Maetzii Skrevet 26. januar 2004 #1 Skrevet 26. januar 2004 Leter etter artist og tittel på to "gamle" norske sanger. Jeg syntes disse var kjempefine omkring 1990, men kassetten de var på manglet cover og gikk etterhvert i stykker. De sangene jeg leter etter er: 1. "Stjerneskudd" tror jeg den heter, det er en dame som synger den, og jeg husker ikke stort av teksten lenger, men litt er iallefall sånn: "et stjerneskudd vi kan beundre, kaster lys på alle små" ellernoesånt. 2. Denne sangen handler om en klovn Også damestemme, muligens samme artist - det var en samlekassett. Kan mesteparten av sangen enda, men har aldri helt forstått ordene... tror refrenget går noe sånt: "den lille klovn har tårer bak sin maske.. (ettellerannet)... så gråt din tårer, for deg selv og for jorden, og for klovnen din bror." Dette var noen av mine absolutte yndlingssanger da jeg var 8-10 år gammel, så ville gjerne hørt dem igjen :D Noen som vet?
Gjest Emera Skrevet 27. januar 2004 #3 Skrevet 27. januar 2004 Begge sangene finnes på Anita Skorgans samlekassett (ev. -LP), "De fineste." Jeg hadde kassetten, den var nydelig! Hadde den alltid på etter at jeg hadde lagt meg om kvelden, og sovnet til musikken...
luciegirl Skrevet 18. februar 2011 #4 Skrevet 18. februar 2011 Ingen som vet? Hei! Sangen om klovnen heter Lille klovn og det er Anita Skorgan som synger den. Hun har gitt ut en dobbel cd med flere fine sanger. Hun har også en som heter stjerneskudd. Ha ei fin helg
Hoppetaujenta Skrevet 18. februar 2011 #5 Skrevet 18. februar 2011 Så bra med "problemer" som finner sine løsninger på en fredag.
Meaty Skrevet 18. februar 2011 #6 Skrevet 18. februar 2011 Så bra med "problemer" som finner sine løsninger på en fredag. Absolutt, men det spørs om TS får med seg løsningen nå, sju år etter at hun ba om hjelp.
Tabris Skrevet 18. februar 2011 #7 Skrevet 18. februar 2011 Siden tråden allerede er vekket til live - det er en klovnesang jeg også har lyst å finne igjen. Den er fra tidlig 80-tallet (kanskje sent 70-tallet, ikke sikker). Den er norsk, sunget av en mann som høres ut som om han har Stavanger-dialekt. Minner meg litt om Sigvart Dagsland, kanskje. Det jeg husker av teksten er: "Bare le, bare le, adle ler. Bagom maskå e dar ting du ikje ser." Jeg har forsøkt å google på dette, med og uten dialekt, og finner ingenting. Noen som kan huske noe av dette?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #8 Skrevet 18. februar 2011 Absolutt, men det spørs om TS får med seg løsningen nå, sju år etter at hun ba om hjelp. Hun fikk det nok sikkert med seg da Flowers ga henne løsningen fire timer senere.. for sju år siden..
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #9 Skrevet 18. februar 2011 Siden tråden allerede er vekket til live - det er en klovnesang jeg også har lyst å finne igjen. Den er fra tidlig 80-tallet (kanskje sent 70-tallet, ikke sikker). Den er norsk, sunget av en mann som høres ut som om han har Stavanger-dialekt. Minner meg litt om Sigvart Dagsland, kanskje. Det jeg husker av teksten er: "Bare le, bare le, adle ler. Bagom maskå e dar ting du ikje ser." Jeg har forsøkt å google på dette, med og uten dialekt, og finner ingenting. Noen som kan huske noe av dette? Ja den husker jeg godt fra min barndom, det er "Klovnen uden sirkus" med Løgnaslaget
Tabris Skrevet 18. februar 2011 #10 Skrevet 18. februar 2011 Der var den! Fant den på Spotify nå - tusen takk!
Gjest Emera Skrevet 19. februar 2011 #11 Skrevet 19. februar 2011 Hun fikk det nok sikkert med seg da Flowers ga henne løsningen fire timer senere.. for sju år siden.. Ja, det er slettes ikke umulig. Det hender at noen svarer nøyaktig det samme som en annen bruker har svart et par innlegg lenger oppe i tråden. Men at det skjer sju år etter er vel ikke så vanlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå