Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren sier jeg ikke kommer til å få "et rødt øre" av han i bidrag til jentene. Han har to sønner han betaler bidrag til, hva er rettferdig med det? Han sier at han må få omsorgen for den ene så han slipper å betale. Men det vil jeg ikke, så da får han vel bare slippe da...Føler at både jeg og de barna vi fikk sammen betyr mindre enn de andre... :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er han ikke pliktig til å gi bidrag da?

Skrevet

Er han ikke pliktig til å gi bidrag da?

Jo, det er han vel, men...

Gjest Gjest
Skrevet

Faren sier jeg ikke kommer til å få "et rødt øre" av han i bidrag til jentene. Han har to sønner han betaler bidrag til, hva er rettferdig med det? Han sier at han må få omsorgen for den ene så han slipper å betale. Men det vil jeg ikke, så da får han vel bare slippe da...Føler at både jeg og de barna vi fikk sammen betyr mindre enn de andre... :tristbla:

Du får sjekke bidragskalkulatoren på nav.no

Barnekull nr 2 har samme rettigheter mhp forsørgelse som barnekull nr 1

Snakk med en advokat

Del 60-40 eller 50-50, så du får tid og overskudd til å jobbe/utdanne deg/komme ovenpå økonomisk!

AnonymBruker
Skrevet

Ta det gjennom NAV. Da slipper han ikke unna, og alt skjer i ordnede former.

Skrevet

Hvorfor kan ikke han ha omsorgen og du samvær?

AnonymBruker
Skrevet

Ta det gjennom nav. De regner ut hva som er riktig bidrag og krever det inn hos samværsforelder.

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med en advokat

Del 60-40 eller 50-50, så du får tid og overskudd til å jobbe/utdanne deg/komme ovenpå økonomisk!

Det er ikke anbefalt med 50/50 på så små barn som den minste.

Skrevet

Skal han få ha omsorgen på det grunnlag at han ikke vil betale bidrag? Synes du det blir riktig?

AnonymBruker
Skrevet

Skal han få ha omsorgen på det grunnlag at han ikke vil betale bidrag? Synes du det blir riktig?

Han er vel en like god omsorgsperson som du.

Antar at du ikke har fått to barn med en som ikke er egnet omsorgsperson. Hva hvis du blir syk eller dør, da har ikke barna noen hvis du har skaffet barna et null av en far.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal ikke far forsørge sine døtre? Er de mindre verdt for de at de er jenter? Sønnene hans er viktige, de betaler han for, men døtre kan han ikke ofre en krone.

Snakk med en advokat

Hva får deg til å tro at hun sliter økonomisk? Fordi at far ikke vil forsørge sine to døtre, men vil forsørge sine to sønner? Du drar konlusjonen at hun sliter økonomisk på grunn av det?

Du skjønner. Nå er det blitt tabu og være mor med omsorgen for barna. Du er fæl, du forhindrer far fra og være en omsorgsperson osv. Hvis far ikke vil betale barnebidraget så er det bare å slenge ut at far må overta omsorgen, istedenfor. Problemet løst. Jeg må le litt av svarene på KG. De er på grensen til tåpelig. Jeg hadde ikke tatt dette her, men gå på familievernkontoret for å få hjelp til problemet. Lykke til på veien videre! :klem:

Jeg syns det er fryktelig egoistisk av han med forslaget. Å splitte barna. Det er tydelig at det er det økonomiske som råder her hos far. Patetisk. Det er begge eller ingen. De er vel ikke så viktige for han, siden det er to jenter.

AnonymBruker
Skrevet

Han er vel en like god omsorgsperson som du.

Fordi at han vil ha omsorgen for ett barn for å ikke betale barnebidrag? Egoistisk i mine øyne, og ikke en god omsorgsperson. Barna burde ikke splittes fordi at far ikke vil betale barnebidrag. Hvorfor i alle dager har ikke ønsket omsorgen for begge barna?

Gjest Gjest
Skrevet

Har far flyttet ut? Hvis ja kan du kreve barnebidrag gjennom nav om det ikke blir privat avtale.

Den som ikke bor med barn/a plikter yte øknomisk forsørgelse gjennom barnebidrag iht.barnelova.

Far har like stor mulighet til å ha barn/a like mye hos seg som mor.

Far kan gå til rettsak om de ikke blir enige.Både og bosted og delt bosted.

Den som bor i dag med barn har størst mulighet til å få bosted.

Den som har flyttet ut er i grunnen prisgitt den som bor med barn når det gjelder bosted. Alternativ rettsak men der barn bor blir de ofte boende.

Samvær har både barn og foreldre krav på jf.barnelova § 42 og § 43.

Så har ikke far flyttet ut har du en reel kamp. Hvem eier bolig, hvem skal bo i den videre. Kan hver av dere klare boligforpliktelser alene? Ja det er flere spørsmål.

Er far fullt ut bidragspliktig for 4 barn? Det begynner faktisk koste en del om det ikke noe særlig samvær.

Ønsker du barn far skal ha et godt forhold? Det er faktisk en del spørsmål du bør få avklart før du velger dine kamper.

Gjest Regine
Skrevet

TS anbefaler deg å ta kontakt m en advokat. Da får du den kunnskapen du trenger for å ivareta både barnas og dine rettigheter. Og du slipper masse synsing fra folk som igrunn ikke vet hva de snakker om.... Det er nemlig ikke sånn at far bare kan diktere og så må du gjøre som han sier. Men som sagt, skaff deg kunnskap og gjør det NÅ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...