Gå til innhold

Klamydia

Anbefalte innlegg

Gjest baremeg
Skrevet

Jeg hadde ubeskyttet sex i desember, og fikk kløe og svie ved vannlating ca to uker etter. Jeg dro til legen og fikk tatt en test, men hørte ikke mer i fra dem. (Fikk beskjed at de tok kontakt ved positiv prøve, hvis negativ så ville jeg ikke høre noe). Svien ble fort bedre, men det klødde litt og var litt sårt i 3-4 uker etterpå, så jeg trodde jeg hadde sopp.

I februar kjøpte jeg en test over nett for sikkerhetsskyld. Det er en urinprøve så den er jo ikke like sikker som testen legen tar. Den prøven var negativ. (Jeg sliter mye med soppinfeksjoner så jeg får litt panikk av og til, for at det kan være noe annet). Jeg hadde da brukt en tre dagers stikkpillekur mot bakteriell vaginose, kan den han drept Klamydiaen?

I dag var jeg hos legen, som tilfeldigvis så igjennom journalen min og nevnte Klamydiatesten. De hadde rett og slett glemt å sende svar til meg..

Kan Klamydia gi symptomer først, for så å "roe seg"? Jeg angrer at jeg ikke fikk legen til å ta ny test i dag, men jeg ble så paff at jeg ikke tenkte på det.

Gjest baremeg
Skrevet

Må nevne at det var Dalacin vagitorier mot bakteriell vaginose, men den tar vel ikke Klamydia?

AnonymBruker
Skrevet

De hadde glemt Å SENDE svarene til deg?? Men hva ble svaret på den klamydia testen da, sa han ikke det?

Gjest baremeg
Skrevet

Ahh, jeg glemte å skrive det, og da forsvinner jo halve poenget :gjeiper: Testen som jeg ikke fikk svar på før i går var positiv.

Jeg syns det er rart (og uflaks..) at jeg først ikke fikk svar på at testen var positiv, så gikk symptomene bort og deretter kom en negativ test. Føler at det er noe som ikke stemmer, men det er forsåvidt bare å svelge tablettene jeg har fått og gå videre.

Skrevet

Har du fått antibiotika mot klamydiaen nå, er det bare å ta dem. Det er en helt annen type og dose enn det du har tatt mot BV, og negative tester for klamydia kan forekomme selv om du er positiv.

Dessuten kan klamydia ligge i kroppen din lenge uten at du har noen symptomer overhode, så det er sannsynlig at du fortsatt var positiv da du fikk tablettene hos legen nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...