Gå til innhold

Hobbybutikker i eller rundt Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen anbefale en hobbybutikk (ikke nettbutikk) i eller rundt Oslo som selger farget papir, perler, glitter, tusjer etc til lave priser?

Jeg kjenner til Panduro sine butikker, men synes de er dyre. Jeg har hørt om en nylig åpnet hobbybutikk nederst på Grünerløkka (?) men har ikke kunnet finne den på nett - aner ikke hva den heter, men den skulle visst være mye billigere enn de andre.

Om noen har et tips eller to hadde jeg blitt veldig glad :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tillater meg å dytte litt på denne jeg, så blir det kanskje blir en shoppingtur på meg i morgen :)

Skrevet

Er det Tiger du mener?

Jeg vil vel heller kalle det en jallabutikk enn en hobbybutikk, men ja de har noe hobbysaker til billigpenge.

Litt som Søstrene Grene, men mye dårligere i mine øyne.

Skrevet (endret)

Er det Tiger du mener?

Jeg vil vel heller kalle det en jallabutikk enn en hobbybutikk, men ja de har noe hobbysaker til billigpenge.

Litt som Søstrene Grene, men mye dårligere i mine øyne.

Vi er nok enige der - var innom Tiger like etter at de åpnet på Arkaden. Køen var kjempelang og gikk gjennom hele butikken, og alt det for noen leker/hobbyting som så ut som om de var plukket fra HappyMeal-esker :roll:

Nei, den jeg hørte om lå visst nederst på Grünerløkka og dukket opp i fjor - men for alt jeg vet er den gått konk allerede? Hvis ingen vet hvilken butikk det kan være, er jeg mer enn fornøyd med tips om andre "billig men bra"-type hobbybutikker (eller andre butikker som selger hobbyting).

Det er jo ikke de mest avanserte greiene jeg trenger; er snakk om fargede ark i forskjellige størrelser og tykkelser, tusjer, klistremerker, glitter, perler etc - ganske basic hobby altså.

Edit: typo

Endret av chepooka
Skrevet

Oh no... jeg ser nå at TGR (Tiger) har en butikk i Markveien også, dvs nederst på Grünerløkka... dvs at dette sikkert var den "nye dritbra og billige hobbybutikken som har ALT" den gamle kollegaen fortalte meg så entusiastisk om i fjor...

SKUFFA!!

Ok. Noen som har tips om andre butikker som redder dagen min imorra?

Skal lage prinsessekroner til sånn cirka 20 småjenter - og hadde håpet å ikke blakke meg helt...

Skrevet

Kan det være Vulcan du tenker på? http://www.vulkanoslo.no/default.aspx?menu=33 Aner ikke noe om prisene her.

I Pilestredet ligger en annen butikk som heter Globus Hobby. Kjenner ikke prisene der heller.

Staples har litt hobbyting. Nille også. Og Clas Ohlson.

Du kan også sjekke nettbutikker for scrapbooking, se liste på forsiden av www.scrapping.no for eksempel.

Skrevet

Kan det være Vulcan du tenker på? http://www.vulkanoslo.no/default.aspx?menu=33 Aner ikke noe om prisene her.

I Pilestredet ligger en annen butikk som heter Globus Hobby. Kjenner ikke prisene der heller.

Staples har litt hobbyting. Nille også. Og Clas Ohlson.

Du kan også sjekke nettbutikker for scrapbooking, se liste på forsiden av www.scrapping.no for eksempel.

Takk for tipsene! :)

Så ingen priser på hjemmesiden deres, men ble imponert over utvalget så Vulcan skal iallefall sjekkes ut!

Globus Hobby har visst ikke noen hjemmeside, men av det jeg klarte å trekke ut av et par Vibb-anmeldelser ser det ut som et sted jeg må titte innom.

Takker og bukker :takke:

Gjest navnelapp
Skrevet

Såg ikkje Globus hobby sist eg gjekk forbi der, så eg lurer på om den er borte. Er ikkje heilt sikker.

Skrevet

Globus Hobby hadde ihvertfall greit prisnivå da jeg studerte for 10 år siden, og mye forskjellig på lager. Jeg har ikke vært innom på lenge, og på Google Street View ser det veldig stengt ut. Men det ser ikke ut til at foretaket er oppløst. Du kan jo prøve å ringe på 22604041 og spørre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...