Diva Skrevet 26. januar 2004 #1 Skrevet 26. januar 2004 Ja, det var på tide at det kom mer motbør i media mot Atle Brynestad. http://www.aftenposten.no/nyheter/okonomi/...rticleID=717678 Lurer på om han liker å gjøre seg upopulær ? Den mannen eier ingen skam, og jeg er meget skuffet over at han ødelegger Porsgrunds Porselænsfabrik A/S, sier opp flere ansatte, permiterer 50 ansatte i tillegg, og selvfølgelig : sist men ikke minst - at han driver rovdrift på stakkars arbeidere i Bangladesh som tjener 1,50 i timen og jobber under dårlige forhold. Han sier han "ikke kjenner til de dårlige forholdene ved fabrikken". Jaaada... Sikkert... Vi har jo hørt den endel ganger før ? Jeg blir så sinna Jeg misliker sterkt kakser uten skrulper som kjøper opp det ene og det andre, og rett og slett overpriser varer, gjør produksjonen mer "billig og effektiv" ved å så og si flagge ut, og ødelegger tradisjonsrike og spesielle bedrifter. Og er frekk nok til å kalle det "norske produkter"... Skulle ønske Porsgrunn kommune eller Telemark fylkeskommune kunne gjøre noe. PP-ledelsen og Brynestad selv har også fått refs av Vekst i Grenland og Agder-biskop Skjevesland for sin ødeleggende framferd i næringlivet. Han tar ut store penger fra bedriften for så å overføre til sine andre "hjertebarn" og han fører kun en brøkdel tilbake til PP. Det er rett og slett hans sugerør rett inn i bedriften, og han knuser jo hele fabrikken snart! Brynestad har også vært svært uvillig til å snakke med sine arbeidere om saken, og han har vært overlegen og lite samarbeidsvillig i saker omkring PP. Han tåler ikke kritikk, og pusser sine advokater på folk som har et kritisk blikk og våger å uttale seg. Tipper hele bedriften kommer til å gå rett til hælv###.... Folk kommer nok ikke til å kjøpe så mye som de gjorde før fra PP. Det ble jo M Y E dyrere etter at Brynestad overtok for noen år tilbake og. Jeg blir dårlig!
Gjest sexysadie Skrevet 26. januar 2004 #2 Skrevet 26. januar 2004 Er ikke han gift med den blonde skuespillerinnen som sluttet ved Nationalteateret for å være slottsfrue i Sverige?
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2004 #4 Skrevet 26. januar 2004 Jeg undrer meg mere over hvorfor ikke prisene på porselenet går ned i pris. Med de timebetalingene som arbeiderne har så skulle porselenet blitt billigere? Kjøper uansett ikke fra pp. Jeg kjøper tysk eller østeuropeisk, det er like fin kvalitet og billigere.
Pedro Skrevet 28. januar 2004 #5 Skrevet 28. januar 2004 Jeg håper indelig at dere skyr unna joggesko til 1000kr. for de er produsert i østen og koster 7kr. inn. Hvis hele Europa og USA boykottet billige varer fra Asia, ville hele kontinentet være arbeidsløst. Leveomkostningene står i relasjon til lønningene i de fleste land. Jeg vet også at det er mange fattige. Det skyldes oftest en maktsyk diktator og imamene.
Diva Skrevet 28. januar 2004 Forfatter #6 Skrevet 28. januar 2004 Det er ikke generell boikott av varer produsert i Asia jeg snakker om her. Om du følger med i debatten om Brynestad og PP, så skjønner du det.
Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2004 #7 Skrevet 7. februar 2004 Jeg synes det er latterlig når noen går til angrep på bedriftsledere som har fokus på lønnsomhet. Vi vet inderlig godt hva det motsatte betyr.
VesleBråka Skrevet 7. februar 2004 #8 Skrevet 7. februar 2004 Vi vet inderlig godt at utflagging av norske bedrifter betyr arbeidsledighet i Norge også. Noen må sette seg ned å finne løsninger snart. - Skal Norge jobbe mot billigere produksjon, så de kan konkurrere internasjonalt? - Skal Norge akseptere at produksjon er for dyrt i Norge, nordmenn jobber i andre felt? Dette er litt på siden av PP og Brynestad. Det er jo klart at han investerte i PP i utgangspunktet med blikk på profitt, han er en investor, en kapitalist. Hvorfor ville han ellers investere der? Det er også ikke rart at fabrikken sliter med å produsere bare i Norge, hvis han skal ha så stort utbytte. Men igjen, han har aldri påstått å være en idealist. Kanskje litt av harmen bør rettes mot de forrige eierne av PP, som valgte å selge ut til en kapitalist.. De visste godt hva de gjorde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå