Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Saken er slik at jeg ikke får interesse fra noen som helst kvinner jeg finner attraktive på nettdatingsider. I det virkelige liv har jeg aldri "sjekket opp" eller starta en samtale med ei tilfeldig dame jeg er intetessert i i mitt liv.

Derfor lurer jeg på: er det lettere å finne ei jente som er interessert irl i forhold til på nett? Hører jo stadig at damer klager på at norske menn ikke sjekker i hverdagen og lurer da på om single jenter som ikke er på nettdatingsider kanskje er mindre kresne? (mener ikke desperate, bare at fyren ikke må se ut som modell og ha livet til James Bond for å være interessant)

Takk på forhånd for alle innspill og kommentarer:)

Edit: skriveleif :)

Endret av Nessy
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at du ikke finner noen er at kvinner - spesielt de attraktive - kan velge og vrake på nettdatingsider, selv uten noe særlig innsats selv. Mange av de kan bare lene seg tilbake og vente på initiativ fra haugevis av menn, mer enn de gidder å svare på.

Da skal man ha mye å "tilby" før man når opp selv, langt mer enn de fleste.

Det er nok lettere IRL å treffe en virkelig attraktiv kvinne. Fortsatt ikke lett, men lettere enn nettdating, fordi hun ikke har tusenvis av menn som nedslagsfelt.

Skrevet

Ja det er det jeg også tenker. Sikter ikke skyhøyt men til og med gjennomsnittsjentene (som er der jeg sikter) får så mye respons at de tror de er supermodeller og kan sette kjempehøye krav.

Jeg tenker som så at ei jente irl derimot sjelden blir sjekka opp og dermed ikke har satt seg opp på en høy hest på samme måte.

Et lite tilleggsspørsmål til dere jenter som anser dere selv som over gjennomsnittlig attraktive og kanskje hører ofte at dere er pene: blir dere ofte sjekka opp eller føler dere at det er mange menn som er redd for å prøve og ikke føler de har sjangs pga utseende deres kontra deres eget?

Og hvis så, hva er synspunktet deres på det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vel litt over gjennomsnittet, i hvert fall i ansiktet, kroppen vet jeg ikke. Men jeg blir oftere sjekket opp på nett enn i virkeligheten - kanskje ikke så rart når selve greia med sukker og andre slike steder er nettopp sjekking, og man signaliserer at man er singel og tilgjengelig. I virkeligheten har jeg vært ganske inneslutta og sjenert, så kan nok virke utilnærmelig og vanskelig. Det er en del år siden jeg var singel, og jeg fikk en del interesse fra menn på byen (stort sett studentutesteder), men oppfattet ikke alltid om de bare ville prate eller faktisk prøvde seg.

Det du må huske på, er at vi som er på nettdatesidene OGSÅ eksisterer i virkeligheten, så vi klarer vel å plassere oss selv i en sammenheng. Jeg svarer på meldinger fra menn jeg ikke oppfatter som veldig kjekke ut fra bildene, hvis de har en interessant profiltekst og jeg får lyst til å møte dem. Utseendet betyr nok ofte litt for mye på nettet, men jeg er gammel nok til å ha innsett at det er viktig å ha god samtalekjemi, og da må en del andre egenskaper være tilstede også, kanskje foran utseendet.

AnonymBruker
Skrevet

Et lite tilleggsspørsmål til dere jenter som anser dere selv som over gjennomsnittlig attraktive og kanskje hører ofte at dere er pene: blir dere ofte sjekka opp eller føler dere at det er mange menn som er redd for å prøve og ikke føler de har sjangs pga utseende deres kontra deres eget?

Jeg er garantert ikke i nærheten av så pen som de som i følge mytene i hvert fall er så pene at menn ikke tør sjekke dem opp (type modeller, Hollywood-skuespillere). Min erfaring er at det er en del menn som er helt ukritiske til hvilket "nivå" de er på selv - om de er dvaske, ustelte og bare ser på bildene i VG prøver de seg gjerne på en pen, intelligent jente, og blir sure når de blir avvist. Men tja, jeg er som sagt uansett ikke så pen at det er det som gjør at menn ikke tør sjekke meg opp, da er det mer at jeg virker utilnærmelig pga manglende blikkontakt, avvisende/lukket kroppsspråk osv.

Gjest .-L-.
Skrevet

Jeg liker ikke nettdating! Det er lettere i "det virkelige liv", da kan du også se om det er kjemi med damen. Da slipper man å gå på katastrofe dates.

Kan du ikke lage deg en sosialiserings plan da Nessy? I dag skal jeg snakke med 1-2 personer hver dag. Du kan snakke med menn også, det handler bare om at man faktisk går å snakker med noen slik at man lærer sinnet og kroppen at dette ikke er farlig.

• Liker 2
Skrevet

Vanskelig kan men skal prøve etter hvert. Har aldri vært fyren som springer etter jentene liksom så har egentlig ingen erfaring når det kommer til sjekking og har etter mange år med dårlig selvbilde/selvtilit utviklet sosialt angst, spesielt når det kommer til jenter.

Har kun spurt ut ei jente irl en gang i løpet av livet og hun var jeg ganske sikker på var keen på meg. Hun sa ja men ble aldri noe av av en eller annen grunn.

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Vanskelig kan men skal prøve etter hvert. Har aldri vært fyren som springer etter jentene liksom så har egentlig ingen erfaring når det kommer til sjekking og har etter mange år med dårlig selvbilde/selvtilit utviklet sosialt angst, spesielt når det kommer til jenter.

Har kun spurt ut ei jente irl en gang i løpet av livet og hun var jeg ganske sikker på var keen på meg. Hun sa ja men ble aldri noe av av en eller annen grunn.

Meh, når jeg begynnte min utvikling, så frøs jeg helt opp når dama jeg likte gikk forbi meg. Hun satt seg ned vedsiden av meg engang, men jeg frøs jo opp som vanlig og hun var jo sjenert også så der ble det ikke mye snakking xD

Jeg frøs helt opp av angst når hun var i nærheten, det var helt jævlig. Når jeg ser henne i dag så blir jeg fremdeles satt ut :sjenert: , men jeg har ikke problemer med å snakke med henne når jeg møter henne.

Må vel egentlig bare begynne før eller seinere med å jobbe med dette. Om 1 år er du en mester med damene dersom du bare gidder å gjøre innsatsen som trengs :)

Endret av .-L-.
Gjest .-L-.
Skrevet

Har du snakket med noen nye damer? :)

Skrevet

Nei, ikke en eneste

Skrevet (endret)

Grunnen til at du ikke finner noen er at kvinner - spesielt de attraktive - kan velge og vrake på nettdatingsider, selv uten noe særlig innsats selv. Mange av de kan bare lene seg tilbake og vente på initiativ fra haugevis av menn, mer enn de gidder å svare på.

Da skal man ha mye å "tilby" før man når opp selv, langt mer enn de fleste.

Det er nok lettere IRL å treffe en virkelig attraktiv kvinne. Fortsatt ikke lett, men lettere enn nettdating, fordi hun ikke har tusenvis av menn som nedslagsfelt.

Det er absolutt ikke slik at det kun er de kjekkeste mennene som får napp på nettdatingsider. På nettdating har jeg svart mange av de jeg synes ser helt "ok" ut, trenger absolutt ikke være filmstjerne utseende. Jeg tror det kommer veldig ann på hvor seriøs dama er, for det virker av og til som om noen bare er der for å ha noe tidsfordriv de KANSKJE kan finne en partner av, og kanskje noen bare for å få oppmerksomhet eller bekreftelse..

Jeg selv får en god del meldinger i innbox'en hver gang jeg logger på, jeg leser som regel alt og for å være helt ærlig så betyr det mye mer hvordan en presenterer seg selv enn selve bildet. Jeg er ikke noe mer kresen på utseendet på nettdating enn i virkeligheten. Jeg har snakket med mange hunks som er av type modellpen, men hvis de har en personlighet som absolutt ikke matcher min så blir det uinteressant. Samtidig har jeg møtt og vært på date med helt "ok" gutter som har fanget min interesse, fordi de har andre ting som er viktigere.. Men jeg tror heller det er jenter som egentlig ikke er så veldig seriøse som er mer opptatt av utseendet og kun svarer modellgutta, for de vil kanskje egentlig bare ha et lite eventyr med prins charming enn å finne "mannen i sitt liv".

Det som man skriver på profilen teller også veldig mye, jeg kommer aldri til å bli interessert i en som skriver at de MÅ ut å drikke hver helg, uansett hvor pen fyren er. Ellers så kan prifilteksten gjøre at jeg blir mer interessert i en. Men det viktigste er jo faktisk hva man skriver til en annen på melding, å bare få et "hei" kan virke veldig kjedelig og bære preg av at den peronen sender et "hei" til så mange som mulig for å se hvem som svarer, da føler man seg jo ikke så veldig spesiell.

Endret av mammamora90
Skrevet

Jeg liker ikke nettdating! Det er lettere i "det virkelige liv", da kan du også se om det er kjemi med damen. Da slipper man å gå på katastrofe dates.

Dette er individuelt.

Jeg er i 30 åra, og er vel litt forbi utelivet på sjekkesteder hver helg, og å gå på kjøpesentre eller gata for å sjekke er ikke min stil.

På nett er det mye enklere, men det kreves mye trening der også, sleit i starten. Har dog aldri hatt "katastrofedates", og møtt maaange nydelige damer, og ikke minst flere med mye mindre effort enn irl.

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Dette er individuelt.

Jeg er i 30 åra, og er vel litt forbi utelivet på sjekkesteder hver helg, og å gå på kjøpesentre eller gata for å sjekke er ikke min stil.

På nett er det mye enklere, men det kreves mye trening der også, sleit i starten. Har dog aldri hatt "katastrofedates", og møtt maaange nydelige damer, og ikke minst flere med mye mindre effort enn irl.

Hehe, nettdating er flott :), men jeg er litt gammeldags xD Vil møte damen "naturlig"

Endret av .-L-.
Skrevet (endret)

Hehe, nettdating er flott :), men jeg er litt gammeldags xD Vil møte damen "naturlig"

Har alltid møtt edru på datene. Mye mer naturlig enn på byen en sen kveld ihvertfall. At kontakten ble initiert via en dating side er glemt på ca. to minutter:)

I 2011 var det den nest vanligste måten å møte partneren sin på.

Endret av Sommee
Gjest Janus
Skrevet

Problemet med nettdating i forhold til det virkelige liv er at det er mye vanskeligere å differensiere seg fra andre menn i tillegg til all oppmerksomheten kvinner får på slike arenaer.

Utseendet mitt er nok relativt gjennomsnittlig og kanskje under også, men jeg har noe andre menn kun kan drømme om og dette kommer ikke alltid like tydelig frem ved nettdating, men i det virkelige liv så kommer det frem alt før jeg har åpnet munnen min.

Jeg skulle nok fått til nettdating om jeg gikk inn for det, men har hittil ikke hatt behovet og med all tid jeg bruker på data i forbindelse med jobb og trolling på KG, så har jeg hittil holdt meg unna.

:)

Skrevet

Utseendet mitt er nok relativt gjennomsnittlig og kanskje under også, men jeg har noe andre menn kun kan drømme om og dette kommer ikke alltid like tydelig frem ved nettdating, men i det virkelige liv så kommer det frem alt før jeg har åpnet munnen min.

Oj, hva mener du?

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Jeg er enig med Janus. Hvorfor skal vi gidde å bruke tid og energi på nettdating når vi kan møte damer andre steder enn på en nettside.

Jeg vet heller ikke hvordan nettdating systemet funker. Mitt "game" bygger mye på at jeg kan lese motparten, det kan jeg ikke på en chat hvor jeg ikke ser hun.

Endret av .-L-.
Gjest Janus
Skrevet

Oj, hva mener du?

Hva lurer du på?

Gjest Tidssone
Skrevet (endret)

Hva lurer du på?

HAN LURER PÅ HVA DU HAR SOM ER SÅ FANTASTISK!

Edit; hups, feil kjønn på sommee.

Endret av Tidssone
Skrevet

HUN LUREER PÅ HVA DU HAR SOM ER SÅ FANTASTISK!

Spurte vel egentlig PÅ VEGNE AV damene her da.., regna med den ville komme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...