AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #1 Skrevet 4. mai 2012 Hei En av mine venninner er nyforlovet med sin kjæreste gjennom flere år. Hun har fortalt meg litt om forlovelsen, men jeg vet ikke helt om jeg skjønner meg på det. De hadde snakket seriøst om å forlove seg i februar og ble enige om at de ville gifte seg. To uker senere reiste de sammen ut for å kjøpe ringer. Ringene kom tre uker etter dette og noen dager senere (på deres 3 årsdag) satte de dem på. Jeg tenker at de ble forlovet den dagen i februar som de bestemte seg for at de ville gifte seg. Min søster mener de ble forlovet når de kjøpte ringene. Det nyforlovede paret mener de ble forlovet når de satte på ringene. Hva tenker du?
*Mocca* Skrevet 4. mai 2012 #3 Skrevet 4. mai 2012 Fra de satte på ringene vil jeg si. Vi bestemte oss for å forlove oss, og plukket ut ringer sammen og forlovet oss da vi var på ferie. 1
Anglofil Skrevet 4. mai 2012 #4 Skrevet 4. mai 2012 Når de satte på ringene slik jeg ser det. Men, det er opp til dem å bestemme. Mvh Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #6 Skrevet 4. mai 2012 Jeg tenker også at det er opp til dem. Vi hadde også bestemt oss for å gifte oss "en gang", men anså oss ikke som forlovet før han fridde og vi begynte å planlegge bryllupet. Nå er ikke datoen man forlovet seg så veldig viktig for meg da jeg ikke ser helt det store i det annet enn at man planlegger å gifte seg. Det er datoen man gifter seg som er den "viktige" datoen for min del.
Portvinpiken Skrevet 4. mai 2012 #8 Skrevet 4. mai 2012 Hva står gravert inn i ringene da? Det er vel datoen som står i ringene vil jeg tro. Jeg synes forøvrig det må være enklere å spørre de forlovede om dato, siden det jo tross alt er noe DE bestemmer og ikke andre :-)
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #9 Skrevet 4. mai 2012 Hva står gravert inn i ringene da? I ringene står datoen de hadde bestemt seg for på forhånd, altså 3 årsdagen deres. Helt enig med alle her om at det selvfølgelig er paret selv som bestemmer! De har selv fått endel tilbakemeldinger på at dette var en litt rar måte å gjøre dette på, så derfor jeg tenkte å høre.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #10 Skrevet 4. mai 2012 I ringene står datoen de hadde bestemt seg for på forhånd, altså 3 årsdagen deres. Helt enig med alle her om at det selvfølgelig er paret selv som bestemmer! De har selv fått endel tilbakemeldinger på at dette var en litt rar måte å gjøre dette på, så derfor jeg tenkte å høre. Så da reiste de til gullsmeden og graverte inn en dato som var flere uker frem i tid..?
Portvinpiken Skrevet 4. mai 2012 #11 Skrevet 4. mai 2012 Så da reiste de til gullsmeden og graverte inn en dato som var flere uker frem i tid..? Er det så rart? 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #12 Skrevet 4. mai 2012 Hei En av mine venninner er nyforlovet med sin kjæreste gjennom flere år. Hun har fortalt meg litt om forlovelsen, men jeg vet ikke helt om jeg skjønner meg på det. De hadde snakket seriøst om å forlove seg i februar og ble enige om at de ville gifte seg. To uker senere reiste de sammen ut for å kjøpe ringer. Ringene kom tre uker etter dette og noen dager senere (på deres 3 årsdag) satte de dem på. Jeg tenker at de ble forlovet den dagen i februar som de bestemte seg for at de ville gifte seg. Min søster mener de ble forlovet når de kjøpte ringene. Det nyforlovede paret mener de ble forlovet når de satte på ringene. Hva tenker du? Jeg tenker at det var et kjemperart spørsmål. Hva er grunnen til at dere i det hele tatt diskuterer dette i heimen? Og med hvilken rett har dere til å bestemme når andre forlover seg? Merkelig hva folk skal bry seg med altså :-) 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #13 Skrevet 4. mai 2012 Jeg tenker at det var et kjemperart spørsmål. Hva er grunnen til at dere i det hele tatt diskuterer dette i heimen? Og med hvilken rett har dere til å bestemme når andre forlover seg? Merkelig hva folk skal bry seg med altså :-) Det er vel ingen som prøver å bestemme noe..? Syns ikke det var så rart å spørre om det på KG jeg.. Hvis det er noe som diskuteres med det forlovede paret derimot blir det å blande seg inn..
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #14 Skrevet 4. mai 2012 Det er vel ingen som prøver å bestemme noe..? Syns ikke det var så rart å spørre om det på KG jeg.. Hvis det er noe som diskuteres med det forlovede paret derimot blir det å blande seg inn.. Men er det ikke kjemperart at folk spør om det på et nettforum istedenfor å spørre de som faktisk forlovet seg? Jeg synes det er merkelig. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #15 Skrevet 4. mai 2012 Men er det ikke kjemperart at folk spør om det på et nettforum istedenfor å spørre de som faktisk forlovet seg? Jeg synes det er merkelig. Hun har selv fortalt at de ville ha en dato som betydde noe for dem og at de gjerne ville ha ringene fra da i stede for å måtte gå uten noen uker først. Syns det er en fin tanke med en dato som betyr noe selv om jeg umiddelbart tenkte at det var rart for meg å gjøre det på denne måten. Spørsmålet her er bare stilt fordi jeg/vi rett og slett ble nysgjerrige på hva andre syns er riktig/vanlig osv. Har selvfølgelig ingen betydning for meg på hvilken måte de velger å gjøre det
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #16 Skrevet 4. mai 2012 Jeg er enig med deg i at det er den datoen man bestemmer seg som gjelder. Vi hadde f.eks ikke ringer før vi giftet oss, men vi var jo forlovet for det. Når det er sagt, så er det jo vanskelig å si akkurat når man blir forlovet for alle som ikke har et konkret frieri. For mange vil jo beslutningen om å gifte seg være en prosess over tid med flere samtaler. Så tar man kanskje det endelige valget og "velger seg en dato". En slik dato er jo uansett rent symbolsk og uten betydning for noen andre enn paret selv. Det blir litt som "når man ble sammen". Det vil også ofte være litt ullent, men folk velger seg gjerne en dato likevel. F.eks datoen for første kyss, første sex, første fortrolige samtale osv. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #17 Skrevet 4. mai 2012 Når de bestemte seg for å gifte seg. Vi var forlovet en stund, og har snart vært gift et år, men har enda ikke ringer. (Og ingen andre enn forloverne vet at vi er gift. Vi bor sammen og har barn sammen, vi bare gadd ikke gjøre noen stor greie ut av det. Tar bryllupsfest senere når vi har god råd)
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #18 Skrevet 6. mai 2012 hadde blitt irritert om noen begynte å krangle på når JEG ble forlovet med MIN kjære. vis meg og min kjære sier det er en dato får dere andre forholde dere til dette. noen mennesker altså.... 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå