Manuela22 Skrevet 4. mai 2012 #1 Skrevet 4. mai 2012 (endret) Hei! Jeg er bare så dritt lei av folk som tror jeg kommer fra Nord-norge, når jeg sier jeg kommer fra Molde. Hvordan kan dette ha seg? Sist jeg sjekket snakker vi ikke nordlending... Også når jeg forteller de at jeg kommer fra fylket Møre og Romsdal, spør de meg undrende om dette er nabofylket til Finnmark! Er det noen som tror de har et godt svar på hvorfor folk tror dette? Hilsen frustrert moldenser Endret 4. mai 2012 av Manuela22
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #2 Skrevet 4. mai 2012 Er fra Nordland selv, og innbilt meg før at Molde ligger i Nord- Norge. Aner ikke hvorfor.
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 4. mai 2012 #3 Skrevet 4. mai 2012 Like kjedelig som alle de "morsomme" bemerkningene om at det regner sånn i Bergen. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #5 Skrevet 4. mai 2012 Har ikke selv vært i Molde, men jeg vet jo hvor det ligger på karter fordi. Alle burde vell kunne de Molde dialekten har jo ikke så veldig mye med Nord-norge å gjøre, så visst folk tror dette så er de jo bare rett og slett dårlig i både dialekttolking og geografi :) 1
Personlig12 Skrevet 4. mai 2012 #6 Skrevet 4. mai 2012 Like kjedelig som alle de "morsomme" bemerkningene om at det regner sånn i Bergen. Det regner "sånn" i Bergen. Bergen har et mildt og fuktig kystklima preget av forholdsvis små temperaturendringer gjennom året. Årsmiddeltemperaturen på 7,7 °C er en av de høyeste i Norge. På grunn av beliggenheten mellom kysten og byfjellene har Bergen i gjennomsnitt 213 døgn med registrert nedbør årlig, hvilket kvalifiserer til en 22. plass blant 357 undersøkte europeiske storbyer.[4] 21. januar 2007 ble det satt ny rekord da det hadde vært registrert nedbør i 84 påfølgende døgn. Den gamle rekorden fra 1975 var på 59 døgn.[5] Gjennomsnittlig årlig nedbørsmengde er 2 250 mm. Til sammenligning er Brekke i Gulen kommune i Sogn og Fjordane våtest av værstasjonene i Norge med 3 575 mm. 5
Manuela22 Skrevet 4. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 4. mai 2012 Alt Nord for Bergen er nord Norge :D Hvorfor det? Molde er en del av vestlandet :) 1
Gjest Frk.Franzen Skrevet 4. mai 2012 #8 Skrevet 4. mai 2012 Også når jeg forteller de at jeg kommer fra fylket Møre og Romsdal, spør de meg undrende om dette er nabofylket til Finnmark! Seriøst? Er det voksne folk som spør om dette? 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #9 Skrevet 4. mai 2012 Det regner "sånn" i Bergen. Bergen har et mildt og fuktig kystklima preget av forholdsvis små temperaturendringer gjennom året. Årsmiddeltemperaturen på 7,7 °C er en av de høyeste i Norge. På grunn av beliggenheten mellom kysten og byfjellene har Bergen i gjennomsnitt 213 døgn med registrert nedbør årlig, hvilket kvalifiserer til en 22. plass blant 357 undersøkte europeiske storbyer.[4] 21. januar 2007 ble det satt ny rekord da det hadde vært registrert nedbør i 84 påfølgende døgn. Den gamle rekorden fra 1975 var på 59 døgn.[5] Gjennomsnittlig årlig nedbørsmengde er 2 250 mm. Til sammenligning er Brekke i Gulen kommune i Sogn og Fjordane våtest av værstasjonene i Norge med 3 575 mm. Hvor har du kopiert dette fra da? 1
Gjest Søgni Skrevet 4. mai 2012 #10 Skrevet 4. mai 2012 Møre og Romsdal, Norges nordligste fylke! Har aldri hørt om noen som tror Molde er i Nord-Norge selv, men det er litt rart ja, enig i det Jeg ser ikke logikken.
Manuela22 Skrevet 4. mai 2012 Forfatter #11 Skrevet 4. mai 2012 Seriøst? Er det voksne folk som spør om dette? Jeg er 20 år, så vil ikke regn meg selv som en "voksen", men folk på samme alder og noen år eldre har spurt meg opptil flere ganger
Inx Skrevet 4. mai 2012 #13 Skrevet 4. mai 2012 Vel jeg er drittlei alle som hevder at Oslo ligger i Syd Norge, det er da vitterlig i Sør Norge for svarte svingende! 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #14 Skrevet 4. mai 2012 Ligger det ikke i Nord-Norge da? Alt nord for Sinsenkrysset er landbygd og del av Nord-Norge... :gjeiper: 4
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 4. mai 2012 #15 Skrevet 4. mai 2012 Vel jeg er drittlei alle som hevder at Oslo ligger i Syd Norge, det er da vitterlig i Sør Norge for svarte svingende! Ikke øst? :gjeiper: 1
Manuela22 Skrevet 4. mai 2012 Forfatter #16 Skrevet 4. mai 2012 (endret) Vel jeg er drittlei alle som hevder at Oslo ligger i Syd Norge, det er da vitterlig i Sør Norge for svarte svingende! Du mener vell øst? Endret 4. mai 2012 av Manuela22
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #17 Skrevet 4. mai 2012 Like kjedelig som alle de "morsomme" bemerkningene om at det regner sånn i Bergen. Det gjør jo det! Det eneste morsomme med regnet er at man kan prate om det... 3
Gjest Søgni Skrevet 4. mai 2012 #18 Skrevet 4. mai 2012 Du mener vell øst? Sør-Norge er vel betegnelsen på Norge sør for Nordland? Dermed ligger tilogmed Molde i Sør-Norge 1
Manuela22 Skrevet 4. mai 2012 Forfatter #19 Skrevet 4. mai 2012 Ligger det ikke i Nord-Norge da? Alt nord for Sinsenkrysset er landbygd og del av Nord-Norge... :gjeiper: Skjønner at dumme folk fra Oslo mener det... men vi som faktisk har litt mellom ørene vet godt at Nord-norge består av fylkene Nordland, Troms og Finnmark 1
Manuela22 Skrevet 4. mai 2012 Forfatter #20 Skrevet 4. mai 2012 Sør-Norge er vel betegnelsen på Norge sør for Nordland? Dermed ligger tilogmed Molde i Sør-Norge Ja, det er vell sant det Så lenge jeg ikke folk tror jeg bor oppe i Karasjok så er jeg fornøyd (ikke noe slemt mot folk som bor i Karajsok)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå