Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet når fellesferien er i år?

Er den de tre midterste ukene i juli?

Takker for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innbilder meg at det er 2 siste i juli og første i august??

Skrevet

Hva med å sjekke en kalender, så kan du innbilde deg at det blir pent vær.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hos oss er sommerferien satt opp fra 12. juli til 30. juli, og vi pleier å følge fellesferien.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Jeg mener også det er fra 12. juli, men jeg banner ikke på det....

Skrevet

Kiri vil gjerne vite når fellesferien er. Hvorfor svarer dere når dere ikke er sikre. Hva dere tror og mener interesserer henne ikke. Hun vil vite, men har ikke kalender.

Gjest Anonymous
Skrevet

Så Pedro, du synes ditt svar er bedre??? Det står normalt ikke når det er fellesferie på kalenderen. I hvert fall har ikke jeg sett det.

Dessuten kan ikke du bestemme hva Kiri synes om våre svar. Jeg har for øvrig ikke svart noen om hva jeg tror og mener, men hva som er fakta!

Hilsen Lille meg

Skrevet

Lille meg skal ha ferie fra 12 Juli, likevel svarer Tex hva hun tror, fordi hun ikke er sikker. Som mann vil jeg gjerne ha et svar som er riktig, og ikke en mengde svar som noen tror. See my point.

Skrevet

Er det noe som heter FELLESFERIE (etter ferieloven) da?

Tiden for sommerferie er ( i.f. ferieloven) 1. juni til 30. september, i denne perioden har vi rett på tre uker ferie.

Noen bedrifter tar fellesferie (ikke alle kan det), det mest vanlige er enten de tre første ukene i juli, eller de tre siste.

Tror ikke det er noe "fasit-svar" for dette.

Vet om en liten bedrift der flesteparten er jegerer, de tar fellesferie (i vertfall 1-2 uker) i jakta, det vil si aug./sept.

Skrevet
Er det noe som heter FELLESFERIE (etter ferieloven) da?

Nei, det er ikke noe som formelt sett heter fellesferie. Før i tiden var fellesferien de tre ukene da store grupper av industriarbeidere osv hadde ferie, men nå er det jo ikke så mange igjen av disse gruppene. Vet ikke om fellesferie var noe formelt begrep den gangen heller.

Skrevet

Nei, det er ikke noe som formelt sett heter fellesferie. Før i tiden var fellesferien de tre ukene da store grupper av industriarbeidere osv hadde ferie, men nå er det jo ikke så mange igjen av disse gruppene. Vet ikke om fellesferie var noe formelt begrep den gangen heller.

Man bruker vel likevel ordet fellesferie som den tiden på sommeren da de fleste tar ferie. Selv om det er mer fordelt utover sommermånedene, tar vel den største prosenten ferie i juli/august, det merker man jo også på trafikken o.l.

Skrevet

Jeg tror fellesferien er til sommer'n jeg......... :eeeh:

• 6 år senere...
Skrevet

Jeg mener også det er fra 12. juli, men jeg banner ikke på det....

I så fall begynner den litt senere i år enn den ofte gjør. Kanskje like greit, med tanken på at være i Juli pleier å være heller miserabelt, og at sommeren noramlt sett begynner i slutten av Juli, og varer til litt ut i September(hvilket igrunnen bør være et argument for å flytte fellesferien frem med noen uker til).

Skrevet

Har nettopp sendt ut ferielister, fellesferien er fra 12 juli - 30 juli. :romeo:

Skrevet

Nå er denne tråden 6 år gammel, så TS har trolig oppdaget når fellesferien i 2004 var, men jeg svarer likevel ;)

Jeg jobber i en bedrift som alltid stenger i fellesferien, som er de tre siste ukene i juli. I år holder vi stengt i uke 28, 29 og 30. Noen år holder vi stengt uke 29, 30 og 31. Det kommer helt an på hvordan datoene fordeler seg på ukenummer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...