Gå til innhold

Hva er bidragsgjeld? Samboer har HØY gjeld..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg kom hjem i dag, flyttet sammen med typen min for noen uker siden, fant jeg et brev på kjøkkenbordet. Brevet lå fremme, åpent, uten å flytte det, kunne jeg lese på det.

Brevet er fra NAV, bidragsgjeld på rundt 70 000kr, og det stod noe om at de krever alt på en gang, ellers vil de kreve det inn i eiendeler, eller noe, jeg så ikke så nøye, jeg fikk sjokk over at det er så høy sum.

Altså, hva betyr det, skylder han 70 000 i barnebidrag? Har han ikke betalt bidrag for barnet sitt? Jeg vet han har en datter, som jeg aldri har møtt. Han ser henne 1 dag i uka.

Men altså...... om han skylder så mye i barnebidrag, så er det helt nytt for meg, og jeg merker jeg ble skuffa over at han ikke har sagt noe.

hjelp..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det han har betalt for lite i bidrag ja...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Å ........... herregud.

sjokkert ts

Gjest Gjest
Skrevet

Han har ikke betalt bidrag for barnet da nei. Staten har lagt ut for ham og nå krever de pengene tilbake. Den gjelda følger ham resten av livet, så det er bare å bla opp.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

ALtså, burde jeg ane at her går pengene til andre formål også? Altså, han tjener jo rågodt, nærmere 50 000 utbetalt i måneden, hvordan kan det være for lite i bidrag? Stødig økonomi er det han er så stolt over, hvordan kan han ha betalt for lite? Helt forvirra jeg, han sa han ikke hadde gjeld :S

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bidragsgjeld er som annen gjeld - penger man skylder, så alt tyder på at han ikke har betalt bidrag :/

Vet det er OT, men reagerer på at du sier du vet han har en datter, men du har ikke møtt henne? Stakkars jente (hvor gammel er hun), skal hun da komme hjem til pappaen sin, også : ja forresten her er din nye stemor (helt på spissen, selvsagt) Hva med å la barna bli trygg og kjent med pappas/mammas nye kjæreste, før de flytter inn i livet deres?

Sorry TS

• Liker 8
Gjest "gjest"
Skrevet

Fyren har sikkert bare løyet hele tiden.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bidragsgjeld er som annen gjeld - penger man skylder, så alt tyder på at han ikke har betalt bidrag :/

Vet det er OT, men reagerer på at du sier du vet han har en datter, men du har ikke møtt henne? Stakkars jente (hvor gammel er hun), skal hun da komme hjem til pappaen sin, også : ja forresten her er din nye stemor (helt på spissen, selvsagt) Hva med å la barna bli trygg og kjent med pappas/mammas nye kjæreste, før de flytter inn i livet deres?

Sorry TS

Jeg har ikke møtt henne pga jeg reiser hjem til foreldre og venner når barnet er på besøk, hun er under 5 år gammel skjønner du, så derfor tar vi det veldig sakte. Har ikke planer om å la datteren møte meg med det første, det går bra.

Sjokket her er at samboeren min, som lovet meg at han har kontroll på økonomien, og har inkludert meg i hverdagen her, har løyet. 70 000 i ubetalt bidrag, det er ganske alvorlig!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fyren har sikkert bare løyet hele tiden.

Jeg har brent meg på løgn og bedrag før, så nå er jeg mer enn jævlig skeptisk ja..!!

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis han tjener 50 000 i mnd. så er det jo ikke noe problem. Da har han jo mulighet til å ordne opp i dette ganske raskt.

Men VET du at han tjener så mye, eller er det bare noe han sier?

Det er litt merkelig at han ikke har giddet å betale bidrag, når det tross alt ikke er inntekten det står på. Og også når det er et barn han har vedkjent seg og treffer jevnlig.

Kjenner sorten, egentlig. Og det er kanskje en mulighet for at det er mere gjeld og inkassoer i gjære, og at bidragspengene har stått i "kø" frem til nå. Om han har hatt bra inntekt lenge, så er det jo litt rart at de ikke har krevd det inn tidligere. Bidrag ligger vel blant øverste prioriteter, der man går inn og trekker rett fra lønna.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han tjener 50 000 i mnd. så er det jo ikke noe problem. Da har han jo mulighet til å ordne opp i dette ganske raskt.

Men VET du at han tjener så mye, eller er det bare noe han sier?

Det er litt merkelig at han ikke har giddet å betale bidrag, når det tross alt ikke er inntekten det står på. Og også når det er et barn han har vedkjent seg og treffer jevnlig.

Kjenner sorten, egentlig. Og det er kanskje en mulighet for at det er mere gjeld og inkassoer i gjære, og at bidragspengene har stått i "kø" frem til nå. Om han har hatt bra inntekt lenge, så er det jo litt rart at de ikke har krevd det inn tidligere. Bidrag ligger vel blant øverste prioriteter, der man går inn og trekker rett fra lønna.

Jeg vet han tjener så mye, vi har satt oss ned med lønnslipper, og felleskonto og alt det sammen.

Ja, jg forstår ikke dette. Jeg begynner å mistenke at her er det noe som er feil. I brevet stod det, husker ikke korrekt, at det er siste varsel, og at de kommer til å kreve inn i eiendeler, eller noe sånt. I allefall nok til at jeg reagerte ganske hardt..!

Det skal ikke stå på lønna her nei, jeg er bare redd det er andre ting han ikke har giddet å betale.....

AnonymBruker
Skrevet

Ville absolutt vært skeptisk til en fyr som lar deg flytte inn før barnet har møtt deg!! Bare det sier mye om ham. Faktisk også om deg.. du skjønner vi tar det sakte pga barnet?? Ja, og derfor flytter dere sammen?? Du høres ung ut. . Beklager ser at det er et stort problem at han har gjeld som han har skjult for deg, men når du ser det som et alvorligere problem enn at du har flyttet inn i hjemmet til barnet uten barnets viten, vel da bør du kanskje ta "det enda saktere?" Barnet kommer alltid først, husk det!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med lønn og det er utrolig mange som har bidragstrekk på lønna si. Dette er menn men middels til god inntekt. Når man ikke betaler blir det jo trukket av lønna så det er jo ikke sånn at de slipper unna. Jeg skjønner ikke hvordan de gidder å få betalingsanmerkninger for bidrag. Vi har forøvrig noen som får lønnstrekk for parkeringsbøter og andre småsummer også. Skjønner meg ikke på sånt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville absolutt vært skeptisk til en fyr som lar deg flytte inn før barnet har møtt deg!! Bare det sier mye om ham. Faktisk også om deg.. du skjønner vi tar det sakte pga barnet?? Ja, og derfor flytter dere sammen?? Du høres ung ut. . Beklager ser at det er et stort problem at han har gjeld som han har skjult for deg, men når du ser det som et alvorligere problem enn at du har flyttet inn i hjemmet til barnet uten barnets viten, vel da bør du kanskje ta "det enda saktere?" Barnet kommer alltid først, husk det!

Barnet bor hos moren, og ser far èn dag i uka, den dagen er ikke jeg der, kan vi la det ligge, og heller snakke om det økonomiske problemet, det som faktisk er et problem for MEG?

• Liker 5
Skrevet

Jeg vet han tjener så mye, vi har satt oss ned med lønnslipper, og felleskonto og alt det sammen.

Ja, jg forstår ikke dette. Jeg begynner å mistenke at her er det noe som er feil. I brevet stod det, husker ikke korrekt, at det er siste varsel, og at de kommer til å kreve inn i eiendeler, eller noe sånt. I allefall nok til at jeg reagerte ganske hardt..!

Det skal ikke stå på lønna her nei, jeg er bare redd det er andre ting han ikke har giddet å betale.....

Hvis han er slik at han ikke liker å betale regningene sine, så har han en type personlighet somdet kan være skummelt å ha felles økonomiske prosjekter med, som f.eks leilighet og barn.

• Liker 6
Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg ville vært mer skuffet over at han ikke tar ansvar for barnet sitt, verken økonomisk eller følelsesmessig enn andre ting. DET sier noe om hans manglende verdier. Tenk hvis dere får barn, det blir slutt, og han gir blaffen i dèt barnet også.

Han burde kanskje fortalt deg om bidragsgjelden, men her er det viktigere ting som skurrer i mine ører.

• Liker 13
Skrevet

Barnet bor hos moren, og ser far èn dag i uka, den dagen er ikke jeg der, kan vi la det ligge, og heller snakke om det økonomiske problemet, det som faktisk er et problem for MEG?

Er du 100% sikker på at han treffer datteren og ikke gjør andre ting den dagen? Høres veldig rart ut at en femåring ikke ser faren sin oftere en det. Beklager, men her er det MYE som skurrer.

Jeg kan fortelle om en far som "traff" barnet sitt en dag annehver uke og betalte bidraget punktlig,- trodde konen hans. Fakta var at han ikke betalte bidrag og ikke traff barnet sitt, han brukte dagen på å spille opp bidragspengene.

Håper du får en skikkelig klarhet i dette, alle kort på bordet. Jeg hadde ikke gitt meg før han hadde betalt ut bidraget OG latt meg møte barnet. Trenger ikke å presentere deg som stemor eller kjæresten til pappa første gang dere treffes. Barn tar ikke skade av at pappa prater med andre damer ;)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er du 100% sikker på at han treffer datteren og ikke gjør andre ting den dagen? Høres veldig rart ut at en femåring ikke ser faren sin oftere en det. Beklager, men her er det MYE som skurrer.

Jeg kan fortelle om en far som "traff" barnet sitt en dag annehver uke og betalte bidraget punktlig,- trodde konen hans. Fakta var at han ikke betalte bidrag og ikke traff barnet sitt, han brukte dagen på å spille opp bidragspengene.

Håper du får en skikkelig klarhet i dette, alle kort på bordet. Jeg hadde ikke gitt meg før han hadde betalt ut bidraget OG latt meg møte barnet. Trenger ikke å presentere deg som stemor eller kjæresten til pappa første gang dere treffes. Barn tar ikke skade av at pappa prater med andre damer ;)

Hun er yngre enn 5 år, for å si det slik..

Nei, jeg er ikke sikker på noe lenger. Jeg spurte samboeren min i sted om dette brevet, understreket at jeg har ikke rørt det, det bare lå der. Han sa at "det er så dyrt med bidrag, og det har blitt en del regninger, og jeg har jo vært mye på jobbreiser, så det har ikke blitt betalt hver måned, men jeg betaler hele tiden på det brevet, jeg betaler i avdrag fra NAV. Det brevet skal vi bare se bort fra, jeg er ikke sent ute med betalingene" OSV.

Og nei, jeg vet ikke at han faktisk treffer dattera den dagen, for som sagt, jeg reiser langt vekk for ikke å forstyrre, så kommer jeg igjen dagen etterpå, eller samme kveld...

AnonymBruker
Skrevet

Enig med Sulosi, dette er nok en far som verken betaler regninger eller treffer barnet sitt - tror du virkelig at det ellers ville gått så langt som til "siste advarsel" hvis dette bare var en liten feilregning?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig med Sulosi, dette er nok en far som verken betaler regninger eller treffer barnet sitt - tror du virkelig at det ellers ville gått så langt som til "siste advarsel" hvis dette bare var en liten feilregning?

Nei, og det er det som skremmer meg og faktisk gjør meg stressa.... det var siste varsel det brevet, før de kom for å ta eie i eiendeler sånn og si. :(

Han kjøpte hus i høst, jeg fatter ikke at han heller har prioritert hus, innbo og litt oppussing fremfor å betale for ungen sin. Det er jo de eneste høye regningene jeg kan komme på...............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...