Miracl3 Skrevet 26. januar 2004 #1 Skrevet 26. januar 2004 Jeg skal reise til Side i Tyrkia i mai. Noen som har vært i Side eller andre steder i Tyrkia ? Hva slags erfaringer gjorde du ? Trenger gode tips og råd.
Pusekatt Skrevet 27. januar 2004 #2 Skrevet 27. januar 2004 Mitt heteste tips om Tyrkia er å reise med mannlig følge. Kjøp med gull og tepper hjem, det er veldig billig der nede.
Loolaa Skrevet 27. januar 2004 #3 Skrevet 27. januar 2004 Limer inn mitt svar fra en annen tråd om Tyrkia: Jeg har ikke vært i Alanya i Tyrkia, men i Marmaris. Og jeg vil fraråde deg det på det sterkeste! Det var helt pyton. Jeg var der vel og merke med en venninne (uten menn), og vi ble forfulgt hver eneste gang vi beveget oss ute. Jeg ble også befølt av en mann som kom bak meg en gang. Dessuten var det møkkete og slitt og vannet stygt med mye søppel i. Jeg skal aldri reise til syden-delen av Tyrkia igjen.
Pusekatt Skrevet 27. januar 2004 #4 Skrevet 27. januar 2004 Limer inn mitt svar fra en annen tråd om Tyrkia: Jeg har ikke vært i Alanya i Tyrkia, men i Marmaris. Og jeg vil fraråde deg det på det sterkeste! Det var helt pyton. Jeg var der vel og merke med en venninne (uten menn), og vi ble forfulgt hver eneste gang vi beveget oss ute. Jeg ble også befølt av en mann som kom bak meg en gang. Dessuten var det møkkete og slitt og vannet stygt med mye søppel i. Jeg skal aldri reise til syden-delen av Tyrkia igjen. Jeg har også vært i Marmaris, og deler mange av dine erfaringer. Vi holdt til på en del av stranden som var ganske ok (bra vann, ikke søppel), men vi så også at det nærmere sentrum var veldig forsøplet. Jeg ble forsøkt sjekket opp mens jeg sto og holdt mannen min i hånden, det er bare helt utrolig! :o Vi fikk ikke akkurat inntrykk av at kvinner lir respektert i særlig grad der nede...... Vi så f.eks. en innfødt familie på stranden. Mor, far og barn (gutt på 3-4 år). Far og sønn spradet rundt i badebukser og koste seg i vannet. Mor satt for det meste under en parasoll på stranden, iført sorte klær fra topp til tå. Til og med da hun var ute i vannet (noe som skjedde en gang i løpet av de timene vi var der) hadde hun på seg alle disse klærne.....
starie Skrevet 27. januar 2004 #5 Skrevet 27. januar 2004 Jeg var i Tyrkia da jeg var i 12års alderen, og jeg likte meg godt der. Vi var litt utenfor Alanaya, Pasha Bay tror jeg det het der. Mannfolka var skikkelig innpåslitne, enda jeg bare var 12 år gammel (nå så jeg jo eldre ut da). Mamma lot meg ikke gå alene hele ferien Stranden var sandstrand, men når man kom ut i vannet var det steiner der. Vi badet heller i saltvannsbassenget oppe på området vi.
Gjest Anonymous Skrevet 28. januar 2004 #6 Skrevet 28. januar 2004 Jeg har kun en ting å klage på i Tyrkia og det er disse innpå slitne selgerne :evil: Vi har feriert i Alanya 3 år på rad og skal reise tilbake til sommeren.Vi bor på Pascha Bay,som vi er kjempe fornøyde med.Tyrkia er å annbefale..god mat og mye sol
Gjest Madam Felle Skrevet 28. januar 2004 #7 Skrevet 28. januar 2004 Har vært 6 ganger i Tyrkia, og elsker landet. Maten er fantastisk, og naturen også. Nå har jeg bare vært i Maramsir da, og kan bare svare for den siden. har opplevd en del av de selgetypene selv, men det er ikke verre enn at en bare går videre. Vi badet i sjøen hver eneste dag, og ja stranden er ikke like fantastisk som andre steder i verden, men grei nok. Sjøen er ganske forsøplet i nærheten av sentrum, men ikke om en går et stykke bort i fra sentrum. Men nå var det side du skulle til, og der ferierer min onkel ganske ofte. De stortrives der, og sier det er veldig fint der. Mye roligere enn i Alanya. Skal du på handletur er det ikke det samme som her i Norge. Du kan få litt sure kommentarer av de ulike selgerene om du ikke kjøper noe. Men hever du deg over dette, og bare går videre er det ikke mye å bry seg om. Tyrkere er som kjent innpåslitne mot kvinner, men jeg har aldri merket at en tyrker har lagt an på meg når min kjære var i nærheten. Snarere tvert i mot. De har vist oss begge en større respekt da. men selvfølgelig finnes det drittsekker overalt. Tror du kan regne med å få en fin tur, og maten er bare helt fantastisk.
Nette Skrevet 28. januar 2004 #8 Skrevet 28. januar 2004 Jeg var i Side for noen år siden, og må si meg enig i det som skrives om innpåslitne selgere - det gjelder så absolutt for Side også! Bortsett fra det så hadde vi et kjempefint opphold i byen. Hotellet var bra, maten himmelsk og været var perfekt... Side er en koselig by med to fine strender. Ett tips: dersom du ønsker å ta turen inn til Antalya, så anbefaler jeg å ta buss dit på egenhånd. Bussen koster nesten ingenting, og du får en mye friere og spennende utflukt enn med "pakke turene". Her fikk vi faktisk gå i fred på gata også...
Christy Skrevet 29. januar 2004 #9 Skrevet 29. januar 2004 Mannfolka var skikkelig innpåslitne, enda jeg bare var 12 år gammel (nå så jeg jo eldre ut da). Mamma lot meg ikke gå alene hele ferien Samme her Det er ganske utrolig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå