AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #1 Skrevet 4. mai 2012 Jeg er usikker på dett med kleskoder i innbydelser. Vi hadde egentlig bestemt oss for å ikke skrive noe om det innbydelsen vår, siden vi ikke ønsker noe stivt bryllup (og vil gjerne ha en litt løs tone i innbydelsen også, så folk skjønner det) samtidig skjønner jeg det her at det er viktig å informere gjestene slik at ingen føler seg for mye eller for lite pyntet. Jeg ser for meg at jentene går i vanlige sommerkjoler og gutta i dress. Hvordan skrives det i en innbydelse? Antrekk: Pent ?
Gjest Spinell Skrevet 4. mai 2012 #2 Skrevet 4. mai 2012 Hvis du synes de formelle kleskodene blir for stive, tror jeg rett og slett jeg ville skrevet "sommerpent" eller "sommerlig". 1
Nika_83 Skrevet 4. mai 2012 #3 Skrevet 4. mai 2012 Enig med Spinell Jeg synes det er lurt å skrive noe om antrekk uansett hvilket type bryllup man skal ha. Er invitert i bryllup til sommeren og de hadde ikke skrevet noe som helst om antrekk, så jeg satt når her og prøvde å gjette meg til hvilken stil de ville kjøre i bryllupet. Til slutt fant jeg ut at jeg måtte bare ringe og høre med dem. Konklusjon: For deres egen del, skriv noe! Så slipper dere telefon fra "alle" gjestene med spørsmål om hva kleskoden er 2
fridr Skrevet 4. mai 2012 #6 Skrevet 4. mai 2012 Vi glemte å skrive kleskode i invitasjonene! Så vi skrev det på bryllupsbloggen vår :gjeiper:
Papilio Skrevet 4. mai 2012 #7 Skrevet 4. mai 2012 Wikipedia har en oversikt over kleskoder i Norge. http://no.wikipedia.org/wiki/Kleskode Kanskje denne passer for dere: Dress Kleskoden "dress" innebærer for herrer en hel dress, som kan være noe lysere hvis det passer anledningen. Til dette antrekket hører lys skjorte samt slips, eller sløyfe. Hvit skjorte høyner finhetsnivået. For kvinner innebærer kleskoden "dress" kjole, skjørt eller buksedress som er mer elegant enn vanlig hverdagsantrekk, men ikke aftenfin som til "mørk dress". Kjolen/skjørtet skal ikke være gulvlang. Ved å bruke en kjent kleskode så slipper dere også å bli nedringt av gjester som prøver å tolke hva dere mener. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #9 Skrevet 5. mai 2012 Wikipedia har en oversikt over kleskoder i Norge. http://no.wikipedia.org/wiki/Kleskode Kanskje denne passer for dere: Dress Kleskoden "dress" innebærer for herrer en hel dress, som kan være noe lysere hvis det passer anledningen. Til dette antrekket hører lys skjorte samt slips, eller sløyfe. Hvit skjorte høyner finhetsnivået. For kvinner innebærer kleskoden "dress" kjole, skjørt eller buksedress som er mer elegant enn vanlig hverdagsantrekk, men ikke aftenfin som til "mørk dress". Kjolen/skjørtet skal ikke være gulvlang. Ved å bruke en kjent kleskode så slipper dere også å bli nedringt av gjester som prøver å tolke hva dere mener. men jentene må gjerne ha lange maxikjoler for min del :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå