AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #1 Skrevet 3. mai 2012 Jeg pleier aldri å bruke smykker til vanlig, kun når jeg må pynte meg til spesielle anledninger. Gifteringen orker jeg heller ikke gå med. Da jeg ble forlovet, fikk jeg en forlovelsesring på fingeren, og da jeg la meg den kvelden, tok jeg den av og lot den ligge i smykkeskrinet mitt. Jeg tok den kun frem når vi skulle ha besøk, eller skulle på besøk, for da måtte jeg jo vise frem ringen. Da jeg ble gift, gikk jeg med gifteringen på bryllupsdagen, og dagen etter siden vi skulle være med gjestene. Men så dro vi på Bryllupsreise, og jeg hadde med meg ringen, men lot den ligge i en safe det meste av tiden. I perioder gikk jeg med gifteringen hengende i et kjede rundt halsen, men det var også slitsomt, også tok jeg den på når vi skulle bort eller i besøk. Nå har vi vært gift i 1 år, og gifteringen ligger sammen med forlovelsesringen i smykkeskrinet mitt. Det er flere som reagerer at jeg ikke går med den til hverdags, men jeg tar den alltid på når vi skal i bursdag, selskap og slike ting, men er ikke alltid jeg har den på om jeg skal noe etter jobb og møter venner og slikt. Det er noensom har reagert på det... Er jeg unormal?
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #2 Skrevet 3. mai 2012 Ah, skjønner åssen du har det. Jeg hater å gå med smykker og når jeg gjør det så sitter jeg alltid å diller med de. Ender alltid opp med miste de eller ødelegge de, derfor bruker jeg det sjeldent. Syns det er plagsomt å ha noe mot huden på den måten hele tiden. Jeg vet ikke om jeg har noe råd å komme med eller noe, men er nesten så jeg gruer meg til å få ring på fingeren selv. For jeg vet at jeg bare kommer til å bruke den når jeg "må". Så da er det jo interessant å se hva andre her har å si også
Skjønningen Skrevet 3. mai 2012 #3 Skrevet 3. mai 2012 Jeg pleier aldri å bruke smykker til vanlig, kun når jeg må pynte meg til spesielle anledninger. Gifteringen orker jeg heller ikke gå med. Da jeg ble forlovet, fikk jeg en forlovelsesring på fingeren, og da jeg la meg den kvelden, tok jeg den av og lot den ligge i smykkeskrinet mitt. Jeg tok den kun frem når vi skulle ha besøk, eller skulle på besøk, for da måtte jeg jo vise frem ringen. Da jeg ble gift, gikk jeg med gifteringen på bryllupsdagen, og dagen etter siden vi skulle være med gjestene. Men så dro vi på Bryllupsreise, og jeg hadde med meg ringen, men lot den ligge i en safe det meste av tiden. I perioder gikk jeg med gifteringen hengende i et kjede rundt halsen, men det var også slitsomt, også tok jeg den på når vi skulle bort eller i besøk. Nå har vi vært gift i 1 år, og gifteringen ligger sammen med forlovelsesringen i smykkeskrinet mitt. Det er flere som reagerer at jeg ikke går med den til hverdags, men jeg tar den alltid på når vi skal i bursdag, selskap og slike ting, men er ikke alltid jeg har den på om jeg skal noe etter jobb og møter venner og slikt. Det er noensom har reagert på det... Er jeg unormal? Du er ikke unormal, nei. Jeg synes også at det var en plage å skulle ha ring på fingeren for jeg hadde aldri brukt ring før jeg fikk forlovelsesringen. Uvant, ekkelt og jeg fikla med den hele tiden. Ville så gjerne ta den av, men tvang meg selv til å beholde den på for den skal jo liksom være på. Det eneste som hjelper er å gå med den på over lengre tid og å prøve å ikke tenke på at den er på fingeren. Etterhvert tenker du bare ikke på det lengre. Tok kanskje to måneder før det var "naturlig" for meg. Uansett, hvis det er for ubehagelig å ha den på hele tiden, og mannen din ikke sier noe på det eller synes det er trist, så burde det ikke bry deg hva andre utenforstående skulle mene om det. Det er da ikke deres sak! 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2012 #4 Skrevet 4. mai 2012 Både mannen min og jeg har jobber der det ikke egner seg med ringer/smykker. Jeg er vant med å gå med ring, så jeg tar den somoftest på meg etter endt arbeidsdag, mens hans ligger i skapet på badet også tar han den på seg når han kommer på det. Vi er ikke mindre gla i hverandre eller mindre gift, fordi vi ikke bruker ringene hele tiden!! 1
fridr Skrevet 4. mai 2012 #5 Skrevet 4. mai 2012 Både jeg og kjæresten måtte "venne oss til" å gå med ringene. Vi syntes det var rart og uvant. Men siden vi var så glade og stolte, gjennomførte vi det. Nå føler jeg meg naken om jeg ikke har den på. Tar den aldri av. Mannen tar den av når han dusjer. Så det er det eneste rådeet jeg kan komme med. Gå med den over lengre tid for å bli vant. Men man er jo ikke mindre glad i hverandre selvom ringen ikke er på Så lenge mannen din ikke synes det er dumt, er det vel greit.
sofie777 Skrevet 4. mai 2012 #6 Skrevet 4. mai 2012 Jeg har det litt motsatt. Jeg er ikke forlovet eller gift, men ofte klør det veldig i høyre hånds ringfinger, så jeg gleder meg til jeg skal få på ringen(e). Jeg har noen lekeringer jeg har hatt i mange år, de ser ut som forlovelsesringer med sten, men er fake. Er kløen for stor, tar jeg på en av dem, men bare hjemme alene. 1
Gjest Haaploes Skrevet 4. mai 2012 #7 Skrevet 4. mai 2012 Jeg vet om flere ektepar som ikke bruker ringer i det hele tatt. No big deal, det.
signe425 Skrevet 5. mai 2012 #8 Skrevet 5. mai 2012 jeg vet også om mange som ikke går med ring.. jeg måtte venne meg til ringen min og nå føler jeg meg naken uten den (tar den av får å smøre meg med håndkrem ol.) hvis du har lyst til å gå med den må du bare venne deg til det.. er jo litt dumt å betale mye penger for ringer hvis de ikke skal brukes men jeg hadde ikke reagert på det hvis noen jeg kjente lot være å gå med ringen sin..
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #9 Skrevet 5. mai 2012 Jeg synes det er ubehagelig å gå med ring hele tiden, og i yrket mitt kan jeg ikke ha på ring. Derfor valgte vi å ikke kjøpe gifteringer. Savner det ikke
melly666 Skrevet 5. mai 2012 #10 Skrevet 5. mai 2012 Jeg hater også å ta på meg smykker osv, og er den eneste jeg kjenner uten hull i ørene. Regnet med at jeg kom til å bli som deg når jeg forlovet og giftet meg, men det har gått overraskende bra! Nå er jeg verken forlovet eller gift, men fikk en ring i gave ifjor. Litt ubehagelig i førsten, men jeg ville ha den på for å vise min takknemlighet, og nå har jeg ikke tatt den av på et år. Merker ikke at den sitter der engang. Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å bruke den sammenhengende i en uke (altså ikke ta den av for å sove eller noe). Men så klart - hvis det ikke plager ektefellen så er det jo ikke noe problem at du ikke har den på Hva andre mener er ikke viktig
Tinelise Skrevet 5. mai 2012 #12 Skrevet 5. mai 2012 Jeg synes også det var ekkelt i begynnelsen da jeg aldri har brukt ringer, men jeg synes forlovelsesringen var så pen at jeg ikke klarte å ta den av selv om den plaget meg Det tok sin tid, men jeg merker den ikke lenger hvertfall! Du er hvertfall ikke unormal og har du ikke lyst å gå med den, så trenger du vel ikke det
~white lady~ Skrevet 6. mai 2012 #13 Skrevet 6. mai 2012 Jeg har gifteringen på på jobb og ellers når vi er ute eller har besøk, men er vi hjemme alene lar jeg den bare ligge på badet. Egentlig er den ikke ubehagelig å ha på, den er avrunda inni, men jeg liker heller ikke å gå rundt med ringer, smykker og sånt stæsj... Mannen min går med den døgnet rundt
Gjest Wolfmoon Skrevet 6. mai 2012 #14 Skrevet 6. mai 2012 Mine foreldre har aldri, såvidt jeg husker, gått med ringene sine. Og jeg husker jeg synes det var så rart at bestefar gikk med ring, for han var jo mann Jeg ser absolutt ikke problemet, og at folk kommenterer eller har meninger om et og uttrykker dem til deg, det sier i grunn mest om dem. Gjør som du føler for du, så lenge du og mannen er fornøyd med det
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 6. mai 2012 #15 Skrevet 6. mai 2012 Jeg hadde tatovert inn en giftering, jeg da. Har aldri brukt ring før jeg ble forlovet, men nå etter at jeg er forlovet & gift føler jeg meg naken uten den. Føler at det hadde vært unormalt for meg å ikke vise for alle at jeg er opptatt, så om jeg hadde vært allergisk eller lignende mot sølv/gull, så hadde jeg som sagt tatt en tatovering. Om forholdet da skulle skjære seg etter noen år, så er det bare til å forme det om til en annen tatovering.
Majott Skrevet 6. mai 2012 #16 Skrevet 6. mai 2012 Hverken jeg eller mannen har brukt ringene våre på flere år. Det går fint det Har ikke fått noen reaksjoner heller.
onyx Skrevet 6. mai 2012 #17 Skrevet 6. mai 2012 Jeg er gift, men har ikke engang giftering. Jeg misliker å gå med ringer og for mannen var det ikke viktig, så vi kjøpte aldri gifteringer. Giftet oss borgerlig så det var heller aldri noe behov for ring til sermonien. 1
Gjest Doh Skrevet 6. mai 2012 #18 Skrevet 6. mai 2012 Jeg måtte venne meg til å gå med ring selv, men nå er det helt naturlig. Gifteringen min er ganske tykk så tok noen uker å venne seg til den. Ingen som har noe med om du bruker ringen eller ikke. Om mannen synes det er greit så går det jo fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå