Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Swarovski
Skrevet

Den siste tiden har jeg lest på diverse makeup-blogger o.l. at de klipper øyenbryn-hårene sine. Altså slik at hårene blir kortere.

Er dette vanlig?

Greit at man former øyenbryna sine, og får vekk hår under og over selve formen, men akkurat i selve øyenbrynet så trodde jeg at man ville ha så mye hår som mulig? :vetikke:

Videoannonse
Annonse
Gjest Indra
Skrevet

Ja, det er ganske vanlig. Jeg burde gjort det med mine, men jeg gidder virkelig ikke styre så mye.

Skrevet

Jeg klipper de for å få finere form. Synes det er finest og synes de ser mer stelt ut da. Bruker en bitteliten kam og rett neglesaks.

Hvis jeg ikke klipper de så sniker det seg lettere hår på over eller undersiden av brynet, klipper jeg de så slipper jeg det problemet. :)

Gjest Swarovski
Skrevet

Jeg klipper de for å få finere form. Synes det er finest og synes de ser mer stelt ut da. Bruker en bitteliten kam og rett neglesaks.

Hvis jeg ikke klipper de så sniker det seg lettere hår på over eller undersiden av brynet, klipper jeg de så slipper jeg det problemet. :)

Det vil nok hjelpe med det ja.

Men vet ikke helt om jeg tør. Føler at bryna mine trenger alle de hårene de kan få :gjeiper:

*skulle ønske jeg hadde supertykke fine øyenbryn :sukk: *

AnonymBruker
Skrevet

Du får jo ikke færre hår av å klippe de, bare kortere :fnise:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har en sånn fin "øynebrynsmaskin", hvis jeg kan kalle det det, som jeg kjøpte på boots, som klipper øyenbrynene ned til ønsket lengde. Ahh elsk på den maskinen :fnise:

Endret av daredevil
Gjest Søgni
Skrevet

Hehe, jeg har gjort det noen ganger, men jeg var først litt skeptisk jeg også. Jeg har lange hår, og tette øyenbryn, og grunnen til at jeg gjorde det var for å se om de ble litt lettere å få til å ligge på plass og litt mindre "buskete". Det ble ganske fint! Jeg brukte øyenbrynskam, børsta de oppover, og stussa tuppene med en liten saks. Akkurat i buen må man ikke klippe så kort som resten, siden det fort blir seende ut som et hakk når man børster de ned igjen.

Jeg vet ikke om jeg ville prøvd det hvis jeg hadde kortere hår. Men det er ikke snakk om å ta kjempemye for min del altså.

Gjest BabyBlue
Skrevet (endret)

Ja, det er vanlig om man har lengre brynshår =)

Jeg bare tar en brynskost (sånn med bust og kost) og holder brynene oppe, og stusser over de som er lengre enn andre hår og som stikker opp og ser uryddige ut. Men ikke ta for mye, da kan man ende opp med "hull" og få hår som ikke legger seg fint.

Edit: skreiv mye feil, gitt.

Endret av BabyBlue
Skrevet

Mine bryn ser veldig buskete ut om de ikke stusses litt innimellom.

Skrevet

Jeg gjør det ihvertfall ikke :gjeiper:

Det ble gjort en gang jeg fikk fiksa brynene i utlandet, men det ble faktisk litt kort og gjennomsiktig.

Når jeg får nappa og farget brynene hos frisører i Norge, så er det ingen lengdestuss inkludert.

Gjest Swarovski
Skrevet (endret)

Du får jo ikke færre hår av å klippe de, bare kortere :fnise:

:fnise: Sant det. Men jeg har så få hår, at jeg innbiller meg at ett langt et, tilsvarer 1,5 vanlige :gjeiper:

Endret av Swarovski
Skrevet

Jeg stusser alltid øyenbrynene mine. Bruker en vanlig neglesaks. Øyenbrynene ser utrolig mye bedre og ryddigere ut når de er stusset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...