Gå til innhold

Novofem og tidlig overgangsalder

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har etter en tids intens svetting, veldige humørsvingninger og vekslende varme/kulde-følelse i kroppen fått blodprøvesvar fra legen. Jeg er i overgangsalder og skal nå begynne på NovoFem.

Noen som har erfaringer? Rask virkning? Bivirkninger?

Veldig takknemlig for alle svar, jeg er bare 38 år gammel, så dette kom litt brått på kan dere si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesten

Sjekk overgang.no (eller noe sånt), der står litt om tidlig overgangsalder. Jeg er også 38 år, og bruker Livial. Trasig å få det så tidlig, føler med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei, jeg kom også tidlig i overgangsalderen, jeg var 33 og nå er jeg 42. Jeg begynte på NovoFem, men fikk så store blødninger, da fikk jeg trisekvens og jeg fikk et nytt liv! Bort med nattesvettem humørsvingninger og jeg fikk normale blødninger hver måned :)

Erfaringene er nok forskjellige så du må bare prøve deg frem. Men husk at det ikke er noe problem å få byttet om de du har ikke funker. Det kan jo ta noen uker før du merker virkning da, gynokologen sa at de ville helst at jeg skulle prøve 3 mnd på NovoFem, men siden jeg mistet så mye blod, fikk jeg skifte etter noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ti år eldre enn deg og jeg begynte med Novofem i fjor sommer. Hadde en del plager med nattesvette og hetetokter, men det psykiske var verste, jeg følte at jeg gikk med konstant kraftig pms og gråten i halsen. Virkningen kom veldig fort, jeg tror det tok under en uke. De første 2-3 blødningene var veldig kraftige, men så avtok det og nå er det en liten mens som varer i ca 4 dager. Jeg er kjempefornøyd med Novofem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for svar! Nå vet jeg litt hva som kan vente meg... Er spent på virkning, tok første tablett i dag. Svetter jo nesten ut sengetøyet hver natt! Og det psykiske... De mentale svingningene. Vanskelig å finne informasjon på andre fora, nesten som om at dette med overgangsalder er mer tabu enn utagerende og vill sex :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fereshte

Tusen takk for svar! Nå vet jeg litt hva som kan vente meg... Er spent på virkning, tok første tablett i dag. Svetter jo nesten ut sengetøyet hver natt! Og det psykiske... De mentale svingningene. Vanskelig å finne informasjon på andre fora, nesten som om at dette med overgangsalder er mer tabu enn utagerende og vill sex :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fereshte

Hei!

Er 38år.Fikk beskjed fra gynokologen at er i overgangsalder :tristbla: Helt knust.Har alltid hatt normale menstrasjoenr.Har ikke hatt mensen på 3 måneder.Kan man få mensen tilbake hvis man begynner med Trisekvem/Novofem? Har noen erfaring med dette? Har høye verdier på fsh og lh hormonene men de andre er ganske normale.knust hjerte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ukjent

Hei, jeg kom også tidlig i overgangsalderen, jeg var 33 og nå er jeg 42. Jeg begynte på NovoFem, men fikk så store blødninger, da fikk jeg trisekvens og jeg fikk et nytt liv! Bort med nattesvettem humørsvingninger og jeg fikk normale blødninger hver måned :)

Erfaringene er nok forskjellige så du må bare prøve deg frem. Men husk at det ikke er noe problem å få byttet om de du har ikke funker. Det kan jo ta noen uker før du merker virkning da, gynokologen sa at de ville helst at jeg skulle prøve 3 mnd på NovoFem, men siden jeg mistet så mye blod, fikk jeg skifte etter noen uker.

Hei!

Jeg er 37 og fikk beskjed at har kommet i overgangsalder :tristbla: har alltid hatt regelmessig mens.og ingen i familien har tidligovergangsalder.Så jeg er veldig lei meg.

Du skriver at du bruker trisekvens og har blødninger.hadde du vanlig mens da du startet med trisekvens? Jeg har ikke hatt mensen på 3-4 mååneder.Lurer på om jeg kan få mensen hvis jeg begynner på det og? Har aldri brukt p-piller.Har FSH på 80 og LH på 45.

Synes dette er så merkelig at jeg utenvidere kan bare komme i overgangsalder :tristbla: Føler menssmerter hver måned men kommer ingenting.Blir takknemlig hvis du kan dele litt erfaring og info med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...