AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #1 Skrevet 4. mai 2012 Skiftet to av spotene i stuetaket i dag, og nå merket jeg at det kommer en svak summelyd fra dem. Ingen lyd fra de gamle pærene. Det er samme volt (12) og watt (35). Ikke bare er det irriterende – jeg blir jo nervøs for at det skal være farlig også! Noen som vet hvorfor de summer?
Rødvinspiken Skrevet 5. mai 2012 #2 Skrevet 5. mai 2012 Vi opplevde det på et par spotter i vårt forrige hus. Vi hadde besøk av en elektriker i et annet ærend, og da fikk jeg han til å sjekke dem. Det var noe galt med de to spottene, og de måtte byttes. Vi fikk beskjed om at den ene var svært nær å ta fyr, så det var godt vi sjekket det opp. Det kan jo være at det er noe annet med dine spotter, men om jeg var deg ville jeg ihvertfall tatt en telefon til en elektrikker å sjekket hva de sier.
Minya Skrevet 6. mai 2012 #3 Skrevet 6. mai 2012 Har du spotpærene på en dimmer, *kan* det også være dimmeren som gjør at de bråker som et uvær uten at det nødvendigvis er noe galt noe sted. Sånn er det på den ene dimmeren i stua vår hvor det er vanlige 40W pærer, jeg takler ikke å ha de lysa på om jeg er aleine hjemme og det er stille, for lyden driver meg til vanvidd
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #4 Skrevet 6. mai 2012 Rødvinspiken: Uff, da, det høres jo ikke helt bra ut! Men jeg er lite lysten på å tilkalle elektriker hvis det bare er en liten filleting... Minya: Jeg har dimmer, ja, men de er koblet sammen fire og fire, og det er bare én på hver som summer – så da må det vel være pæra? Jeg får vel prøve å kjøpe nye pærer, også sørge for at de er heeelt like de gamle?
Rhiannon Skrevet 7. mai 2012 #5 Skrevet 7. mai 2012 Jeg ville prøvd nye pærer. Dersom de også summer ville jeg prøvd å flytte noen av de gamle pærene til de pluggene som summer. Så ville jeg vel forhørt meg med fagkyndig (type elektriker eller lignende) dersom det fortsatt summet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå