AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #1 Del Skrevet 4. mai 2012 Jeg skal få meg bunad, og kan velge mellom sognebunaden, sunnfjordbunaden og gudbrandsdalsfestbunad. Hvem skal jeg ta, hvem skal jeg ta? Har vokst opp i gudbrandsdalen og sunnfjord, og faren min kommer fra sogn så har vært mye der. Vet ikke hvem jeg vil ha, alle tre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infantata Skrevet 4. mai 2012 #2 Del Skrevet 4. mai 2012 Sognebunad! Flotte bunader alle tre altså, men sognebunaden er noe for seg selv - spesielt denne versjonen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Søgni Skrevet 4. mai 2012 #3 Del Skrevet 4. mai 2012 Jeg ville valgt den jeg likte best av de to fra stedene du selv har vokst opp. Men alle er jo fine, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soleklart Skrevet 4. mai 2012 #4 Del Skrevet 4. mai 2012 Alle tre! Tenk om man kunne kjøpt seg alle bunadene man ville ha. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest notetur nomen Skrevet 4. mai 2012 #5 Del Skrevet 4. mai 2012 Jeg syns du skal velge den du selv syns er finest. Men hvis faren din kommer fra Sogn og du har slekten din der, så kan du vel ha den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #6 Del Skrevet 4. mai 2012 Sognebunaden er garantert den peneste bunaden i Norge. Da jeg anbefalte den i en annen tråd for ca et år siden, var det mange som skrev at de skulle ønske de slektet til Sogn slik at de kunne få seg en slik bunad. Synes den med svart vest er penest. Selv har jeg en eldgammel Fanabunad, og den er Norges nest peneste bunad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bathsheba Skrevet 4. mai 2012 #7 Del Skrevet 4. mai 2012 Ta den du liker best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest notetur nomen Skrevet 4. mai 2012 #8 Del Skrevet 4. mai 2012 Sognebunaden er garantert den peneste bunaden i Norge. Det er jeg ikke enig med deg i.Jeg tror ikke på at alle andre syns det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 4. mai 2012 #9 Del Skrevet 4. mai 2012 Jeg syns Sogndalsbunaden er veldig flott - og husk at du kan variere den mellom hvit og grønn skjorte. Det er en unik og flott drakt, syns jeg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 4. mai 2012 #10 Del Skrevet 4. mai 2012 Det er jeg ikke enig med deg i.Jeg tror ikke på at alle andre syns det heller. Enig med deg - det er veldig mange vakre og Nordlansbunaden vinner jo alltid alle kåringer (ikke at jeg er enig i at den er flottest i landet heller da men ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Personlig12 Skrevet 4. mai 2012 #11 Del Skrevet 4. mai 2012 Hvilken* 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #12 Del Skrevet 4. mai 2012 hvilken hvilken hvilken hvilken. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #13 Del Skrevet 4. mai 2012 Har selv sunnfjordbunad, og synes den er nydelig! Bor på østlandet, så er som regel den eneste som har den, men får veldig mange komplimenter!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belle de Jour Skrevet 5. mai 2012 #14 Del Skrevet 5. mai 2012 Jeg synes sognebunaden er nydelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pandabear Skrevet 6. mai 2012 #15 Del Skrevet 6. mai 2012 Har selv sunnfjordbunad, og synes den er nydelig! Bor på østlandet, så er som regel den eneste som har den, men får veldig mange komplimenter!! Det finner jeg litt merkelig. I oslo er det i hvertfall alle slags bunader på 17 mai, så at du aldri ser andre i den syns jeg er rart. Forøvrig syns hadde jeg valgt enten sognebunaden eller gudbrandsdalsbunaden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IngvildSF Skrevet 6. mai 2012 #16 Del Skrevet 6. mai 2012 Det finner jeg litt merkelig. I oslo er det i hvertfall alle slags bunader på 17 mai, så at du aldri ser andre i den syns jeg er rart. Oslo er jo en by som har samlet mennesker med mange forskjellige bakgrunner. Noen har bodd i Oslo i mange generasjoner, mens veldig mange er innflyttere. Det er jo derfor det blir så mange forskjellige bunader i en by som Oslo. Dessuten er ikke østlandet synonymt med Oslo heller. Dersom man bor på et mindre sted vil de fleste ha samme bunad, eller det er noen forskjellige som "alle" har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå