Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man skal søke en jobb (ikke nødvendigvis en utlyst stilling) og skal levere CV, bør man ta vekk det på cvn som ikke er relevant for jobben? ELler skal alt stå der? Ser jo veldig dumt ut med store hull, samtidig som det føles litt rart å la det stå masse jobber som handler om noe annet enn det man søker på.. Er redd for at der man søker får inntrykk av at man egentlig ikke vil jobbe der siden man har en annen type erfaringsområde og utdanning som går på noe annet.

(er snakk om en sommerjobb bare nå da.trenger en jobb i sommer.)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det er bedre å slå sammen perioder med urelevante jobber/verv/studier/whatever, og heller lage mer detaljerte perioder på det som relevant. Da får man ingen huller samtidig som man fremhever det som er viktig for den aktuelle jobben, og så kan arbeidsgiver heller spørre mer detaljert om de urelevante periodene (og man bør selvsagt ha forberedt svarene litt).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt tilbake i tid er det rart å ha referanse fra da?

Jeg hadde en jobb for flere år siden som er relevant for den jobben jeg skal søke nå, men det er jo litt rart med en referanse fra mange år siden?? Både overfor den sjefen og for evt ny arbeidsgiver..

Skrevet

Jeg har ikke noen tommelfingerregel for hvor mange år tilbake det er naturlig å ta med referanser, men siden det er relevant ville jeg nevnt på intervjuet at den gamle referansen kan være interessant for dem. Om de har lyst til å ta referanse fra vedkommende ringer du gamlesjefen og spør om det er greit, for så evt. å gi klarsignal til mulig ny arbeidsgiver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...