jabx Skrevet 26. mai 2012 #41 Skrevet 26. mai 2012 (endret) Ikke bare har det vært skjult, men Knut Storberget måtte gå av som justisminister delvis på grunn av denne saken. Storberget var nemlig smart nok til åringe familiens bistandsadvokat og forsøke å presse henne til taushet. Hvor har du det fra at denne saken hadde noe med hans avgang å gjøre? Såvidt jeg kan huske var det bare løgn fra media om at han presset noen til taushet. Det politiet kan klandres for er sendrektighet. det fantes hjelpemannskaper på fastlandet som var villige til å reise over til utøya. Og hadde de sluppet noen gjennom før det var trygt (og dermed brutt egne instrukser) og noen av hjelpemannskapene hadde blitt drept, så hadde du angrepet politiet da også. De kan ikke vinne. Slike som deg kommer til å angripe uansett. Jeg ser for meg overskriftene: "Politiet brøt instruksen. Fikk helsepersonell drept." Og denne saken hadde blitt blåst opp noe voldsomt og hoder hadde rullet og det hadde haglet med kritikk mot det udugelige politiet som fikk noen drept ved å ignorere egen instruks. De som bruker hjernen skjønner at det var rent kaos, og at de måtte gjøre det de mente var riktig ut fra informasjonen der og da. Og de måtte følge instruksene de hadde for slike situasjoner. Endret 26. mai 2012 av jabx 4
jabx Skrevet 26. mai 2012 #42 Skrevet 26. mai 2012 I dette tilfellet er noe av problemet at politiet bevisst har løyet overfor pårørende ved å hevde at de fant Smetbak i vannkanten druknet når de utmerket godt vet at hun ble funnet inne i kafebygget hvor AUFere hadde båret henne. Kilde?
jabx Skrevet 26. mai 2012 #43 Skrevet 26. mai 2012 Politiet nektet ellers å flytte henne til land fordi de mente skadene ikke var alvorlige nok. De ga henne heller ikke tilsyn. Velkommen til rent kaos. I en slik situasjon må man gjøre raske vurderinger, og man må prioritere. Politi er ikke sanitetspersonell, og har i beste fall bare grunnleggende utdannelse innenfor slikt. Når de ser noe de vurderer til å ikke være kritisk, så er det det som er situasjonen der og da, og de kunne ikke vurdert det annerledes fordi de ikke har kompetanse til det. Det var ingen indikasjoner på flere gjerningsmenn. Jo, det var mange indikasjoner, ikke minst at vitner fra Utøya rapporterte flere gjerningsmenn med forskjellig utseende. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #44 Skrevet 26. mai 2012 Tåkelegger? Leste du i det hele tatt innlegget du svarte på? Der sto det: "De som obduserte henne trodde først at hun hadde druknet for lungene hennes viste samme skade som man ofte ser hos de som har druknet." Det er altså ingen tåkelegging, og spesielt ikke fra politiet. Politiet viderebrakte informasjon fra de som obduserte (og som ikke er politi). Skjerp deg. Alt er ikke en gigantisk konspirasjon. Det er fakta at foreldrene fikk beskjed om at Smetbak hadde druknet av politiet. De opplyste til foreldrene at Smetbak ble funnet ved Nakenodden. Flere måneder etterpå kom det frem at hun døde i Kafebygget. Der fikk enda en ny beskjed via et vitne i forrige uke om tidspunktet for døden. Hun døde ikke før etter kl 20 en gang... http://dt.no/nyheter/rystet-over-ny-informasjon-1.7336549 Om ikke dette er tåkelegging fra politiet så vet ikke jeg.. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #45 Skrevet 26. mai 2012 Det er fakta at foreldrene fikk beskjed om at Smetbak hadde druknet av politiet. De opplyste til foreldrene at Smetbak ble funnet ved Nakenodden. Flere måneder etterpå kom det frem at hun døde i Kafebygget. Der fikk enda en ny beskjed via et vitne i forrige uke om tidspunktet for døden. Hun døde ikke før etter kl 20 en gang... http://dt.no/nyheter/rystet-over-ny-informasjon-1.7336549 Om ikke dette er tåkelegging fra politiet så vet ikke jeg.. Tåkelegging og kaos er to forskjellige ting. Politiet hadde ikke god nok oversikt. At det resulterte i at familien fikk feil informasjon er forferdelig, men det betyr ikke at poliet eller noen andre har gitt feil opplysninger med vilje. 2
jabx Skrevet 26. mai 2012 #46 Skrevet 26. mai 2012 Det er fakta at foreldrene fikk beskjed om at Smetbak hadde druknet av politiet. Nå begynner du å provosere meg noe voldsomt. Like etter at flere har forklart for deg hvorfor de fikk denne beskjeden fra politiet, gjentar du det du skriver her, som om noen har benektet at politiet ga denne beskjeden. Om ikke dette er tåkelegging fra politiet så vet ikke jeg.. Å ta feil i en kaotisk situasjon er ikke tåkelegging. Ærlig talt, skjerp deg! 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #47 Skrevet 28. mai 2012 Hvor har du det fra at denne saken hadde noe med hans avgang å gjøre? Såvidt jeg kan huske var det bare løgn fra media om at han presset noen til taushet. Og hadde de sluppet noen gjennom før det var trygt (og dermed brutt egne instrukser) og noen av hjelpemannskapene hadde blitt drept, så hadde du angrepet politiet da også. De kan ikke vinne. Slike som deg kommer til å angripe uansett. Jeg ser for meg overskriftene: "Politiet brøt instruksen. Fikk helsepersonell drept." Og denne saken hadde blitt blåst opp noe voldsomt og hoder hadde rullet og det hadde haglet med kritikk mot det udugelige politiet som fikk noen drept ved å ignorere egen instruks. De som bruker hjernen skjønner at det var rent kaos, og at de måtte gjøre det de mente var riktig ut fra informasjonen der og da. Og de måtte følge instruksene de hadde for slike situasjoner. Storberget gikk av fordi det kom fram at han hadde forsøkt å presse bistandsadvokat Mette Yvonne Larsen på telefon. Dette er et et faktum, selv om det oppleves som ubehagelig for deg. 3
Gjest anonym Skrevet 29. mai 2012 #48 Skrevet 29. mai 2012 At politimannen i kampens hete feiltolket dette kan man egentlig ikke klandre han for. De måtte ta mange avgjørelser på kort tid og de gjorde mye riktig. Men at politiet tåkelegger saken i ettertid finnes det ingen unnskyldning for. Og det er faktisk fortsatt slik at politiet nekter å utlevere private kameraer og mobiltelefoner til de etterlatte selv om bevisene i forbindelse med disse forlengst er sikret. De er faktisk igang med å dele ut elekstronisk materialer og simkort på de mobilene som var ødelagte.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2012 #49 Skrevet 29. mai 2012 Storberget gikk av fordi det kom fram at han hadde forsøkt å presse bistandsadvokat Mette Yvonne Larsen på telefon. Dette er et et faktum, selv om det oppleves som ubehagelig for deg. Nope. Han hadde tenkt å gi seg for å bruke mer tid på familien. Var et intervju på radioen 7-8 mnd før han gikk av. Få fakta på plass før du er så skråskikker. 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #50 Skrevet 29. mai 2012 Nope. Han hadde tenkt å gi seg for å bruke mer tid på familien. Var et intervju på radioen 7-8 mnd før han gikk av. Få fakta på plass før du er så skråskikker. Storberget ble bedt om å gå av fordi han forsøkte å presse en av bistandsadvokatene i Utøyasaken, Mette Yvonne Larsen på telefon. Saken er bredt dokumentert i flere medier. 1
jabx Skrevet 30. mai 2012 #51 Skrevet 30. mai 2012 (endret) Storberget gikk av fordi det kom fram at han hadde forsøkt å presse bistandsadvokat Mette Yvonne Larsen på telefon. Dette er et et faktum, selv om det oppleves som ubehagelig for deg. Kilde på at han presset henne? Kilde på at dette var grunnen til at han gikk av? Storberget ble bedt om å gå av fordi han forsøkte å presse en av bistandsadvokatene i Utøyasaken, Mette Yvonne Larsen på telefon. Saken er bredt dokumentert i flere medier. Så kom med dokumentasjon da. Endret 30. mai 2012 av jabx 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #52 Skrevet 30. mai 2012 (endret) Nei,du må nok finne frem til materialet i saken selv. Da du diskuterer ganske heftig regner jeg med at du har tid til det. Da du selv ble avkrevet kildehenvisning for dine relativt ville påstander nektet du. Da tror jeg ikke du skal forsøke å få hjelp av andre heller. Innlegg redigert Sophie-Ann, mod Endret 31. mai 2012 av Sophie-Ann 2
Gjest Badabing Skrevet 30. mai 2012 #53 Skrevet 30. mai 2012 I timene etterpå har jeg hør og lestt at flere av de som var på Utøya sa til pressen at de observerte "minst to gjerningsmenn med nordisk utseende med våpen" på Utøya. Dette har de sagt uavhengig av hverandre. Dette ble senere avist som at de hadde innbilt seg det/at det var noe de kan ha fått for seg fordi de har vært i sjokk eller noe lignende, husker ikke helt.. Her stod politiradioen på, og det var nettopp det med flere gjerningsmenn som ble sagt flere ganger. De var redde forat en kunne kommet seg unna. Det rare var at de sa noe sånt som at gjerningsmannen hadde en spesiell sveis som fikk meg til å tenke at det var en høyreekstrem gruppe.
jabx Skrevet 31. mai 2012 #54 Skrevet 31. mai 2012 Nei,du må nok finne frem til materialet i saken selv. Da du diskuterer ganske heftig regner jeg med at du har tid til det. Da konkluderer jeg bare med at du snakker usant. Ingen kilde = usann påstand.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #55 Skrevet 31. mai 2012 Da konkluderer jeg bare med at du snakker usant. Ingen kilde = usann påstand. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Storberget-ba-bistandsadvokat-roe-seg-6668379.html#.T8d_BC_h4ao http://politisk.tv2.no/nyheter/storbergets-telefonsamtale-med-bistandsadvokat-pa-statsministerens-bord/
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #56 Skrevet 31. mai 2012 Da konkluderer jeg bare med at du snakker usant. Ingen kilde = usann påstand. Det samme gjelder deg og dine påstander! Eller, det er veldig vanskelig å ta deg seriøst med den dobbeltmoralen din! 2
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2012 #57 Skrevet 31. mai 2012 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Storberget-ba-bistandsadvokat-roe-seg-6668379.html#.T8d_BC_h4ao http://politisk.tv2.no/nyheter/storbergets-telefonsamtale-med-bistandsadvokat-pa-statsministerens-bord/ Nei og nei. Du er bare latterlig! http://www.tv2.no/underholdning/gkn/knut-storberget-angrer-ikke-at-jeg-gikk-av-3761620.html Jeg tok i februar i fjor sammen med familien min et valg om at seks år var nok i justisdepartementet. Mange oppfattet det som et dramatisk og uventet valg. Jeg er veldig komfortabel med det, det har stor betydning for meg, familien min, men også mange andre. 2
kråkefjas Skrevet 31. mai 2012 #58 Skrevet 31. mai 2012 Nei og nei. Du er bare latterlig! http://www.tv2.no/underholdning/gkn/knut-storberget-angrer-ikke-at-jeg-gikk-av-3761620.html Jeg tok i februar i fjor sammen med familien min et valg om at seks år var nok i justisdepartementet. Mange oppfattet det som et dramatisk og uventet valg. Jeg er veldig komfortabel med det, det har stor betydning for meg, familien min, men også mange andre. Hehe, ja. Du tror vel Lysbakken også gikk frivillig du.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2012 #59 Skrevet 31. mai 2012 Hehe, ja. Du tror vel Lysbakken også gikk frivillig du. Prøv å følg litt bedre med, Storberget har lenge snakket om å gå av på grunn av familien, noe han har gitt uttrykk for lenge før terrorangrepet. Men dette er vel vanskelig for deg å forstå. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #60 Skrevet 31. mai 2012 Intervjuet med Storberget ble gjort ETTER at han gikk av. Han hadde med andre ord ikke planlagt å gå av av hensyn til familien. Det var bare noe han påstod etter at han fikk sparken. Det er leit at Kvinneguiden tillater "en gammel kjenning" å spamme et hvert forsøk på saklig debatt om ABB saken med å komme med en endeløs strøm av ville og oppdiktete påstander og personangrep.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå