Gå til innhold

Utrolig sjenert type

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt en veldig hyggelig og søt gutt gjennom felles venner, og vi har til nå vært på en slags date, om man kan kalle det det. Bestekompisen hans er kjæresten til en av mine nærmeste venninner, så vi dro ut alle fire for å spise middag og se en film, på hans initiativ. (Han sa til våre felles venner at han veldig gjerne ville ha en date med meg for å bli bedre kjent, men ikke turte å be meg ut "alene")

Han fulgte meg hjem etterpå, og vi ble stående lenge og prate om alt mulig. Han virka voldsomt nervøs hele kvelden, tok lang tid før han klarte å se meg i øynene, og han rødmer og fomler - jeg synes det er ganske søtt da, men litt usikker på hvordan jeg evt skal ta dette videre. Tonen var flørtete, men det virka nesten som at han ble flau av seg selv. Venninna mi og jeg fikk et par minutter for oss selv i løpet av kvelden, og hun sa at hun var litt overrasket over hvor nervøs og "rar" han virket, selv om hun kunne fortelle at han har vært singel veldig lenge og ikke akkurat flyr etter jenter, så det er kanskje ikke så rart egentlig.

La ham til på facebook (han ba meg om å gjøre det - jeg har skjult profil og er vanskelig å finne) og han har godtatt, men ikke tatt noe kontakt.

Vet ikke helt jeg. Han er kjekk, han er sjarmerende, lett å prate med (selv om han ser mer på fortauet enn på meg) og vi har veldig mye til felles, men jeg blir veldig usikker på om det i det hele tatt er noen interesse der fra hans side. Prøvde å hinte om at det er et par ålreite band som spiller i helga, som jeg kunne tenkt meg å se, men enten så skjønte han ikke at jeg ville frem til at jeg ville ha ham med, eller så er han ikke gira. Var litt redd for å skremme ham vekk med å være for direkte, for å være ærlig. Fikk en klem og det siste han sa før jeg gikk inn var "husk å legg meg til på facebook da, så vi kan snakke mer".

Hjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg antar det er slik at du liker ham? Fyren er sjenert, jeg vedder mye på at han synes du er fin. Det er vanskelig for en kar som kanskje er helt vant med hva som skal sies og når det skal sies å "få det til".

Jeg kan ikke annet enn å si at du får nyte turen, ha grei kommunikasjon med ham og se om han ikke føler seg trygg på deg snart.

Skrevet

Jeg har møtt en veldig hyggelig og søt gutt gjennom felles venner, og vi har til nå vært på en slags date, om man kan kalle det det. Bestekompisen hans er kjæresten til en av mine nærmeste venninner, så vi dro ut alle fire for å spise middag og se en film, på hans initiativ. (Han sa til våre felles venner at han veldig gjerne ville ha en date med meg for å bli bedre kjent, men ikke turte å be meg ut "alene")

Han fulgte meg hjem etterpå, og vi ble stående lenge og prate om alt mulig. Han virka voldsomt nervøs hele kvelden, tok lang tid før han klarte å se meg i øynene, og han rødmer og fomler - jeg synes det er ganske søtt da, men litt usikker på hvordan jeg evt skal ta dette videre. Tonen var flørtete, men det virka nesten som at han ble flau av seg selv. Venninna mi og jeg fikk et par minutter for oss selv i løpet av kvelden, og hun sa at hun var litt overrasket over hvor nervøs og "rar" han virket, selv om hun kunne fortelle at han har vært singel veldig lenge og ikke akkurat flyr etter jenter, så det er kanskje ikke så rart egentlig.

La ham til på facebook (han ba meg om å gjøre det - jeg har skjult profil og er vanskelig å finne) og han har godtatt, men ikke tatt noe kontakt.

Vet ikke helt jeg. Han er kjekk, han er sjarmerende, lett å prate med (selv om han ser mer på fortauet enn på meg) og vi har veldig mye til felles, men jeg blir veldig usikker på om det i det hele tatt er noen interesse der fra hans side. Prøvde å hinte om at det er et par ålreite band som spiller i helga, som jeg kunne tenkt meg å se, men enten så skjønte han ikke at jeg ville frem til at jeg ville ha ham med, eller så er han ikke gira. Var litt redd for å skremme ham vekk med å være for direkte, for å være ærlig. Fikk en klem og det siste han sa før jeg gikk inn var "husk å legg meg til på facebook da, så vi kan snakke mer".

Hjelp?

:fnise: Cute^^,

Anyways, om han ber deg legge ham til på face så dere kan prate mer, så er han i alle fall interessert i å bli bedre kjent vil jeg tro:) Folk som er sjenerte må man ofte bare være litt tålmodige med, det tar litt lengre tid før de "varmer opp" til deg. Det er nå i det minste min erfaring da:P

Men du kan jo foreslå en til dobbel date(kanskje han synes det er mindre skremmende/flaut), og dra å se på de bandsene som skulle spille, siden du alt har nevnt dem.

Lykke til uansett:)

Skrevet

Jeg tror du må gi han litt tid. Om han ikke er vant med dating og kanskje er litt sjenert så trenger han bare å lære at han kan føle seg trygg på deg. Du må kanskje ta initiativet til å begynne med, å slutt med hinting. Det er mye bedre å si rett ut at du vil finne på noe.

• Liker 1
Gjest JosefK78
Skrevet

Vel en ting du kan gjøre er å gå gjennom din veninne, hun var ei nær venn av deg og hun var sammen med en nær venn av ham, få dem til å snakke med han (uten å si at det er du som har sagt at de skal gjøre det) få dem til å ringe og/eller sende melding om at den dama du var ute med er så keen på deg (dere får bare unskylde meg om jeg snakker et litt gammeldags ungdomsspråk) og han bare må ta kontakt for hun vil virkelig gå ut med deg igjen, få dem til å booste selvtilliten hans.

Rett og slett bruk din veninne og hennes kjæreste som et medium til å snakke med denne sjenerte gutten

AnonymBruker
Skrevet

Ts her, takk for svar :)

Fortsatt ikke hørt noe mer fra ham, og noe sier meg at vi nok må gå gjennom våre felles venner for å få til et nytt møte, som flere også foreslår. Der i huset er det riktignok veldig travelt for tiden, han sitter med eksamen og hun har innspurt på et større prosjekt på jobb, så det er lange kvelder og lite fritid. Blir roligere om et par uker, og vi har snakka om å dra på noe alle fire i slutten av mnd...men det er jo så lenge til :gjeiper:

Jeg er som sagt litt usikker på hvor direkte jeg vil være, i fall jeg skremmer ham vekk, og jeg skal innrømme at det hadde vært lettere å ta steget dersom han hadde sagt et pip selv siden vi møttes liksom... :sjenert:

Når jeg tenker litt grundigere gjennom hva som ble sagt og hvordan den kvelden vi var ute, slår det meg at hinting antageligvis ikke er noe suksess nei. Fare for at han tolker det som at jeg opplyser om hva som skjer i byen og ikke nødvendigvis inviterer til noe - men det føltes ikke rett å spørre direkte der og da, så det ble mer som "du kan jo sjekke ut om det er noe du liker" og ikke "jeg skal, vil du bli med?".

En annen ting er at han virka veldig interessert i studiene mine og karriere og sånn - han jobber i samme bransje selv, så det er jo også noe vi har til felles, men var nesten så jeg fikk inntrykk av at han prøvde å knytte en fremtidig forretningskontakt mer enn noe annet egentlig :gjeiper:

Blæ, skal ikke være enkelt. Er ganske greit ute av gamet selv, og de forholdene jeg har hatt har utviklet seg fra vennskap, så dette med dating er jeg uerfaren på. Råd er fint, jeg føler meg litt som en dinosaur i en flycockpit akkurat nå :fnise:

Skrevet

Ts her, takk for svar :)

Fortsatt ikke hørt noe mer fra ham, og noe sier meg at vi nok må gå gjennom våre felles venner for å få til et nytt møte, som flere også foreslår. Der i huset er det riktignok veldig travelt for tiden, han sitter med eksamen og hun har innspurt på et større prosjekt på jobb, så det er lange kvelder og lite fritid. Blir roligere om et par uker, og vi har snakka om å dra på noe alle fire i slutten av mnd...men det er jo så lenge til :gjeiper:

Jeg er som sagt litt usikker på hvor direkte jeg vil være, i fall jeg skremmer ham vekk, og jeg skal innrømme at det hadde vært lettere å ta steget dersom han hadde sagt et pip selv siden vi møttes liksom... :sjenert:

Når jeg tenker litt grundigere gjennom hva som ble sagt og hvordan den kvelden vi var ute, slår det meg at hinting antageligvis ikke er noe suksess nei. Fare for at han tolker det som at jeg opplyser om hva som skjer i byen og ikke nødvendigvis inviterer til noe - men det føltes ikke rett å spørre direkte der og da, så det ble mer som "du kan jo sjekke ut om det er noe du liker" og ikke "jeg skal, vil du bli med?".

En annen ting er at han virka veldig interessert i studiene mine og karriere og sånn - han jobber i samme bransje selv, så det er jo også noe vi har til felles, men var nesten så jeg fikk inntrykk av at han prøvde å knytte en fremtidig forretningskontakt mer enn noe annet egentlig :gjeiper:

Blæ, skal ikke være enkelt. Er ganske greit ute av gamet selv, og de forholdene jeg har hatt har utviklet seg fra vennskap, så dette med dating er jeg uerfaren på. Råd er fint, jeg føler meg litt som en dinosaur i en flycockpit akkurat nå :fnise:

Jeg personlig er litt sjenert når det kommer til å ta kontakt med jenter jeg liker, hvis jeg ikke allerede kjenner dem greit. Jeg kan nå gi deg min annbefaling på hvordan du kan gå frem, så får du ta den til deg eller ikke :)

Prøv å ta kontakt med han, via sms, face eller noe slikt, og si at det var koslig/morsomt å være med han forrige gang og spør om han ikke er med på å finne på noe til helgen (eller noe slik). Du kan også si det i på akkurat den måten du har skrevet over, "seg skal, vil du bli med?". Du må bare si til han at du hadde synest at det var gøy hvs han hadde giddet å være med :) Når han er sjenert så er det mye enklere for han å snakke med deg og avtale ting hvis det er du som starter samtalen.

En av grunnene til at han snakket så mye om jobb kan være at det er et felt han kjenner og som han greier å prate lett og ledig med deg om når han vet at du jobber med det samme. Det er et tema han greier å ha flyt i slik at han kan snakke mest mulig med deg. Eller noe slikt :P

Lykke til i hvertfall!

Gjest .-L-.
Skrevet

Huk tak i han her, høres ut som han er kjærestemateriale. Han er jo bare sjenert + du setter han sikkert veldig ut så han klarer ikke å være "normal" rundt deg.

Dessuten så er det vanskelig for oss å forstå all denne hintingen deres, spør no han ut!

Gjest Janus
Skrevet

Rikelige mengder med alkohol.

:)

AnonymBruker
Skrevet

Ts igjen, takk for at dere tar dere tid til å svare, mange gode innspill her :)

Jeg har utsatt å kontakte ham, nå ligger jeg flatt ut med influensa og prøver å lese til eksamen på lørdag (ja - er ikke det bare den beste ukedagen å ha eksamen på?), og jeg vet han må jobbe noen dager utenbys denne uka, så vi er vel begge ganske fullbooket. Men etter eksamen er det tomt for unnskyldninger, så da får man vel bare hive seg i det :sjenert:

Tenkte å gå gjennom våre felles venner, det er både en film som har premiere denne helga, samt et teaterstykke med premiere neste uke som jeg vet alle fire har interesse av, så jeg foreslår en av de to :)

Janus: tanken slo meg også, men han drikker ca aldri - virkelig ikke enkel han her altså :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...