AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #1 Skrevet 3. mai 2012 jeg har arvet 970 000,-. men min far noen millioner igjen. hvordan fordeles dette? er det slik at jeg bare har lov å arve maks 1 million? skal resten av pengene bare kastes i søpla da?? skjønner ingenting jeg. vet noen?
Testosteron Skrevet 3. mai 2012 #2 Skrevet 3. mai 2012 Arven fordeles mellom arvingene. Ingenting "kastes i søpla". Så spørsmålet er: Er det flere arvinger enn deg?
Gjest navnelapp Skrevet 3. mai 2012 #3 Skrevet 3. mai 2012 pliktdelsarven er 2/3 av boet, som skal fordelast mellom livsarvingane. Men dersom 2/ av boet overstig ein million per pliktdelsarving så rår arvelatar fritt over det overskytande. Pliktdelsarv har dermed størst betydning i mindre bo. 1 million er ikkje ei maksgrense for kva du kan arve, men ei maksgrense for kva du kan kreve. Vart det forståeleg? 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #5 Skrevet 3. mai 2012 jeg har arvet 970 000,-. men min far noen millioner igjen. hvordan fordeles dette? er det slik at jeg bare har lov å arve maks 1 million? skal resten av pengene bare kastes i søpla da?? skjønner ingenting jeg. vet noen? Du kan arve 470 000 kr fra hver forelder uten at du må betale arveavgift av det. Det er ingen maksgrense for arv. Grensen på 1 mill gjelder pliktdelsarv. D.v.s at dersom din far har maaange millioner, så MÅ du få minst 1 mill selv om han egentlig har lyst til å testamentere bort alt til noen andre.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #6 Skrevet 3. mai 2012 jeg har arvet 970 000,-. men min far noen millioner igjen. hvordan fordeles dette? er det slik at jeg bare har lov å arve maks 1 million? skal resten av pengene bare kastes i søpla da?? skjønner ingenting jeg. vet noen? Det er da vel ingen grense for mye en har lov å arve!?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #7 Skrevet 4. mai 2012 vet noen? Jeg tror faktisk alle jeg har møtt i hele mitt liv vet at man kan arve mer enn en million. De færreste rikingene du har hørt om har skapt sin egen formue, den er arvet. Hvis du faktisk tror at man er nødt til å gi pengene sine til Røde Kors eller kaste dem i søpla håper jeg du ikke er myndig og kan kontrollere arven din selv, for det er du ikke klar for. 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #8 Skrevet 4. mai 2012 han har noen millioner igjen...lever han enda`?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå