AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #1 Skrevet 4. mai 2012 Hei! Jeg skal i konfirmasjon til min fetter, sammen med min mann. Vi er over 30 og tjener ok, men kjenner ikke gutten så godt. Men selvsagt veldig huggelig å bli invitert Hvor mye burde vi gi? Vi er en stor familie, bare så det er sagt. Kan dessverre ikke spørre noen andre i familien, så lurer på hva som er vanlig å gi i konfirmasjonsgave til andre enn nærmeste familie?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #2 Skrevet 4. mai 2012 500-1000,- ville nok vi gitt. Det samme gir vi når venner gifter seg og til dåp. Bursdagsgaver ligger til sammenligning på 200-500,- litt avhengig om det er runde tall og om vi er invitert i lag. Gi det dere syns er riktig for dere, uavhengig av hva dere tror andre syns dere bør gi.
Gjest Sel Skrevet 4. mai 2012 #3 Skrevet 4. mai 2012 500-1000,- ville nok vi gitt. Det samme gir vi når venner gifter seg og til dåp. Bursdagsgaver ligger til sammenligning på 200-500,- litt avhengig om det er runde tall og om vi er invitert i lag. Gi det dere syns er riktig for dere, uavhengig av hva dere tror andre syns dere bør gi. Og bare et tips: Skriv ned hvor mye dere har gitt slik at dere kan gi det samme til neste års konfirmanter...
flickan Skrevet 4. mai 2012 #4 Skrevet 4. mai 2012 Jeg har flere søskenbarn som nylig er konfirmert eller skal konfirmeres i år og det er varierende hvor stor kontakt jeg har med de. Da vi begge var studenter ga vi 300 kr fra oss. Nå som mannen er i jobb, har vi gitt 500. Kommer til å legge meg på det i år og. Muligens noe mer til min kusine som jeg er fadder for, og som jeg har veldig nær og god kontakt med. 1000 kr synes jeg er veldig veldig mye å få fra søskenbarn som man har lite kontakt med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå