Gå til innhold

Noen andre som har minigris?

Naken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 4 uker senere...

Ikke så mange svar her, og den lå på side tre, der er det jo ingen som ser den, så jeg får flytte den frem litt. :wink:

Hadde vært gøy å utveksle litt erfaringer med andre "grisegale" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pterodactylkake

Det virker veldig søtt, men lukter ikke dette slik gris? Eller er det bare disse gårdsnøffene som lukter av å rulle seg i sin egen dritt kanskje hmmm... uansett,er det sånn at du må gå tur med den? Jeg hadde ledd godt, hadde jeg sett noen komme å gå tur med grisen sin, da ledd MED dem ikke av dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker veldig søtt' date=' men lukter ikke dette slik gris? Eller er det bare disse gårdsnøffene som lukter av å rulle seg i sin egen dritt kanskje hmmm... uansett,er det sånn at du må gå tur med den? Jeg hadde ledd godt, hadde jeg sett noen komme å gå tur med grisen sin, da ledd MED dem ikke av dem :)[/quote']

Ja griser er utrolig skjønne! ..Og de lukter absolutt ingenting. (hunder lukter mye mer)

I motsettning til hva folk tror, så er griser veldig renslige dyr.

Man er jo vant til å se griser i binge, og der er det jo ikke så lett å holde seg ren.

Vi hentet vår lille jentegris hos en opdretter, der hun gikk i binge, da hun var 5 uker gammel.

Da vi kom hjem satte vi henne i kattekassa, og hun gjorde straks det hun skulle. Hun har nå bodd hos oss i 5 uker, og hun har ikke gått på do utenfor kassa en eneste gang.

Dessuten er de veldig inteligente, og kan lære alt det hunder kan.

Tingeling triller rundt i stua med "godbitball", kan stå på to, kommer når vi roper på henne, kan åpne døra på reiseburet sitt utover, og holder på å lære å sitte.

Jeg kan ikke ta henne ut på tur før om 4 uker, for hun må vaksineres først, men etter det, skal vi på tur ja :-)

Regner med å få litt oppmerksomhet da ja :oops: , men det blir sikkert bare gøy. :ler::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll

Jeg har ikke, men har lyst på! :ler:

Men, hvor stor plass må man ha for å ha en slik liten gris, da?

Ser for meg at griser - også type mini - har det best når de kan løpe ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange som har griser i leiligheter, og det er ikke noe problem hvis du bare passer på at de får komme seg ut litt hver dag.

Griser er vanedyr og mange liker visst å ta den samme turen hver dag.

Det er bare fint for dem å gå på asfalt, så de får slitt ned klovene sine, da slipper dere å klippe så mye.

Noe som er like viktig; griser har et stort behov for å grave. (med tryne, etter trøffler og røtter og sånn).

Derfor bør det være mulighet for dette i nærheten av der du bor. Hvis ikke må du i alle fall lage en gravekasse inne til grisen, så den får utløp for sine naturlige instinkter.

Sjekk ut denne siden: VENDELA Her er det masse griseinfo og bilder.

(Bl. annet av Tingeling, på NY griseprat)

og denne: CHICO (Også her har Tingeling lurt seg inn :) , på "BILDER"- "Andre minigriser")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...