Gå til innhold

Juks hos "Privatmegleren" i Oslo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi holder på med boligkjøp i Oslo om dagen. Vi har vært på masse visninger de siste månedene, og ett firma har skilt seg veldig negativt ut, nemlig Privatmegleren. Jeg har inntrykk av at de underpriser objektene sine for at megleren skal tjene penger. Tre ganger den siste måneden har jeg opplevd at leiligheter og rekkehus hos dem går til 3-400.000 over takst.

Nå ser jeg på en leilighet i Oslo som Privatmegleren har lagt ut for 3 millioner, mens de identiske leilighetene i komplekset har gått for rundt 3,6 de siste årene. Dette blir jo å lure både kjøper og selger??

I tillegg virker flere av meglerne usympatiske. Jeg har vært med på to budrunder med to forskjellige meglere hos dem, som har opptrådt nesten utpressende. "Sikker på at du ikke skal gå litt høyere?? Kom igjen, dette klarer du" osv. Jeg misliker tonen sterkt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prisantydningen er ofte bare en lokkepris. Jo flere som deltar i budrunden jo høyere kan prisen presses oppover. Så det er ikke rart man føler seg lurt når boligen går for flere hundre tusen over det som er annonser. Utrolig irriterende, og skuffende!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i en annen by og her går de minste leilighetene for 200 000 over takst. De som er i prisskiktet for nyetablerte. Det sier bare noe om presset i markedet.

Skrevet

Jeg kjøpte leilighet i Oslo i høst, og i den halvårsperioden jeg gikk på visninger gikk stort sett alle kåkene for rundt 15% over takst, de grisestrøkne kanskje 20% over.

AnonymBruker
Skrevet

Se på taksten, ikke prisantydningen. Jeg har kjøpt boligen til 90 000 under takst. Har aldri opplevd budkrig (flergangskjøper og selger). Diskusjonen om prisen gikk mellom selgeren og bare 1 kjøper. Snakker om nyere selveier leiligheter fra 2008 og nyere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...