Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ville dere vært interesserte i å lese en bok som er en helt vanlig person sin opplevelse av og erfaringer med psykisk sykdom? Eller flommer markedet over av sånt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg vil lese.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

Jeg vurderer å fullføre et bokmanus om noen helt forferdelige opplevelser med psykisk sykdom (hos meg selv, ja), fordi jeg selv savnet noe sånt da jeg hadde det som verst.. Synes det finnes mange fagbøker, men jeg vil dele ALT. For jeg tror nemlig det finnes mange som meg der ute, og da kan det være godt for andre å se at de ikke er alene også!

Lurer på hvilket forlag som kan være mest interessert i den type bøker??

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt redd markedet flommer over. Det er allerede hundre blogger som omhandler slikt, og bøker må jo både trykkes, markedsføres og selges. Spørsmålet man burde stille er vel heller hvor mye folk er villige å betale for å lese om dette, og spørsmålet som bør stilles tilbake er vel, hvor flink er du til å formidle det? Hva er formen, dagbok eller roman? Prøv å slenge opp et prøvekapittel, se hva folk synes.

AnonymBruker
Skrevet

Formen er dagbok. Jeg vet det er veldig mange blogger om det, men jeg tenkte kanskje en bok kunne skille seg litt ut fra det... Det blir noe annet å lese en trykt bok enn å bla seg gjennom tusen blogger. Men kanskje jeg tenker feil! Skal tenke litt på prøvekapittel!

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tipset, eplebanan!

Skrevet

Selv har jeg lest ” i måren var jeg alltid en løve” av Arnhild Lauveng en fantastisk velskreven og grusom nydelig for å bruke et slikt uttrykk, den gav meg masse. Hun var selv schizofren, innlagt over mange perioder på psykriatisk. I dag jobber hun som psykolog og er en dreven fagperson. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1592553.

Men den boken som sitter i meg om psykisk sykdom er ”vannliljen- historien om et barn” http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=107751. Den er sterk.

Det finnes bra bøker om temaet skrevet av de som selv sliter, noen bra og noen mindre bra. Bra bøker om psykisk sykdom kan jeg lese mye om i og med at jeg jobber innenfor tematikken. Det er alltid noe nytt å lære og de som jeg lærer mest av er nok de med erfaringene.

Gjest Raptuza
Skrevet

De gales hus av Karin Fossum er bra.

AnonymBruker
Skrevet

Har lest en del slike bøker, og leser gjerne flere! Det er nok ikke så enkelt å få gitt ut en bok, men det skjer jo ikke noe verre enn at man får et nei!

Skrevet

ville ikke lest det. mamma jober med dette, og det blir for mye ta ta innover meg.

Synes ikke markedet flommer over. Psykisk helse er viktig og samfunnsnyttig !

Skrevet

Har lest ein del slike bøker, og ville heilt klart ha lest di óg, TS :) Psykisk helse er viktig, og eg syns det godt kunne vere meir opplysning om korleis det er å slite psykisk. Verda har heldigvis gått framover, så folk er meir opplyste i dag enn for berre nokre tiår sidan, men fremdeles er det mykje tabu og hysj-hysj rundt dette. Stå på med boka di! :klemmer:

Ang. forlag så har eg lite peiling på det, men det kan vel ikkje skade å sende manus til fleire? Så ser du kor du får napp.... :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen! :)

Hilsen TS

Skrevet

Jeg har lest mange bøker som omhandler psykiatri og psykiske lidelser. Så lenge du er flink til å formidle er det jo bare å kjøra på.

Selv synes jeg "The Bell Jar" av Sylvia Plath er noe av det desidert beste innenfor den type sjanger.

Lykke til hvis det blir bok. Hva slags lidelser er det snakk om forresten?

Skrevet

Jeg vil veldig gjerne lese slikt.

Har selv lest en del; som Sebrapiken, noe i meg er sterkere enn jeg og ganske mange flere.

Hvis du vil ha tips til flere, så ta gjerne kontakt :)

Vet ganske mye der :)

Skrevet

Ville dere vært interesserte i å lese en bok som er en helt vanlig person sin opplevelse av og erfaringer med psykisk sykdom? Eller flommer markedet over av sånt?

Og nei, dessverre flommer markedet IKKE over sånt. Så det er tipp topp tommel opp med flere bøker ang. dette emnet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...