Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må gå første året på nytt, fordi jeg ikke får gått opp til eksamen pga mye sykefravær ved svangerskap og derfor ikke blitt prioritert skolearb.

Har termin i juli, men kan jeg alikavel søke om fødselsstipend gjennom lånekassen, eller har jeg ikke rett til det, siden jeg ikke har bestått dette året?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du likker mer enn 60 studiepoeng bak kan du ikke søke om fødselsstipend.

• Liker 1
Gjest Indra
Skrevet

Hvis du likker mer enn 60 studiepoeng bak kan du ikke søke om fødselsstipend.

Noe upresist svar, så jeg skal berolige TS litt.

Det er greit å ligge inntil 60 stdp bak - det er først når du går over dette at det blir dumt. Mao, du kan misse et helt år uten at det gjør noe, det du taper er omgjøringen til stipend. Dette kan du ta igjen senere uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Noe upresist svar, så jeg skal berolige TS litt.

Det er greit å ligge inntil 60 stdp bak - det er først når du går over dette at det blir dumt. Mao, du kan misse et helt år uten at det gjør noe, det du taper er omgjøringen til stipend. Dette kan du ta igjen senere uansett.

Du har jo strengt tatt bare sagt akkurat det samme som den ABen du siterer?

Mer enn 60 studiepoeng bak = ingen støtte. Implisitt: 60 eller færre poeng på etterskudd = ikke noe problem.

• Liker 2
Gjest Indra
Skrevet

Du har jo strengt tatt bare sagt akkurat det samme som den ABen du siterer?

Mer enn 60 studiepoeng bak = ingen støtte. Implisitt: 60 eller færre poeng på etterskudd = ikke noe problem.

Jo, selvsagt. Leste du ikke hva jeg skrev? Jeg oppfattet svaret som noe upresist og siden det er greit å få et svar man ikke kan tolke i andre retninger la jeg til mitt svar.

Om du skal problematisere det tror jeg det er du som har et problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...