Gå til innhold

Stakkars hundejenta mi får ikke det hun fortjener... :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trykker som anonym, da jeg skammer meg slik, og ikke orker å bli stemplet som hundemishandler.... :(

Saken er den, at jeg er gravid, sliter med bekkenløsning, og har vondt for å gå, spesielt på asfalt, som det er mest av rundt her vi bor.

Ikke har jeg lappen heller, så kan ikke kjøre avgårde i løpet av dagen.

Mannen min gjør stort sett ALT om dagen, men det hender jo at han også har ting utenfor hjemmet, eller rett og slett ikke rekker alt/orker alt.

Og da hender det at det er dager hvor vofsa og jeg er hjemme lenge, uten at hun får en skikkelig tur.. :( Bare korte luftinger, i tillegg til at hun får ligge på verandaen eller i hagen så mye hun bare vil.

Men jeg får så dårlig samvittighet! Også tenker jeg også på at en dag er hun her ikke lenger, og da ville jeg trosset hvilke smerter som helst for å få gå en tur til med henne! :tristbla:

Hvordan løser andre det når de sliter i svangerskapet, eller ved sykdom for eksempel? Det er ikke hver dag dette oppstår, men de dagene det gjør det, har jeg så veldig vondt av henne......

Videoannonse
Annonse
Gjest Cupcakes
Skrevet

Kan du ikke gjøre litt lydighetsøvelser, godbitsøk i stua, i hagen o.l., la henne søke etter en spesefikk gjenstad osv.? Da får hun hvertfall brukt hodet sitt selvom hun ikke får de lengste turene den dagen, og blir sliten mentalt sett, det er viktig for en hund det også :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo spørre etter hundelufter, høre med slekt, venner og henge opp lapper f.eks. Da jeg var yngre gikk jeg ofte tur med nabohundene fordi vi ikke kunne ha hund selv. Fikk som regel en 50 lapp i uka hos ene naboen for å ta med hunden 30min-1t hver dag.

Og mental stimuli som forrige taler sier er jo like viktig, og ikke minst enklere for de som ikke klarer å gå så mye av gangen.

Gjest Trio
Skrevet

Kast en ball bortover en gang/stuegulv/hage, mens du sitter. Om hun ikke kan hente ball kan du lære hun det så blir hun sliten av det også.Gi maten gjemt utover stuegulvet/hagen/i en brusflaske slik at hun må jobbe litt for den. Lære henne nye triks. Nye leker. Lek drakamp. Frys kjøttkraft og gi henne å leke med/tygge på. Kjøp Kong fyll med leverpostei og frys. Mye man kan finne på selv om man ikke orker å gå.

Skrevet

Kan jeg få "kuppe" litt og spørre hvordan man lærer en gammel hund å hente ballen? :sjenert: vår hund leker ikke med ting, bare godbiter og mennesker....

Gjest Bartenina
Skrevet

Jeg hadde gladelig tatt me hunden deres på tur, så det finnes nok noen som vil hjelpe dere :) Hvis dere ikke vil be ukjente gå tur me den, kan dere jo kanskje nevne det til familie og venner som kan gå god for noen? Oss som leier har ikke bestandig lov til å ha hund, og får gjerne litt hundeabstinenser, serru ;-)

Skrevet

Slapp av! Hunder tar ikke skade av en eller flere litt roligere perioder i løpet av et liv og ut fra det du skriver, så er det jo heller ikke snakk om hver dag. Og graviditeter pleier jo å gå over... (Men, ja, jeg kjenner til den dårlige samvittigheten!)

• Liker 4
Skrevet

Enig i at det sikkert går fint. Du kan ta igjen det tapte når du ikke er gravid lenger og skal ut og trille :)

Vil også holde en knapp på mental stimuli, får de stimulert seg ordentlig mentalt, kan de godt ha noen hviledager.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med AB og Bartenina!

Jeg har kjeeempelyst på hund, og hundeselskap på mine turer, men siden jeg leier så kan jeg ikke ha hund. Å ha en lånehund hadde vært en god løsning!

Siden det alt er tre av oss som har nevnt det, så finnes det helt sikkert flere!

Så du kan jo sjekke litt opp i nærmiljøet ditt?

Skrevet

Da jeg var i mamma perm med jenta mi, og hun ble syk, var det ikke mye lufting på valpen vår heller. Jenta r var feber syk og trengte kos konstant, så det ble ikke mye oppmerksomhet på han heller... Men det var fra 7-15 til mannen kom hjem, i noen dager. Hadde så ondt av han, men han kom seg igjennom det også :) Har du foreldre eller venninner som kan stikke innom å lufte hunden litt?

Gjest kittycat
Skrevet

hvis du bor i bergen kan eg gå tur med voffsen. Anyway med tanke på situasjonen er du ikke dårlig matmor, hadde vært noe annet om du faktisk ikke brydde deg ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter selv mye med depresjoner og har en stor hage som hunden får være i når det er på de verste dagene! Da orker jeg rett og slett ikke gå ut av huset, til nød ut i hagen! Men han er ute (og vil være ute) fra morgen til kveld, får en del tankeleker utover dagen så han legger seg trøtt og sliten på kvelden! Og det er ikke noe problem i heletatt, han er overlykkelig når han får være ute og leker godt med seg selv. Hadde kjempedårlig samvittighet før, men legger merke til at han sover store deler av dagen selv når han er ute!

Skrevet

Ta hodeøvelser. Og hunden tar ingen skade av perioder med korte luftinger. Vi hadde en lang periode her i vinter hvor det var ekstrem rasfare rundt området her vi bor, ble ikke mange lange turer da gitt. Da var det korte turer, litt søk i hagen og kos. Ikke hadde jeg dårlig samvittighet, hundene daua ikke og hadde det bra til tross for "omstendighetene"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...