Gå til innhold

Bygge gjærdei hagen - hvem kontakte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvem kontakter man når man skal få bygget et gjærde i hagen (skille to eiendommer)

Hvem ringer jeg til? En snekker? En byggmester? Småjobbsentralen?

Dette er i Stavanger, så om noen har noen å anbefale så setter jeg stor pris på det :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvem kontakter man når man skal få bygget et gjærde i hagen (skille to eiendommer)

Hvem ringer jeg til? En snekker? En byggmester? Småjobbsentralen?

Dette er i Stavanger, så om noen har noen å anbefale så setter jeg stor pris på det :)

Jeg har viet kontakte naboen først. Si hva dine planer er, og hva de eventuelt syns om det? Så spør du om de vil dele på utgiftene for å skille eiendommen.

Det spør hvor høyt du skal ha gjerdet også. Over en viss høyde må du søke kommunen.

Hvem du til slutt kal kontakte? Spørs hva du må og skal gjøre. Sørg bare for at de kan jobben sin.

AnonymBruker
Skrevet

Naboen og jeg er enige, ingen problem der :)

Mitt spørsmåler hvem en kontakter for å få bygget et gjerde?

Skrevet

Trenger man virkelig snekker for å få satt opp et gjerde?

Med mindre det er snakk om et ekstremt langt gjerde, så vil dere spare mye penger på å kjøpe ferdigelementer hos en byggvareforretning og å sette disse sammen med påler man banker ned i bakken. Det trenger man ikke snekker til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja,jeg må ha fagfolk til å sette opp gjerde for meg, er kronisk syk, og har ingen i min krets som kunne gjort det for meg.

TS.

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt en gjerdefabrikk, eller bedrfter som driver spesielt med slikt. Kjenner ikke Stavanger desverre, men her i området heter de typ "gjerde fabrikken", "brødrene Wold" osv.

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke naboen gjøre det, mot at du betaler en litt større andel av kostnadene?

AnonymBruker
Skrevet

Du kontakter en egnet håndtverker.

Kanskje det er en videregående skole der du bor som vil ta det som et undervisningsprosjekt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...