Knirke Skrevet 4. mai 2012 #1 Skrevet 4. mai 2012 Lang historie kort så ble bilen min tauet mens jeg var bortreist i to uker(i min fars begravelse, attpåtil ). Jeg har altså ikke hatt sjans til å se de midlertidige parkering forbudt skiltene som ble satt opp, og resultatet ble 4600 kr i bot og omkostninger... Har jeg noen rettigheter overhodet?
Gjest Tekola Skrevet 4. mai 2012 #2 Skrevet 4. mai 2012 Det er vel alltids mulig å prøve, når det er så spesielle omstendigheter? Kondolerer!
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #3 Skrevet 4. mai 2012 Skilting kan endres med minimum 24 timers forvarsel. Når du parkerer på offentlig vei er du pliktig å holde deg oppdatert på skiltingen minst en gang i døgnet. 6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #4 Skrevet 4. mai 2012 Ja, du har rett til å betale! Man er til enhvert tid ansvarlig for å følge aktuell skilting. Når da skilting må varsles minst 24 timer i forkant så betyr det at du må føre tilsyn med skilting en gang hvert døgn. Noe du åpenbart ikke har gjort, og således må betale. 1
HvittHus Skrevet 4. mai 2012 #5 Skrevet 4. mai 2012 Du kan prøve å klage, men jeg tror neppe den fører frem da du burde ha tenkt på at bilen skulle ha vært plassert et annet sted. Kondolerer med din far.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #6 Skrevet 4. mai 2012 Se §12 i Forskrift om offentlig parkeringsregulering og parkeringsgebyr § 12. Undersøkelsesplikt Senest 24 timer etter at parkeringsregulerende skilt er oppsatt, må fører/eier av kjøretøyet rette seg etter de nye bestemmelsene. 2
Gjest Doh Skrevet 5. mai 2012 #8 Skrevet 5. mai 2012 Dessverre ikke. Om du er bortreist (uansett grunn) må du få noen andre til å passe på bilen slik at den kan flyttes. Eneste gangene man kan få medhold i slike saker er hvis skiltene ikke er blitt satt opp tidsnok. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå