Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Håret mitt er så kjedelig, har ikke vært hos frisøren på snart to år. Skal til frisøren, men er usikker på hva jeg skal gjøre med det. Blir som regel det samme hver gang. Hårfargen er (relativt) naturlig, har ikke farget det på snart 1,5 år, men ser kanskje litt mer rødt ut enn det er pga lyset (er mer brunt enn rødt). Har blågrønne øyne, og har lys hud, men blir fort brun.

Noen forslag til både farge og sveis?

Alle (seriøse) forslag er velkomne ;)

PS: Vennligst ikke siter med bilde, jeg har lyst til å fjerne det etterhvert ;)

post-23394-0-04338000-1336074601_thumb.p

Endret av Kakee
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du gjøre noe som helst? Håret ditt er jo nydelig!

• Liker 8
Skrevet

Hvorfor skal du gjøre noe som helst? Håret ditt er jo nydelig!

Tenkte det samme :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enten stripe det litt blondere eller farge det litt brunere(Ikke for brunt/svart.)

Og IKKE klipp det :-D

Skrevet

IKKE gjør noe med det! Det var nydelig. Er sånn jeg ønsker meg...

• Liker 2
Skrevet

Hva med en lang bob? ganske kort i nakken og lengre frem? evt sette inn noen striper, lyse striper nå til sommeren kansje :danse:

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville gått for mørkere hår. Men ikke altfor mørkt! :) Selve håret er nydelig!! :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg ville klippet det litt kortere/mer oppklippet. Det kan se ut på bildet som om du har et litt "langt" ansikt som bare blir understreket av "gardiner" som henger rett ned på hver side. Evt gjøre noe med skillen kanskje?

• Liker 4
Skrevet

Mine tops:

* Sideskill

* Farge det litt mørkere

* Klippe det opp litt, men behold lengden

Du hadde forresten nydelig hår!

Gjest Loverdose
Skrevet

Herregud, for et nydelig hår! Forstår ikke at du ønsker å gjøre noe som helst med det.

Men for å svare på spørsmålet ditt - kanskje farge det i en litt rødbrun farge? Litt mørkere? Hadde vært veldig pent vil jeg tro.

Gjest Candy Pie
Skrevet

Du har jo nydelig hår :D

AnonymBruker
Skrevet

Ta noen lyse striper og klipp det litt opp for å få litt spenst i det, det ser veldig tungt ut når det henger rett ned. Ellers så har du fantastisk flott hår! :)

Skrevet

Takk for svar, så snille dere er :) Da blir det nok til at jeg beholder lengden, men kanskje klipper det litt opp. At håret er "to gardiner som henger ned" passet ganske bra ift hvordan jeg føler det ;)

Morsomt at en del sier at jeg burde stripe det lysere mens andre sier farg det mørkere, for det er alltid det jeg står mellom. Klarer aldri å bestemme meg :fnise: Og når jeg først har stripet det, så vil jeg farge det mørkt, og når jeg har farget det mørkt vil jeg stripe det :fnise:

Skrevet

Jeg syns det er fint å stripe det lysere om sommeren, og heller ha det løitt mørkere om høsten :)

Haret ditt var uansett nydelig!

Skrevet

Håret ditt var nydelig!! Hmm...du har teksturen til victorias secret hår (heldiggris) så kanskje gå for noen av hårfargene der? Enten gå enda lysere, eller mørkere. Jeg tror mørkere brun (enn bildet da, du sier jo det er mørkere i virkeligheten) hadde sett helt stunning ut.

gyllen blond

blondblond

brunt/mørkebrunt

Skrevet (endret)

Takk, fargen på håret på bildet er nok litt misvisende som sagt, mente ikke at det var mørkere enn på bildet, men mindre rødt enn det ser ut, håret er kaldere i fargen. Fargen er nå omtrent som den Chocolic kaller "gyllenblond" (som jeg ville kalt lys brun, men så er ikke jeg så god på dette :fnise:) :)

Endret av Kakee
Skrevet

Kjempefine bølger! Synes du bare skal beholde lengden, men stusse tuppene og la håret vokse enda litt lengre. Farge det kan du gjøre, men det er viktig at du farger det eller striper det i en farge du liker og føler deg komfortabel med. Er jo veldig fint med litt lysere hår nå mot sommeren, tror om jeg var deg, så ville jeg tatt masse tynne lyse striper i håret. Ellers ville jeg farget det brunt. Men som sagt, det er to helt forskjellige ting, så tenk litt på hva du føler deg vel med. Enten lys eller mørk. Selv har jeg prøvd begge deler, men fant ut at jeg føler meg mest vel med blondt hår.

Skrevet

Takk for svar :)

Blir nok lyse striper ja, har ikke vært noe særlig lysere enn nå på mange år, så kan jo prøve det igjen.

Mørk brun har vært det jeg vanligvis har vært.

AnonymBruker
Skrevet

Elsker fallet/bølgene i håret ditt! Tenker at du ikke bør klippe det - evt. klippe det bittelitt opp (men beholde lengden uansett). Bruk produkter som fremhever fallet, og gjerne klem håret mens det tørker, for å få enda mere fall og definerbarhet på bølgene. Kanskje en saltvannsspray hadde vært noe for deg? Også tenker jeg at det kanskje hadde vært fint å prøvd med bittelitt mer volum lenger oppe, langs hodebunnen/kronen, kanskje et hårpudder kunne funket til det!

Når det gjelder farge så tror jeg ikke du bør gjøre noe drastisk. Du sier at fargen er litt annerledes enn på bildet, så det er litt vanskelig å gi tips da. Eneste kanskje en litt kaldere farge? Jeg tror ikke mørkere i allefall. Også ser det ut på bildet at håret nede er mørkere/mer "gullfarget" enn det oppe..kanskje er det bare lyset/bildet, men hvis det er sånn, kanskje du kunne gjort fargen mer jevn?

Alt dette er bare tips altså, til hva jeg tror kunne vært fint, men synes håret ditt er veldig fint allerede, bare for å ha det sagt :-)

Skrevet

Tusen takk for svar AB! Trenger alltids tips om styling ;)

Jeg bruker denne: http://www.feelunique.com/p/TIGI-Catwalk-Curl-Collection-Curlesque-Curls-Rock-Amplifier-150ml som jeg klemmer inn når håret er håndkletørket, og lar det lufttørke (bruker aldri hårføner, da ser ikke håret ut :fnise:). Er fornøyd med den.

Har også kjøpt Morrocanoil (etter all skrytet den har fått her på KG) som jeg bare har såvidt begynt å teste (nettopp kjøpt).

Har saltvannsspray også, men syns håret er litt for langt og "rett ned" til at det funker noe særlig nå?

På bildet har jeg derimot ikke brukt noe særlig produkter, utenom bittelitt av den fra TIGI, hadde daffedag, hehe.

Hårpudder skal jeg prøve! Har du ett å anbefale kanskje? Volum på toppen er alltid et problem, håret er så tungt.

Etter mange år med å farge håret mørkt så er nok den nederste delen litt mørkere ja, men det syns ikke spesielt godt i hverdagen, håret har omtrent lik farge. Den øverste delen er helt naturlig. Hårfargen er som sagt ganske lik som den første linken til Chocoholic.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...