Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2004 #1 Skrevet 26. januar 2004 Trenger litt hjelp. Min mann har pendlet til ulike deler av Europa i over halvannet år, og nå kommer han hjem. Noen gode ideer om hvordan vi skal få ekteskapet vårt tilbake? Har hatt litt problemer i det siste, det fine vi hadde har blitt litt borte.
Irka Skrevet 27. januar 2004 #2 Skrevet 27. januar 2004 Jeg har ikke så mye hjelp å gi deg. Har vært gjennom det samme. Mannen min pendlet i tre år. Når vi omsider ble en familie igjen, følte jeg liksom at alt på en måte var helt galt. I løpet av de årene som han hadde pendlet var jeg praktisk talt en alenemor for å regne. Oppdragelsen av barna var overlatt til meg og meg alene. De helgene min mann var hjemme skulle benyttes kos for hele familien. Problemene som dukket opp underveis på hjemmebane valgte jeg for fredens skyld å takkle uten å involvere min mann. Når han så flyttet hjem igjen, følte jeg på en måte at han var i veien.. En beklagelig innrømmelse, men det var faktisk slik at jeg på en måte oppfattet han som en inntrenger. Ungene kjente jo faren sin knapt. Der satt han i min stol, med min fjernkontroll og bestemte hva alle skulle se på tv. Bestemte hva vi skulle gjøre i helgene osv. Etter så lang tid fra hverandre, glemmer man å ta de nødvendige hensyn som skal til for å fungere som en familie. Vel, enden på visa ble at vi måtte sette oss ned å diskutere situasjonen. Det tok litt tid før hjulene på knakende vis startet å rulle igjen. Jeg vet ikke om du kjenner deg litt igjen i det jeg har skrevet her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå