AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #1 Skrevet 4. mai 2012 Huff, jeg må innrømme jeg synes dette er vanskelig. Jeg har gått igjennom mine forsikringer (noe jeg gjør årlig), og denne gangen er jeg veldig i stuss om jeg skal bli eller bytte selskap. Jeg har etter beste evne lest alle vilkårene og jeg klarer ikke helt å se den store forskjellen. Jeg ønsker å forsikre hus, innbo, bil og en hund. Prisdifferansen med mitt nåværende selskap, Codan, og de jeg har fått best pris hos; Storebrand - er på 1.127,- i året. Det eneste jeg har funnet er at jeg får litt en bedre innboforsikring hos Storebrand. Jeg har heldigvis kun hatt bruk for en forsikring til nå, og det var på hund. Dette oppgjøret gikk helt fint og smertefritt hos Codan, så da var jeg fornøyd. Det som irriterer meg litt med Codan er at det er nesten umulig å få kontakt med de både på tlf (ber om å blir ringt opp pga kø og dette kan ta flere timer), og mail kan ta flere dager å få besvart. Det synes jeg er dårlig. Jeg vet ikke helt hva jeg er ute etter her, men tror kanskje jeg ønsker erfaringer med disse selskapene (er jo positive og negative erfaringer med alle selskap - det vet jeg), og gjerne tips til hvordan dere ser igjennom forsikringene og mener er viktig å ta i betraktning. Det er jo først når uhellet er ute man virkelig får se hvordan det fungerer. Jeg setter stor pris på råd/hjelp/tips :-)
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #2 Skrevet 4. mai 2012 Jeg har ikke erfaringen med de du nevner, men vi trekke fra IF som et selskap som har gitt meg god pris og veldig god service. Var innvolvert i en trafikkulykke som heldigvis ikke medførte personskade, men der bilen ble kraftig rundjult. IF var fantastiske hele veien, og fikset absolutt alt. Ingen venting i telefonen, ringte meg for å høre hvordan det gikk, fikset absolutt hver minste lille ting. Strålende fornøyd, anbefales!
Portvinpiken Skrevet 4. mai 2012 #3 Skrevet 4. mai 2012 (endret) Feilpost :-). Helt feil forum :-) Endret 4. mai 2012 av Portvinpiken
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #4 Skrevet 4. mai 2012 Jeg ville sjekket opp kundeerfaringer hos de ulike selskapene, hvis du er i tvil. Vi er forsikret hos IF (bolig, livs/uføre, bil, innbo og dyr). Heldigvis har vi ikke testet annet enn bilforsikringen, men her har IF virkelig vært helt supre, ved to anledninger. Vi har den såkalte "superbilforsikringen", som dekker litt mer enn standard fullkaskoforsikring. Ved en anledning ble bilen vår påkjørt og såpass skadet at den måtte kondemneres. Da fikk vi en mer enn rettferdig takst på bilen, pluss 25% ekstra fordi vi valgte å kjøpe ny bil av samme merke hos merkeforhandler. I mellomtiden fikk vi leiebil, og behandlingstiden var kjapp. Bil nummer to var vi særdeles uheldige med, og opplevde etter et par år å få et totalt motorhavari, hvor en reparasjon nesten ville overgå verdien av bilen og dermed ble bilen kondemnert. Dette var heldigvis dekket av superforsikringa, og igjen fikk vi en god takst + 25% ekstra. Og leiebil. Vi har som sagt bare "testet" bilforsikringa i praksis, men er i hvert fall på det området ekstremt fornøyde med IF.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #5 Skrevet 4. mai 2012 Jeg ville sjekket opp kundeerfaringer hos de ulike selskapene, hvis du er i tvil. Vi er forsikret hos IF (bolig, livs/uføre, bil, innbo og dyr). Heldigvis har vi ikke testet annet enn bilforsikringen, men her har IF virkelig vært helt supre, ved to anledninger. Vi har den såkalte "superbilforsikringen", som dekker litt mer enn standard fullkaskoforsikring. Ved en anledning ble bilen vår påkjørt og såpass skadet at den måtte kondemneres. Da fikk vi en mer enn rettferdig takst på bilen, pluss 25% ekstra fordi vi valgte å kjøpe ny bil av samme merke hos merkeforhandler. I mellomtiden fikk vi leiebil, og behandlingstiden var kjapp. Bil nummer to var vi særdeles uheldige med, og opplevde etter et par år å få et totalt motorhavari, hvor en reparasjon nesten ville overgå verdien av bilen og dermed ble bilen kondemnert. Dette var heldigvis dekket av superforsikringa, og igjen fikk vi en god takst + 25% ekstra. Og leiebil. Vi har som sagt bare "testet" bilforsikringa i praksis, men er i hvert fall på det området ekstremt fornøyde med IF. Takk for tips :-). Hvor får jeg undersøkt kundeerfaringer? Bilforsikringen er den jeg er minst opptatt av egentlig. Skal gå ned fra full til delkasko for jeg har en gammel slitt bil...:-) TS
Frk Midnattsol Skrevet 4. mai 2012 #6 Skrevet 4. mai 2012 Vil anbefale deg å titte nærmere på Gjensidige, og spesielt hvis du har hund. Har utrolig god erfaring med de, og ikke bare når det gjelder hund, men også innbo. Utrolig kjapp og uproblematisk behandling av skadesaker, men noe av det viktigste er faktisk at de gir kjøpeutbytte til sine kunder. Det vil si at hver vår får alle kundene en viss sum tilbakebetalt som et utbytte, og i fjor fikk jeg ca 2000,- tilbake. Tenker at det er penger som man bør ta med i "regnskapet" når man ser på årsprisene, for det gjør jo en forskjell i totalsummen. Disse pengene blir utbetalt til deg, så det er ikke slik at det blir "trukket" av årstotalen. Kjekt med litt ekstra kr sånn plutselig på våren
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #7 Skrevet 4. mai 2012 Vil anbefale deg å titte nærmere på Gjensidige, og spesielt hvis du har hund. Har utrolig god erfaring med de, og ikke bare når det gjelder hund, men også innbo. Utrolig kjapp og uproblematisk behandling av skadesaker, men noe av det viktigste er faktisk at de gir kjøpeutbytte til sine kunder. Det vil si at hver vår får alle kundene en viss sum tilbakebetalt som et utbytte, og i fjor fikk jeg ca 2000,- tilbake. Tenker at det er penger som man bør ta med i "regnskapet" når man ser på årsprisene, for det gjør jo en forskjell i totalsummen. Disse pengene blir utbetalt til deg, så det er ikke slik at det blir "trukket" av årstotalen. Kjekt med litt ekstra kr sånn plutselig på våren Takk for tips :-). Min erfaring med Gjensidige er så dårlig etter noe tull med oppsigelse av bilforsikring for 10 år siden at jeg lovet meg selv aldri å være i nærheten av det selskapet igjen dessverre. Når det gjelder hund så har jeg sjekket det, men for meg ble det det dyreste alternativet av en eller annen merkelig grunn. De eneste to reelle alternativene nå er egentlig å fortsette i Codan eller bytte til Storebrand. Men jeg er sliten av å lese alle vilkårene med liten skrifte og sammenlikne... Det enkleste er vel kanskje bare å bli der jeg er...
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #8 Skrevet 4. mai 2012 TS igjen (som over). If var også uforholdsmessig mye dyrere. De ga meg et tilbud 4000 over de andre. Når det gjelder bilforsikring så ønsker jeg å degradere denne fra full til delkasko da jeg har en gammel og slitt bil..:-). For 4000 mer i md må det også virkelig svare seg at jeg ville slått til på det tilbudet. Det er ganske store forskjeller enkelte steder ser det ut som.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå