AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #1 Skrevet 3. mai 2012 Hunden min på 11kg har spist sjokolade( mørk og lyst kakestrøssel). Det var en ganske stor boks.. Jeg hadde heldigvis noe kulltabletter liggende, av typen kohle compretten. Jeg ga han 5stk. Bør jeg gi han fler??Han har spist sjokolade før, og dyrke en ba meg gi han kull. Han ligger å sover nå..jeg er bare litt engstelig..
Gjest Skrevet 3. mai 2012 #2 Skrevet 3. mai 2012 Finn en veterinær på vakt og ring!! Det er avhengig av kakaoinnholdet i sjokoladen, og flaks. Men tror det er snakk om en del kull. 6
kaffemor Skrevet 3. mai 2012 #3 Skrevet 3. mai 2012 Finn en veterinær på vakt og ring!! Det er avhengig av kakaoinnholdet i sjokoladen, og flaks. Men tror det er snakk om en del kull. Uff ja! Ring med en gang! Håper det går bra med hunden din 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #4 Skrevet 3. mai 2012 Takk for svar! Det ser ut til å gå bra.. Han er trøtt og slapp, men tenker det er pga en lang tur rett før sjokoladespisinga.. Jeg skal holde ett øye Med han utover natta også
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #5 Skrevet 5. mai 2012 Når slike ting skjer, bør man vel ringe veterinær for sikkerhets skyld, ev Giftinformasjonssentralen. Jeg hadde en hund som spiste sjokoladekjeks en gang. Var veldig usikker på mengde, og fikk god informasjon fra Giftinformasjonssentralen, de regnet ut skadelig mengde. Heldigvis var jeg langt unna den mengden, men det er vel slikt man uansett bør sjekke opp. 1
Gjest HuskyPusky Skrevet 5. mai 2012 #6 Skrevet 5. mai 2012 Jeg ville ringt vetrinær med en gang! Bikkja mi spiste all påskesjokoladen i fjor, og da var det rett til dyrlegen å få sprøyte slik at hun kastet alt sammen opp igjen, før vi ga henne flytende kull.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2012 #7 Skrevet 5. mai 2012 Hadde samme problemet selv, var en lørdagskveld og hunden hadde spist en hel skål med sjokolade, og det var mye sjokolade. Ringte vetrinær og fikk beskjed om å gi hunden en teskje med salt, for da kom hunden til å kaste opp maten. Dette skjedde ikke, hunden likte jo saltet og kastet ikke opp. Er det bare jeg som synes at det var et merkelig forslag av vetrinær? Og er ikke salt også farlig for hunden. Gikk jo bra til slutt, men synes at hele greia var merkelig fra vetrinæren sin side..
HvittHus Skrevet 5. mai 2012 #8 Skrevet 5. mai 2012 Hadde samme problemet selv, var en lørdagskveld og hunden hadde spist en hel skål med sjokolade, og det var mye sjokolade. Ringte vetrinær og fikk beskjed om å gi hunden en teskje med salt, for da kom hunden til å kaste opp maten. Dette skjedde ikke, hunden likte jo saltet og kastet ikke opp. Er det bare jeg som synes at det var et merkelig forslag av vetrinær? Og er ikke salt også farlig for hunden. Gikk jo bra til slutt, men synes at hele greia var merkelig fra vetrinæren sin side.. Salt/saltball er et greit tips å prøve for å få hunden til å kaste opp, og ikke noe merkelig forslag. Problemet er at en del hunder ikke kaster opp av dette. Min fikk en temmelig stor saltball, men det hjalp ikke det spøtt. Heldigvis tåler giganthunder mye sjokolade uten at det er fare, så det gikk bra, selv uten oppkast.
Sinner Skrevet 5. mai 2012 #9 Skrevet 5. mai 2012 (endret) Det skal mye kull til, tror det sto noe slik som 20 tabletter på den pakken vi hadde. Ring giftsentralen eller dyrelegen og spør. Giftsentralen?(er det det det heter?) kan regne ut hvor mye som skal til i forhold til en evt forgiftning. Det går sikkert bra Endret 5. mai 2012 av Sinner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå