AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #1 Skrevet 3. mai 2012 F.eks at det er til 3 porsjoner. Er det med andre ord til tre personer?
Gjest _La Femme Skrevet 3. mai 2012 #2 Skrevet 3. mai 2012 Nei. Tre porsjoner er tre porsjoner. Hvis tre personer spiser èn porsjon hver, er det nok med tre porsjoner.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #3 Skrevet 3. mai 2012 Mm, en porsjon er en porsjon. Større karer pleier ikke å ha problemer med å spise 2 porsjoner, så om jeg har storspiste gjester pleier jeg å legge til 1/2-1 porsjon til hver store munn.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #4 Skrevet 3. mai 2012 Hvis det står 3 porsjoner på en pizzadeig oppskrift, vil det si tre pizzaer? *blond*
Gjest navnelapp Skrevet 3. mai 2012 #5 Skrevet 3. mai 2012 Til ein person brukar eg ca. 1 dl væske til pizzadeig. Då blir det raust med mat, men ikkje masse restar. Så du kan gå ut frå det. Idenne oppskrifta er det fire dl vatn, då er det passe pizzaladning til fire personar, fordelt på to steikebrett viss du vil ha tynn pizza, slik eg/vi føretrekk.
Marikke Skrevet 4. mai 2012 #6 Skrevet 4. mai 2012 Min erfaring er at "tre porsjoner" er for lite til tre personer.
skreppamedleppa Skrevet 4. mai 2012 #7 Skrevet 4. mai 2012 Nei, porsjonene som står på de fleste pakkene med mat eller i kokebøker blir alt for små, nesten så jeg tror de kan være laget for barn. Jeg er liten og nett og har alltid vært det men spiser til jeg blir mett. Det innebærer ofte 2 porsjoner, trenger ikke være stor kar for å spise godt med mat. En av pizza oppskriftene våres står det 6 porsjoner, men etter at jeg og kjæresten har delt den er det kanskje 1 eller 2 stykker igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå