Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt nybegynner i dette med jogging :ler:

Har prøvd flere varianter av løpetights, men ender alltid opp med å ikke kjøpe en. Føler at jeg like gjerne kunne gått naken, da hver minste kontur av rompa vises. Det er jo ikke akkurat tykt stoff i de tightsene?!

Jeg er tynn av natur og ingenting tyter ut, men alikevel...

Kan man ha lang tskjorte eller noe sånt utenpå? Eller blir den i veien? Jeg har forsøkt å titte på alle andre som er ute og løper, og de løper med rompa bar, de :fnise:

Jeg må ha løpejakke utenpå, ellers fryser jeg ihjel. Men disse jakkene er jo så fryktelig korte? :klo:

Noen tips? Hva bruker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker bare tights og trenings t-shorte/singlett ja.

Tenker ikke så mye på hvordan det ser ut når jeg trener, er mest opptatt av at det er behagelig.

Og som du sier, de fleste løper jo med rompa bar :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Desverre vises de fleste konturene av rumpa i tights ja, den sitter trossalt stramt mot huden. Kompresjonstightser og noen anti-shake tightser glatter ut huden.

Selv bruker jeg en lang delvis tettsittende topp som dekker ihvertfall halve rumpa, løpejakke over der og en refleksvest som er enda lenger enn jakken igjen. Ingenting som er i veien for min del.

Skrevet

Må du bruke tights da, kan du ikke løpe i en vanlig joggedress/joggebukse? Jeg trener styrke på treningsstudio om vinteren, og de siste åra har jeg undra meg over at omtrent alle jenter jeg ser på tredemøllene har tights. For noen år siden brukte alle, begge kjønn, løstsittende shorts eller joggebukse.

Hvis du synes jakka er for kort så kan det være en idé å investere i en vindjakke for sykkel, som f. eks. disse. Både sykkeltrøyer og sykkeljakker går ekstra langt ned bak, fordi de er tilpassa en syklist som sitter krumbøyd over et bukkestyre. Jeg bruker den tynne sykkeljakka når været er som det er nå, både når jeg sykler og når jeg går til fots.

Skrevet

Jeg bruker en lang topp eller knytter treningsjakka rundt livet.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg føler meg ikke vel i tights utenom treningsstudio eller på joggetur. Da foretrekker jeg en overtrekksbukse over på vei til og fra trening. Men når jeg trener så får det som disser bare disse så mye det vil, for å trene med tights er noe helt annet enn klamme joggebukser. Har bare en litt lang topp over.

• Liker 1
Gjest Marmot
Skrevet

Må du bruke tights da, kan du ikke løpe i en vanlig joggedress/joggebukse? Jeg trener styrke på treningsstudio om vinteren, og de siste åra har jeg undra meg over at omtrent alle jenter jeg ser på tredemøllene har tights. For noen år siden brukte alle, begge kjønn, løstsittende shorts eller joggebukse.

Tights er så veldig mye mer behagelig å løpe i enn løse bukser, det er nok derfor. Jeg orker ikke ubehagelige klær når jeg trener, så da får det heller være at "alt" vises.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her! Takk for tips alle sammen, skal sjekke ut det med sykkeljakker :) hvis ikke så blir det nok bare en lang topp under jakka.

Jeg MÅ ikke bruke tights, men syns det er litt ekkelt å jogge med bukse, den slenger liksom borti beina for hvert skritt.

Skrevet

Jeg syns det er mye mer behagelig å løpe med tights, det føles mye friere. Og så lenge jeg bruker string så ikke trusekanten syns tenker jeg ikke på hvordan rumpa ser ut i tightsen, det er nok en ganske standard rumpe som ligner rumper folk har sett før :gjeiper:

Gutta løper jo ofte i bar overkropp om sommeren, så folk får tåle jenter i tights! ;)

• Liker 3
Skrevet

Du kan jo kjøpe en jazzbukse, disse er litt løsere enn vanlig løpetights, men har behagelig stoff som transporterer svette like godt. Selv varierer jeg mellom stram tights, en som er stram over rumpen og løsere fra lårene og ned, samt ulike jazzbukser som er helt løse.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En jazzbukse er jo rett og relativt vid i beina, så da blir jo hele poenget borte. Jeg liker ikke at buksebeina slenger borti hverandre når jeg løper...

• Liker 1
Skrevet

Har litt samme problemet, heh. Liker best å trene i stramme klær fordi jeg ikke liker at det slenger rundt (og så kan jeg se på den flotte rumpa mi i speilet, hm) MEN jeg har problem med... cameltoe. Haha! Yndlingsbuksa mi gir cameltoe, så må bruke en lang topp over. Irriterende, ikke kult å være jenta som går rundt på treningssenteret og drar i buksa hele tida, evt. roper: "SE PÅ VAGINAEN MIN!" når hun ikke gjør det.

First world problems <3

• Liker 1
Gjest _La Femme
Skrevet

Det er så befriende å løpe naken (med treningstights). Ikke som den store joggebuksa, der alt er i veien bestandig. Jeg liker dog ikke tanken på at hver eneste person som går forbi kan se hvilken truse jeg har på meg under tightsen, så jeg har en lang singlet som går over rumpa og en treningsjakke :)

Skrevet

Jeg kan ikke bruke sånn typisk treningstights uten at den viser alt av ujevnheter hos meg, så de få gangene jeg bruker det har jeg en lang, stram singlet over som dekker rumpa :)

Det man må være obs på er at maaaange av disse tightsene er gjennomsiktige i sterkt lys, særlig i sol og da ser man undertøyet. Har sett altfor mange uvitende på treningsstudio og ute som ufrivillig viser frem dagens truse.

AnonymBruker
Skrevet

Desverre vises de fleste konturene av rumpa i tights ja, den sitter trossalt stramt mot huden. Kompresjonstightser og noen anti-shake tightser glatter ut huden.

Selv bruker jeg en lang delvis tettsittende topp som dekker ihvertfall halve rumpa, løpejakke over der og en refleksvest som er enda lenger enn jakken igjen. Ingenting som er i veien for min del.

anti shake tights?? aldri hørt om, men fikk lyst til å prøve :) hvor kjøper man disse? er det tykkerer stoff i de?

AnonymBruker
Skrevet

Har litt samme problemet, heh. Liker best å trene i stramme klær fordi jeg ikke liker at det slenger rundt (og så kan jeg se på den flotte rumpa mi i speilet, hm) MEN jeg har problem med... cameltoe. Haha! Yndlingsbuksa mi gir cameltoe, så må bruke en lang topp over. Irriterende, ikke kult å være jenta som går rundt på treningssenteret og drar i buksa hele tida, evt. roper: "SE PÅ VAGINAEN MIN!" når hun ikke gjør det.

First world problems <3

Jeg synes det hjelper med et truseinlegg. Så synes det ikke så godt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv om jeg har andre treningsklær så er løpetightsen det desidert beste plaget å trene i. Har faktisk ikke tenkt over det med å føle seg naken, ja den sitter som malt på rompen men føler jeg har klær på meg. Når jeg trener utendørs gidder jeg ikke å bruke truse under føler den bare blir i veien, innendørs på treningssenter derimot.

Men jeg ville nok godt for løsningen med en singlet eller t skjorte som går litt nedpå rompen

• Liker 2
Gjest Best
Skrevet (endret)

anti shake tights?? aldri hørt om, men fikk lyst til å prøve :) hvor kjøper man disse? er det tykkerer stoff i de?

Sjekk ut buksene til Röhnisch, noen av de har antishake.

Röhnisch har også topper som går litt nedpå rumpa.

Og når det gjelder cameltoe så bruker jeg også truseinnlegg for å jevne ut sprekken :fnise:

Endret av Best
AnonymBruker
Skrevet

Her finner du det. Let deg nedover siden så finner du flere utgaver, korte og lange, med og uten fargedetaljer.

Gjest Tidssone
Skrevet

Både Cubus og Vero Moda har trange singleter som når et godt stykke ned på rumpa, som er greie å ha under annen topp. Flere butiker som har dette. ikke særlig dyre, løser problemet og er helt ok å ha på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...