVORLIGE bivirkninger som legene ikke forteller deg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oi, dette var jeg ikke klar over!

Jeg steriliserte meg for noen år tilbake og kom rett i overgangsalder. Da var jeg så vidt over tredve år.

Ja, og nå vet du hvorfor du kom i overgangsalder rett etter steriliseringen. Du leste vel det som sto på linken? Blodtilførselen til eggstokkene dine ble eliminert og derfor sluttet de å fungere. Derfor kom du i overgangsalder. Noe som legene IKKE informerer deg om før steriliseringen.

Ingen som vil komme med sine erfaringer?

Jeg er en person som mener at det meste kan fikses med kosthold, å ha det bra rundt seg, og å bevege seg hver dag.

Jeg vet om mange som får et bedre liv når de får et glutenfritt, kumelkefritt og sukkerfritt liv. Når folk kutter ut disse matvarene, blir de kvitt mange fysiske og psykiske plager, eller det gjør plagene mindre plagsomme.

Så det tenkte jeg at jeg skulle nevne dette for deg, for det er verdt å prøve det.

Det er iallfall viktig å tenke lavkarbo, og å tenke på å få i seg nok protein, fett, grønt, frukt, bær og vann. Om du ikke blir kvitt plagene, vil det lette plagene.

Det er ikke naturlig for menneskene å spise gluten eller kumelksprodukter. Sukker bør man være forsiktig med. Bruk heller sukrin. Det er mange gode lavkarbokaker man kan lage, og annen lavkarbogodteri.

Lykke til!

Anonym poster: b093c3bf9b2466d19710a630a1550258

Ja, og nå vet du hvorfor du kom i overgangsalder rett etter steriliseringen. Du leste vel det som sto på linken? Blodtilførselen til eggstokkene dine ble eliminert og derfor sluttet de å fungere. Derfor kom du i overgangsalder. Noe som legene IKKE informerer deg om før steriliseringen.

Lavkarbo hjelper også mot overgangsalderen, og gjør den mindre plagsom iallfall.

Min eks sin mamma måtte operere den ene eggstokken og da tenkte hun at de like gjerne kunne fjerne den andre siden hun har en godt voksen dame og hadde ingen planer om flere barn. Det advarte legen mot, for hun ville mest sannsynlig komme i overgangsalderen hvis de tok begge nå: så de beholdt den ene eggstokken for å unngå det.

• Liker 2

Lavkarbo hjelper også mot overgangsalderen, og gjør den mindre plagsom iallfall.

Jaja det er utrolig at det å kutte ut karbohydrater kan trumfe vestelig medisin og trosse alle våre forventede plager. Dette skulle de virkelig vist om før i tiden! -.- Lavkarbo karbo gir deg så lite blodsukkerstigning som kan være gunstig om du er diabetikker eller overvektig. Hva annet det liksom skal hjelpe mot er ikke annet enn placebo!.

Anonym poster: c918a378ca21b92ee6fc98feae2ee4ee

• Liker 3

Annonse

Jeg har etter det fått mange plager (uforklarlig rask vektøkning uten endring i kostholdet,magesmerter,cyster i eggestokkene, smerter under samleiet,irritabel tarm, kraftigere menstruasjon osv).

Plagene du beskriver minner mer enn stoffskifteproblematikk,

enn konsekvens av steriliseringen

IBSen kan være utløst av HVA som helst, og har etter all sannsynlighet

ingen patologisk sammenheng med steriliseringen.

Å skrive på div forum, legesider og å opprette en egen blogg (!) om dine negative opplevelser

har liten hensikt annet enn å skremme andre.

Cystedannelser er helt vanlig og stort sett ufarlig.

• Liker 4
Gjest ødelagt

Jeg har etter det fått mange plager (uforklarlig rask vektøkning uten endring i kostholdet,magesmerter,cyster i eggestokkene, smerter under samleiet,irritabel tarm, kraftigere menstruasjon osv).

Plagene du beskriver minner mer enn stoffskifteproblematikk,

enn konsekvens av steriliseringen

IBSen kan være utløst av HVA som helst, og har etter all sannsynlighet

ingen patologisk sammenheng med steriliseringen.

Å skrive på div forum, legesider og å opprette en egen blogg (!) om dine negative opplevelser

har liten hensikt annet enn å skremme andre.

Cystedannelser er helt vanlig og stort sett ufarlig.

Nei, det er ikke for å skremme , men for å opplyse folk om hva som kan skje.

Og ja, det er min blogg, skal si du er flink som oppdaget det. Jeg hadde nemlig ikke skrevet noe om det her på kvinneguiden.

Hilsen trådstarter .

Min erfaring er at leger fraråder kvinner sterilisering som prevensjonsmiddel, på grunn av plagene mange får som følger av menopause økt sjanse for benskjørhet osv.

Jeg fant bloggen i et forsøk på å finne noen form for dokumentasjon / forskning / artikler som kan bygge opp under plagene og påstandene dine,

og det eneste jeg fant er ting du har skrevet.

Gjest ødelagt

Min erfaring er at leger fraråder kvinner sterilisering som prevensjonsmiddel, på grunn av plagene mange får som følger av menopause økt sjanse for benskjørhet osv.

Jeg fant bloggen i et forsøk på å finne noen form for dokumentasjon / forskning / artikler som kan bygge opp under plagene og påstandene dine,

og det eneste jeg fant er ting du har skrevet.

Jeg er redd for at du blander ting sammen nå. Ingen lege har noen gang informert meg om dette, og når jeg tok det opp etter steriliseringen, så var det ingen som trodde på meg .

Du refererer til FJERNING AV LIVMOREN , og ja, legene informerer da om eventuelle plager (tidlig overgangsalder, benskjørhet osv) før inngrepet .

Det jeg snakker om her er STERILISERING, DVS KUTTING/BRENNING AV EGGLEDERNE . Livmora og eggstokkene blir ikke fjernet ved sterilisering

På alle norske sider står det at sterilisering IKKE har noen bivirkninger.

Nei, jeg tenker på sterilisering.

Jeg har selv vurdert det og pratet med min fastlege om det

- og ble ganske godt informert om alle hvis-om-atte.

Hvis ikke fastlegen din har informert deg om mulige bivirkninger - synes jeg du skal sende en klage.

Men jeg tror ingen lege vil påstå at plagene dine har éne og alene sammenheng med steriliseringen.

Annet enn den kraftige menstrasjonen

• Liker 1

Nei, jeg tenker på sterilisering.

Jeg har selv vurdert det og pratet med min fastlege om det

- og ble ganske godt informert om alle hvis-om-atte.

Hvis ikke fastlegen din har informert deg om mulige bivirkninger - synes jeg du skal sende en klage.

Men jeg tror ingen lege vil påstå at plagene dine har éne og alene sammenheng med steriliseringen.

Annet enn den kraftige menstrasjonen

Kan det være du har en tysk fastlege? Min erfaring er at norske leger fokuserer kun på "du er for ung til å være sikker", ikke at det kan smelle en i overgangsalderen.

Annonse

Kan det være du har en tysk fastlege? Min erfaring er at norske leger fokuserer kun på "du er for ung til å være sikker", ikke at det kan smelle en i overgangsalderen.

Nei, legen min er norsk.

Poenget mitt er ikke å benekte AT du har plager.

Men jeg tror ikke at plagene dine har en sammenheng med steriliseringen.

• Liker 3

Er det noen som vet hvorfor det ikke blir brukt avsnøring av egglederene her i landet i stedet for avkutting?Så vidt jeg vet så er det tryggere med tanke på dette. Essure er også et alternativ, men forholdsvis nytt, så det er vanskeligere å si hvordan det er med tanke på langtidsvirkninger.

Annonse

Nei, legen min er norsk.

Jeg er ikke TS :) Er i tenkeboksen på sterilisering selv, men velger å ikke ta risikoen før jeg har fått opp bentettheten en god del. Håper også at essure ol er mer utbredt slik at det er et alternativ.

Gjest ødelagt

Nei, legen min er norsk.

Men det tror jeg. Jeg kjenner kroppen min og hvordan alt var FØR steriliseringen. Disse problemene kom rett ETTER steriliseringen .

Tilfeldig ? NEI .

Og jeg har IKKE stoffsktifteproblemer (har tatt prøver).

hilsen trådstarter.

Men det tror jeg. Jeg kjenner kroppen min og hvordan alt var FØR steriliseringen. Disse problemene kom rett ETTER steriliseringen .

Tilfeldig ? NEI .

Og jeg har IKKE stoffsktifteproblemer (har tatt prøver).

hilsen trådstarter.

Og det finnes selvsagt ingen lege som kan bekrefte noe av det du sier - har en sammenheng med steriliseringen?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...