Gå til innhold

Rettens vei  

4 stemmer

1. 1. Burde eg bare Kjøre det til retten?

• ja gjør det, vite at du har gjort alt i din makt
    • nei Gud kor teit du er mot eksen din
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Eg er en singel tobarns pappa med barn med forskjellige mødre.

hun ene samarbeider eg kjempeflott med, men hun andre snakker eg ik med nesten... kun på sms... før vi gikk fra hverandre og sånn og snakket om koss det skulle blitt sa hun jo at eg sku få delt omsorg og sånn.... vi hadde det fint i ca 4 år sammen, og e har ik noe imot at moren har funnet seg en ny heller. vill bare ha det beste for mine barn. og eg vet at eg er en kjempegod far, og det er moren enig i...

Men moren er lett påvirkelig fra andre kanter enn sin egen tanke gang, en virkelig mamma pappa jente.Og hun har nok en type som påvirker hun masse.

så eg sitter der og skjønner lite av koffår hun ik vill la meg få ha min datter annenhver uke, og koffår det skal være så vanskeli? må eg gå rettens vei? vill jo aller helst slippe men kan liksom ik bare gi opp heller....

vill gå gjennom ild og vann for mine to små, og det er det ingen i hele verden som kan forandre.

Skal ikke en far stille opp for barna sine? Leser om så mange menn som ikke stiller opp for barna sine. skulle ik hu vært glad for at eg faktiskt valgte barna mine framfor singelivet og festing? blir så frustrert til tider, river meg i håret så eg står der med tustene i hendene nesten.... grrr noen som har noen meninger eller råd? eller er dette tabu belagt området ingen tør å svare på? ingen i samme situasjon? ingen som har erfaringer?

Endret av Tøffelhelt
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

du høres jo ut so en som vil stå på for barna dine.

hvor mange prosent har dere hver da? og hvor går grensen til enighet mellom dere?

det skulle i utgangspuktet vært slik at når man går ut av et samboerforhold 50 50 til begge. slik det er når man er gift.

• Liker 1
Skrevet

du høres jo ut so en som vil stå på for barna dine.

hvor mange prosent har dere hver da? og hvor går grensen til enighet mellom dere?

det skulle i utgangspuktet vært slik at når man går ut av et samboerforhold 50 50 til begge. slik det er når man er gift.

Ja helt enige der, femti femti... har henne annenhver torsdag til mandag, men da vi gikk fra hverandre hadde eg henne fra tirsdag til mandag annehver uke.... og med den løsningen kunne eg levd med, moren syns eg fortjener kun annenhver helg og en dag i uken.... men syns det ik er opp til ka eg fortjener, er opp til ka hun lille fortjener... ser jo hun har det like godt hos begge, og at hun ik tar skade av å være hos meg, stresser litt nå med å finne meg bosted i nærheten av barnehagen hun går i nå, moren har byttet barnehage på henne to ganger på like mange år bare for at eg ik skal få ha henne så mye... men eg flytter da etter..... :regn: :regn:

• Liker 1
Skrevet

Jeg minner om denne regelen: Det er ikke tillatt å skrive på dialekt eller bruke sms språk i forumet. Unntaket er i dagbøkene.

Tråder skrevet på dialekt kan i praksis slettes uten varsel.

Mvh Sulosi.

• Liker 4
Skrevet

Ja helt enige der, femti femti... har henne annenhver torsdag til mandag, men da vi gikk fra hverandre hadde eg henne fra tirsdag til mandag annehver uke.... og med den løsningen kunne eg levd med, moren syns eg fortjener kun annenhver helg og en dag i uken.... men syns det ik er opp til ka eg fortjener, er opp til ka hun lille fortjener... ser jo hun har det like godt hos begge, og at hun ik tar skade av å være hos meg, stresser litt nå med å finne meg bosted i nærheten av barnehagen hun går i nå, moren har byttet barnehage på henne to ganger på like mange år bare for at eg ik skal få ha henne så mye... men eg flytter da etter..... :regn: :regn:

juppp

Skrevet

ikke så mye råd å få her da.... jaja får vel bare følge min indre stemme og håpe på at det jeg gjør vill være det riktige... :natti::sjenert:

Skrevet

kontakt familievernkontoret der datteren din bor og kall inn moren til møte. Før man møter i retten er slike møter obligatoriske men mange unngår å måtte gå rettens vei om de kommer til enighet der.

Skrevet

kontakt familievernkontoret der datteren din bor og kall inn moren til møte. Før man møter i retten er slike møter obligatoriske men mange unngår å måtte gå rettens vei om de kommer til enighet der.

vel vi har hatt tre sånne møter, og der hersker det isfront mellom meg å barnemoren. hun har mer eller mindre bestemt for å være uenig, og hun sa sist gang nå i april at det beste var at en dommer avgjorde det hele.

Hun vet eg går den ekstra milen for mine små, og skjønner ikke helt hvorfor hun skal måtte gå rettens vei for dette her. jeg frykter ingenting, men syns det er en stor omvei. :kaffekopp:

Skrevet

Kjip situasjon, men hvis hun ikke rikker seg og i tillegg mener selv det er best om en dommer avgjør det så er det kanskje det som må til.

Skrevet

Kjip situasjon, men hvis hun ikke rikker seg og i tillegg mener selv det er best om en dommer avgjør det så er det kanskje det som må til.

Ja.... er det eg vill unngå... men er det det riktige av meg å gjøre?

eller skal eg bare godta annenhver helg?

AnonymBruker
Skrevet

Du får godta annenhver helg, mer enn nok. Lite sannsynlig at en dommer kommer til å gi deg mer enn det uansett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja.... er det eg vill unngå... men er det det riktige av meg å gjøre?

eller skal eg bare godta annenhver helg?

Det riktige av det å gjøre er å ta hensyn til barna - og barna har TO foreldre.

Det er like mye dine barn som hennes, og barna har like stort behov for kontakt med deg som med henne.

Det er ingenting som tilsier at hun er en bedre omsorgsperson enn deg - og vis versa slik du forklarer saken.

Det at du har god kontakt med barnemor nr. 1 tilsier nok at du har en god sak her - og det er bare tull at du skal godta annenhver helg og at ingen kommer til å ønske å høre på din side av saken.

Vær ryddig og rolig i denne saken hele veien, og vis evne og vilje til å samarbeide godt. Det vil kommer positivt ut for deg ved en rettslig avgjørelse - for her er det mor som lager isfronten.

Dersom du har mailer/sms e.l som beviser at hun tidligere har avtalt deling emd deg, så finn det frem og spør advokaten om det kan brukes til noe.

Poenget her er jo ikke at du skal lage et helvete for henne - men at du faktisk må ta ansvar for hva som er barnas beste. Det gjør ikke hun nå - da hadde hun ikke satt opp en isfront mot deg - men derimot forsøkt å finne en god løsning.

Den løsningen er jo ikke alltid 50/50(eks om man bor et godt stykke fra hverandre, eller barna virker å bli stresset av deling) - men dette må hun altså være villig til å forhandle om.

Jeg vill selv tatt en slik sak til retten om barnefar satte seg helt på bakbena, og jeg ville forsøkt å få en deling som var bra for alle parter - aller mest for barna som trenger begge foreldrene.

Gjest Gjest
Skrevet

Du skal bare godta der du selv vil.

Få deg meklingsattest på familieværnkontor om du ikke har allerede.Kontakt advokat for videre saksgang og bruk advokat som kan dette området.

Det blir en del rettsmøter før rettsaken, det kan hende mor endrer seg der.

Skulle du tape rettssaken kan har du alle fall prøvd.

Da har du ikke noe å bebreide deg selv for. Du kan gå med hevet hode ovenfor ditt barn.

Når barnet er 7 år og neste steg 12 år har det mye å si selv. Vil barnet bo likt hos dere begge kan mor ikke si noe. Det vektlegges sterkt om dere bor slik til det lar seg praktisere.

Du kan "kjøpe" barnet litt diskre nå i forkant, dette gjør mor også så ikke ha dårlig samvittighet for det.

Du kan få psykolog til å snakke med barnet, dette kan du bruke i rettsforhandlinger og i retten. Dette er særs viktig at det er faglige utalesler for retten. Har mor noen problemer, eller har hatt noen gang. Eksempel, psyoklogiske problemer for 10 år siden, eller rus. Ja det kan du bruke mot henne som det svir.

Skulle du tape i retten, ja ikke la deg "deppe" selv om du har brukt mye penger.

Du kan forsinke barnebidrag. Du kan betale bare litt av det. Annenhver mnd.ovs. ja du opparbeider deg gjeld menn denne koster ikke noe.

Du har ikke råd ovenfor mor å betale bidrag etter tapt rettsak.

Gjør ting vanskelig for henne. Slutt og vær snill mann mot henne. du kan gjøre mye med bidrag før du blir anmeldt. Ja du kan trekkes i lønnen din om du ikke er selvstendig næringsdrivende.

Du kan slutte i jobben du har og finne på noe annet.

Vil mor endre seg er din enseste mulighet rettssystemet det neste. Altfor få bruker dette i barnefordelingssaker. Når flere bruker det må Stortinget ta dette på alvor og gjøre noe for de som går til retten i barnefordelingssaker.

Mor kan like godt ende opp med å betale sine saksomkostninger selv om hun vinner. Det er annerledes fordeling av kostnader der enn i vanlige saker. Du får håper hun ikke får fri rettshjelp, for da kan hun anke og anke..........

En nyttige linker. http://www.verdensbestepappa.no/kategori1.html

http://www.f2f.no/

Lykke til.

• Liker 1
Skrevet

Du får godta annenhver helg, mer enn nok. Lite sannsynlig at en dommer kommer til å gi deg mer enn det uansett.

Sitter på god info om at det blir vanligere og vanligere at en dommer faktisk dømmer en delt bosted så lenge en ikke blir sånn dømt uskikket som omsorgsperson, og at jo høyere opp i systemet enn tar det jo større er sjansen for at en dommer faktisk dømmer delt bosted....
Skrevet

Du skal bare godta der du selv vil.

Få deg meklingsattest på familieværnkontor om du ikke har allerede.Kontakt advokat for videre saksgang og bruk advokat som kan dette området.

Det blir en del rettsmøter før rettsaken, det kan hende mor endrer seg der.

Skulle du tape rettssaken kan har du alle fall prøvd.

Da har du ikke noe å bebreide deg selv for. Du kan gå med hevet hode ovenfor ditt barn.

Når barnet er 7 år og neste steg 12 år har det mye å si selv. Vil barnet bo likt hos dere begge kan mor ikke si noe. Det vektlegges sterkt om dere bor slik til det lar seg praktisere.

Du kan "kjøpe" barnet litt diskre nå i forkant, dette gjør mor også så ikke ha dårlig samvittighet for det.

Du kan få psykolog til å snakke med barnet, dette kan du bruke i rettsforhandlinger og i retten. Dette er særs viktig at det er faglige utalesler for retten. Har mor noen problemer, eller har hatt noen gang. Eksempel, psyoklogiske problemer for 10 år siden, eller rus. Ja det kan du bruke mot henne som det svir.

Skulle du tape i retten, ja ikke la deg "deppe" selv om du har brukt mye penger.

Du kan forsinke barnebidrag. Du kan betale bare litt av det. Annenhver mnd.ovs. ja du opparbeider deg gjeld menn denne koster ikke noe.

Du har ikke råd ovenfor mor å betale bidrag etter tapt rettsak.

Gjør ting vanskelig for henne. Slutt og vær snill mann mot henne. du kan gjøre mye med bidrag før du blir anmeldt. Ja du kan trekkes i lønnen din om du ikke er selvstendig næringsdrivende.

Du kan slutte i jobben du har og finne på noe annet.

Vil mor endre seg er din enseste mulighet rettssystemet det neste. Altfor få bruker dette i barnefordelingssaker. Når flere bruker det må Stortinget ta dette på alvor og gjøre noe for de som går til retten i barnefordelingssaker.

Mor kan like godt ende opp med å betale sine saksomkostninger selv om hun vinner. Det er annerledes fordeling av kostnader der enn i vanlige saker. Du får håper hun ikke får fri rettshjelp, for da kan hun anke og anke..........

En nyttige linker. http://www.verdensbestepappa.no/kategori1.html

http://www.f2f.no/

Lykke til.

vel her er det vel motsatt, at eg som barnefar får fri rettshjelp, mens det får ikke hun. og mor har vel og er fortsatt sykelig opptatt av kroppen sin, kan gå i ukesvis å bare spise littegrann.

spisevegring er det vel det heter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...