Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 4. mai 2012 #1 Skrevet 4. mai 2012 Noen her som har erfaring med Treider Fagskoler?
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 4. mai 2012 #3 Skrevet 4. mai 2012 Hvordan det er å studere der. Om Lånekassen er med på å gi en stipend/lån for hele greia slik som med vanlige høyskoler.. Om det tok lang tid for deg å komme ut i jobb etter at du var ferdig der, og om du tok studie på et halvår eller et helt år..
Gjest Little princess Skrevet 8. mai 2012 #4 Skrevet 8. mai 2012 Hvordan det er å studere der. Om Lånekassen er med på å gi en stipend/lån for hele greia slik som med vanlige høyskoler.. Om det tok lang tid for deg å komme ut i jobb etter at du var ferdig der, og om du tok studie på et halvår eller et helt år.. Beklager sent svar. Har vært litt stresset med eksamen i det siste, men til det du lurer på. Lånekassen gir full støtte for skolen ja, jeg studerte Administrasjonssekretær i ett år, og alle vi i den klassen fikk full støtte. Jeg fikk jobbtilbud ved et stort internasjonalt firma med over 1100 ansatte bare her i Oslo,-da vi har praksis som en del av utdanningen det siste semesteret- men jeg takket nei. Følte det ikke var jobben for meg. Men såvidt jeg vet så er nesten alle i full jobb, som de ønsket i utg.punktet. Skoletiden syntes jeg var flott og jeg vet med sikkerhet at alle i min klasse virkelig trivdes! kan jeg spørre hvilket studie det er du tenker på?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2012 #5 Skrevet 8. mai 2012 Gikk der for noen år siden, og om Lånekassen gav støtte eller ikke var da avhengig av om man kunne ta utdanningen ved en offentlig skole. Kunne man få den samme utdanningen på en offentlig skole fikk man ikke støtte fra lånekassen den gang. De har sikkert skjerpet seg siden jeg gikk der, (vi var flere som klaget) men det var mye surr og lite av løftene i brosjyrene som ble holdt, bl.a. det med individuell oppfølging og at vi skulle ut å samarbeide med firmaer. Lesesalen var heller ikke noe å skryte av (bitteliten og vgs-elever som satt å skravla).
Gjest Doh Skrevet 8. mai 2012 #6 Skrevet 8. mai 2012 Jeg går der nå og er veldig fornøyd. Nå flytter også skolen til nye fine lokaler der VGS er i et annet lokale så da slipper man den problematikken For ja, vgs-elever er utrolig slitsomme... Alle er på utplassering hos et firma en dag dette halvåret og det er utrolig lærerikt. Flere i klassen min har allerede fått seg jobb hos de de er utplassert hos, og vi får jo uansett erfaring andre nyutdannede har. Send meg gjerne PM om du lurer på noe. Jeg går forresten adokatsekretær. Angående stipend så får du ikke skolepenger til hele beløpet, Lånekassen gir bare lån opp til ca 60.000 så du må betale mellomlegget selv. Men du får jo stipend/lån i tillegg da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå