Gå til innhold

Katta vasker labbene i vannskålen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når katta har vært ute eller på do i kattekassa går han bort til vannskålen og dypper alle labbene en etter en oppi. Er dette vanlig? Han gjør det uansett om det er tørt eller vått ute, og selvom sanden i kassa er helt ny. Sykt irriterende å måtte gå å bytte det vannet hele tiden. :kjefte: Selvom det er litt artig også :fnise:

Jeg har til sammen hatt fem katter i tillegg til han, men aldri hatt dette problemet før. Noen som har vært borti lignende?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min katt gjorde det de siste ukene han levde. Han var veldig syk og hadde sluttet å vaske seg. Men vet ikke om han gjorde det for å vaske seg, eller om det var flere årsaker, f.eks. tror vi at han ikke klarte å orientere seg så godt med følehårene lenger, og noen ganger hjalp han til med poten hvis han ikke orket å bøye seg.

Måtte bytte vann flere ganger for dagen for det var alltid masse jord og delvis oppløst kattesand oppi der :fnise: .

Synes det var kjempesøtt, men også trist siden det var noe han begynte med når han var alvorlig syk. :tristbla:

Ikke at jeg sier at din katt er alvorlig syk altså! Men sånn var det hos oss.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Kul katt :fnise: Du får heller gi den en fotbadeskål like ved doen eller døra, så kanskje han bruker denne i stedet.

AnonymBruker
Skrevet

Åh, katter er de nydeligste dyrene jeg vet om :rodmer:

Beklager OT, men får kjempelyst på en katt hver gang jeg ser en katte-tråd :sjenert:

Gjest kittycat
Skrevet

Åh, katter er de nydeligste dyrene jeg vet om :rodmer:

Beklager OT, men får kjempelyst på en katt hver gang jeg ser en katte-tråd :sjenert:

jeg og!! vi konkluderer med at whatever katten til TS gjør så er den nydelig<3 syns det hørtes søtt ut eg, men ikkje helt vanlig :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke katt da, men bikkja mi gjør det. Hele tiden. Mest når det er varmt ute da. :P Helt uten grunn, dustebikkje du domma meg ut

Skrevet

Hehe, takk for svar alle sammen! Ja, han er jo en skikkelig snåling, men han er jo min søte snåling, så det er greit. :hjerter_rundt::catmilk:

Vannskål ved døra var kanskje ikke så dumt, i og med at kattedassen står ved døra. Men da begynner kanskje han og den andre pusen og drikke av det vannet i tillegg? Jord og kattesand kan jo umulig være så godt for kattemager. :klem1:

Skrevet

dustebikkje du domma meg ut

:fnise: Er det en tapper, pysete hund du har? :fnise:

Skrevet

Hehe, takk for svar alle sammen! Ja, han er jo en skikkelig snåling, men han er jo min søte snåling, så det er greit. :hjerter_rundt::catmilk:

Vannskål ved døra var kanskje ikke så dumt, i og med at kattedassen står ved døra. Men da begynner kanskje han og den andre pusen og drikke av det vannet i tillegg? Jord og kattesand kan jo umulig være så godt for kattemager. :klem1:

De bruker jo tungen til å vaske både rumpe og poter så tror ikke det spiller så stor rolle for magen, men jeg tror jeg hadde kjøpt en vannskål til. Høres fantastisk søtt ut da.

• Liker 1
Skrevet

Haha! I går begynte han å riste labbene før han hadde tatt de opp av vannet, så han spurte over hele seg selv. :regn:

AnonymBruker
Skrevet

Har en katt som gjør dette. Hun dypper labbene i vannskåla og vasker seg. Som regel gjør hun dette når hun er ekstra skitten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...