Gå til innhold

Sprit + vann = livsfarlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er en blanding mellom vann og sprit farlig?? Jeg er redd nå... hver så snill å svare meg :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Kvifor skulle det vere det? Du veit om begrepet "blandevann"? Det er mengda sprit som er farleg, ikkje om det er blanda med vatn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke farlig, men jeg husker da jeg var yngre så knabba jeg vodka fra faderen og helte vann i flaska. Da faderen skulle kose seg litt en gang, og drakk den uheldige blandingen, spydde han som en gris og fikk skikkelig hangover. Jeg fikk kjeft, og gjorde ikke det igjen..

Gjest navnelapp
Skrevet

Det er ikke farlig, men jeg husker da jeg var yngre så knabba jeg vodka fra faderen og helte vann i flaska. Da faderen skulle kose seg litt en gang, og drakk den uheldige blandingen, spydde han som en gris og fikk skikkelig hangover. Jeg fikk kjeft, og gjorde ikke det igjen..

Highly unlikely.

• Liker 6
Gjest gjest17
Skrevet

Tror nok du kan ta det helt med ro :-)

AnonymBruker
Skrevet

Man pleier jo å vanna ut hjemmebrent med vanlig vann for å gjøre den svakere, så det er nok ikke farlig du.

Skrevet

Kjenner ei som drikker vodka + farris naturell. Ingen problem!

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var ung og alt blandevann var tomt,blandet man med vann..lever da i beste velgående ennå etter 15år

Gjest Katten.
Skrevet

Vann er ikke farlig. Sprit er farlig i store mengder. Kombiner dem, og du kan få en normal drink.

Finnes de som blander ut vodka, whisky osv med vann, for det framhever smaken.

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Rainbow81, mod.

Gjest Glenfarclas
Skrevet

Jepp! For ikke å nevne at de gjerne hiver i litt vann i produksjonen for å få riktig/lavere styrke på godsakene.

AnonymBruker
Skrevet

Jepp! For ikke å nevne at de gjerne hiver i litt vann i produksjonen for å få riktig/lavere styrke på godsakene.

Jepp! Over halve flaska med originalvare er vann, resten sprit og litt krydder.

• Liker 1
Gjest Glenfarclas
Skrevet

Forresten, TS: Hvem i huleste er det som har innbilt deg at det skal være farlig? Det er så mange rare historier "på bygda" om helt vanlige rusmidler at jeg blir helt matt, men dette har jeg ikke hørt før.

Hvorfor skapes denne mytologien? Er det for at folk skal føle seg "erfarne" med rusmidler når de kan lire av seg slike liksom-sannheter på fest?

Skrevet

Sprit er laget på vann, destillert vann riktignok, det er derfor faren din ble fyllesjuk.

Gjest Bandit
Skrevet

Når jeg var ung og alt blandevann var tomt,blandet man med vann..lever da i beste velgående ennå etter 15år

Da jeg var ung, hadde vi ikke råd til blandevann. Da gikk vi 20 mil til nærmeste tjern. Barbeint selvsagt, da vi ikke hadde råd til sko den gangen. Deretter så gikk det ikke bedre at vi alltid ble så tørste, også drakk vi både sprit og vannet fra tjernet på vei hjem, men da ble det tomt gitt til vi kom hjem, og da måtte vi jaggu dra en tur til!

Gjest Bandit
Skrevet

Men de skulle jaggu fått seg en rapp over stumpen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...