Adele Skrevet 4. mai 2012 #1 Skrevet 4. mai 2012 Begynte i dag i ny jobb, og ringte min nye sjef for å høre når jeg skulle møte opp på jobb neste gang. Da fikk jeg vite at hun jeg har tatt over stillingen til, ønsker å trekke sin oppsigelse. Har hun lov til dette? Jeg vet ikke når hun sa opp, men stillingsannonsen ble lagt ut for ca. 1.5 uke siden. Årsaken til trekkingen av denne oppsigelsen, var at hun ikke trodde hun kom til å trives i sin nye jobb..
Glitnir Skrevet 4. mai 2012 #2 Skrevet 4. mai 2012 Det er jo egentlig irrelevant hva hun ønsker, du har jo en arbeidsavtale du har rett til å forholde deg til ift. arbeidsgiver. Men ellers har hun heller ingen rettigheter der - det å ha rett til å trekke egen oppsigelse er forbeholdt svært spesielle tilfeller, og uansett ikke når en ny er ansatt. 3
Gjest PinkLeaf Skrevet 4. mai 2012 #3 Skrevet 4. mai 2012 Hvis du har signert arbeidskontrakt så er jobben din nå, men det spørs vel litt på arbeidsplassen hvor fleksible de er.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #4 Skrevet 9. november 2012 Hvordan gikk det? Anonym poster: 64554e535e5901c42e21ce90a3055578
Adele Skrevet 9. november 2012 Forfatter #6 Skrevet 9. november 2012 Valget ble til slutt opp til meg. Hvorfor skulle jeg ta hennes konsekvens? Så jeg sa at jeg ønsket jobben. Hun ble værende som ringehjelp/ekstrahjelp (men kun i nød, da hun tok den andre stillingen). Det var kun et vikariat, der det endte med at hun jeg vikarierte for kom tilbake to måneder før avtalt tid. Hadde jeg visst dette i mai, ville jeg sendt inn følgeskjema for høyere utdanning.
Gjest annemor30 Skrevet 10. november 2012 #7 Skrevet 10. november 2012 Valget ble til slutt opp til meg. Hvorfor skulle jeg ta hennes konsekvens? Så jeg sa at jeg ønsket jobben. Hun ble værende som ringehjelp/ekstrahjelp (men kun i nød, da hun tok den andre stillingen). Det var kun et vikariat, der det endte med at hun jeg vikarierte for kom tilbake to måneder før avtalt tid. Hadde jeg visst dette i mai, ville jeg sendt inn følgeskjema for høyere utdanning. Hva skal dette bety da?
Adele Skrevet 10. november 2012 Forfatter #8 Skrevet 10. november 2012 Hva skal dette bety da? Hadde jeg visst at hun kom tilbake i medio august, så ville jeg sendt inn papirer for å komme inn på skole..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå