sauen87 Skrevet 4. mai 2012 #1 Skrevet 4. mai 2012 Hamsteret vårt har de siste dagene spist og drukket lite, og sovet mye. Isted når jeg skulle se til henne fant jeg henne liggende død i senga si... Hun var en gammel dame så det var jo forventet, men syns det er trist jeg, da. Og så tenker jeg selvfølgelig på om jeg har gjort noe galt. Jeg tror hun har skadet seg, for det var kommet noe hvitt ut av ene øyet. Så jeg er jo redd for at hun har ligget der lenge og hatt vondt. Jeg har ikke vært hjemme i dag - sist gang jeg så henne i live var i går kveld. Kanskje burde jeg tatt henne til dyrlege når jeg så at hun var slapp og spiste lite, men det virket ikke som om hun hadde smerter... Har fryktelig dårlig samvittighet nå ja! Nå har hun ihvertfall ikke vondt noe mer. Samboeren min er ute og begraver henne nå... Måtte bare få det ut!
Gjest notetur nomen Skrevet 4. mai 2012 #3 Skrevet 4. mai 2012 Hamsteret vårt har de siste dagene spist og drukket lite, og sovet mye. Isted når jeg skulle se til henne fant jeg henne liggende død i senga si... Hun var en gammel dame så det var jo forventet, men syns det er trist jeg, da. Og så tenker jeg selvfølgelig på om jeg har gjort noe galt. Jeg tror hun har skadet seg, for det var kommet noe hvitt ut av ene øyet. Så jeg er jo redd for at hun har ligget der lenge og hatt vondt. Jeg har ikke vært hjemme i dag - sist gang jeg så henne i live var i går kveld. Kanskje burde jeg tatt henne til dyrlege når jeg så at hun var slapp og spiste lite, men det virket ikke som om hun hadde smerter... Har fryktelig dårlig samvittighet nå ja! Nå har hun ihvertfall ikke vondt noe mer. Samboeren min er ute og begraver henne nå... Måtte bare få det ut! Kjære deg, jeg tror ikke du har gjort noe galt. Hamsteret ditt var en gammel dame sier du, og hun døde naturlig og rolig i sengen sin slik gamle hamstere skal og gjør. Ikke klandre deg selv. Det er naturens gang. Å ta den til dyrlege når det ikke viste tegn til å lide ville nok bare gjort henne opprørt, sliten og redd. Dessuten vet ikke så mange dyrleger hva de skal gjøre med hamster, så de anbefaler at du tar dem hjem og holder dem komfortabel, noe du har gjort uansett. Kondolerer med hamster. 5
Fanta Exotic Skrevet 4. mai 2012 #4 Skrevet 4. mai 2012 Du sier hun var gammel, og da var det vel hennes tur. Du trenger ikke ha dårlig samvittighet. Min kjære hamster døde for ca. 2 mnd siden, og det var utrolig trist! Hun ble 2,5 år gammel, så det var vel hennes tur. Hun ble veldig gradvis slappere. Det siste halvåret løp hun ikke i hjulet sitt, og helt på slutten spiste hun ikke så veldig mye eller drakk. Da jeg fant henne om morgene trodde jeg først hun var død, men etterhvert så jeg at hun pustet så vidt. Da fikk jeg vært sammen med henne og klappet henne noen siste ganger før hun tok farvel. Utrolig trist, men litt fint å få sagt ordentlig farvel også. Må bare gjenta meg selv: ikke ha dårlig samvittighet for det som har skjedd! For meg høres dette ut som helt vanlig død av alderdom for en hamster. 1
sauen87 Skrevet 4. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 4. mai 2012 (endret) Takk skal dere ha! Ja, å ta henne med til dyrlegen ville vel bare vært en plage for henne, de liker jo ikke å bli flyttet noe særlig på... Og det er vel neppe noe de kan gjøre. Får håpe hun døde fredelig og uten vondt... Endret 4. mai 2012 av sauen87
Gjest notetur nomen Skrevet 4. mai 2012 #6 Skrevet 4. mai 2012 Takk skal dere ha! Ja, å ta henne med til dyrlegen ville vel bare vært en plage for henne, de liker jo ikke å bli flyttet noe særlig på... Og det er vel neppe noe de kan gjøre. Får håpe hun døde fredelig og uten vondt... Jeg tror hun gjorde det, og jeg tror ikke du skal tenke at det hvite ved øyet var tegn på skade, for det kan like godt skyldes forandringer etter at døden inntraff vet du.Som at væske har kommet ut av øyet etter at hun døde. Du så henne jo i går kveld, og en gang etter det har hun sovnet inn.
smally Skrevet 6. mai 2012 #7 Skrevet 6. mai 2012 Kondolerer, det er utrolig hvor glad man blir i dem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå